مباحث مبارزه با جرایم اقتصادی را با روزنامه مناقصه‌مزایده شروع کردیم

رییس پلیس آگاهی ناجا در بازدید از غرفه روزنامه مناقصه‌مزایده مطرح کرد  مباحث مبارزه با جرایم اقتصادی را با روزنامه مناقصه‌مزایده شروع کردیم  سمیه مهدوی- روزنامه مناقصه‌مزایده ششمین روز از نمایشگاه مطبوعات را درحالی پشت سرگذاشت که میزبان یکی از چهره‌های برجسته در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی بود. سردارمحمدرضا‌مقیمی، رییس پلیس آگاهی ناجا؛ روز […]

رییس پلیس آگاهی ناجا در بازدید از غرفه روزنامه مناقصه‌مزایده مطرح کرد

 مباحث مبارزه با جرایم اقتصادی را با روزنامه مناقصه‌مزایده شروع کردیم

 سمیه مهدوی- روزنامه مناقصه‌مزایده ششمین روز از نمایشگاه مطبوعات را درحالی پشت سرگذاشت که میزبان یکی از چهره‌های برجسته در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی بود.

سردارمحمدرضا‌مقیمی، رییس پلیس آگاهی ناجا؛ روز گذشته حین بازدید از غرفه روزنامه مناقصه‌مزایده طی گپ و گفتی که با عوامل این رسانه داشت به این نکته اذعان کرد که مباحث مبارزه با جرایم اقتصادی را با مجموعه رسانه‌ای شما شروع کردیم.

 سردارمقیمی در خصوص نظارت بر جرایم رخ داده در مناقصات و مزایدات برگزار شده، بیان‌کرد:

 ما هر زمانی که احساس شود در معاملات دولتی تخلفی درحال شکل‌گیری است، وارد عمل می‌شویم. جرایم اقتصادی بالغ بر ۱۰-۱۲ نوع می‌باشد که هریک از این نوع جرایم به صورت جداگانه پیگیری می‌شود.

رییس پلیس آگاهی ناجا در پاسخ به این سؤال که آیا حضور پلیس در تخلفات رخ داده در برگزاری مناقصات و مزایدات رنگ باخته است، اظهارداشت: یکی از موارد تخلف، تبانی در معاملات است، با توجه به این‌که تعداد معاملات دولتی کم‌تر شده به همان نسبت میزان تخلفات نیز کاهش پیدا کرده است، این به معنای کم‌تر ورود پیدا کردن پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی به حوزه‌های مذکور نیست و هر زمانی که وقوع جرم و تخلف برای ما محرز شود وارد عمل خواهیم شد.

وی با تأکید بر این‌که شرایط اقتصادی در معاملات دولتی تأثیر‌گذار است، گفت: با توجه به این‌که در بسیاری از سازمان‌ها و ارگان‌ها پروژه‌های مربوط به ساخت و ساز‌ها کم‌تر شده و یا میزان معاملات کاهش پیدا کرده و یا خردتر شده است، به همان نسبت نیز تبانی کم‌تری در معاملات اتفاق می‌افتد.

سردار مقیمی با اشاره به این‌که در همه بخش‌های مبارزه با جرایم اقتصادی، خصوصاً حوزه فرارهای مالیاتی سخت مشغول کار هستیم، تصریح‌کرد:

درک نار فعالیت‌هایی که در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی صورت می‌گیرد، دور‌ه‌های آموزشی بهتر و مطلوب‌تری برای نیروهای این ارگان در نظر گرفته شده است.

این مقام مسؤول بیان‌کرد: تلاش شده است تا با پلیس بین‌الملل ارتباط مستمری برقرار کنیم، دو هفته دیگر با ایتالیا دوره آموزش مشترکی برگزار خواهیم کرد، گفتنی است در همین راستا اتفاقات متعدد دیگری نیز در حال رخ دادن است.

 

مقیمی در بخشی از اظهارات خود خطاب به روزنامه مناقصه‌مزایده بیان‌کرد: شما جزو نهاد‌هایی هستید که مباحث مبارزه با جرایم اقتصادی را با شما شروع کردیم و یکی از همکاران ما در بحث کمک به مبارزه با فسادهای اقتصادی، شما هستید. وقوع چنین امری از سوی مجموعه شما که معمولاً در اتاق فکرهایی در قالب برگزاری کارگروه‌ها صورت می‌گیرد؛ در ارتقای کیفیت کارکنان پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی بسیار مؤثر بوده است.