راه‌اندازی سامانه واگذاری پروژه‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی به دانش‌بنیان‌ها

راه‌اندازی سامانه واگذاری پروژه‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی به دانش‌بنیان‌ها گروه دانش – سامانه جامع اولویت‌های پژوهشی کشور به‌منظور جهت‌دهی پژوهش‌های دانشگاهی در راستای نیازهای دستگاه‌های اجرایی کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان راه‌اندازی شد. به گزارش مناقصه‌مزایده، شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه ICT می‌توانند نیازمندی‌های فناورانه خود جهت توسعه محصولات دانش‌بنیان را در قالب اولویت پژوهشی یا طرح پژوهشی […]

راه‌اندازی سامانه واگذاری پروژه‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی به دانش‌بنیان‌ها

گروه دانش – سامانه جامع اولویت‌های پژوهشی کشور به‌منظور جهت‌دهی پژوهش‌های دانشگاهی در راستای نیازهای دستگاه‌های اجرایی کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان راه‌اندازی شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه ICT می‌توانند نیازمندی‌های فناورانه خود جهت توسعه محصولات دانش‌بنیان را در قالب اولویت پژوهشی یا طرح پژوهشی در این سامانه به ‌صورت رایگان اطلاع‌رسانی کنند و به کمک ظرفیت ایجاد شده توسط این سامانه، از ظرفیت جامعه دانشگاهی در راستای توسعه‌ محصولات دانش‌بنیان خود بهره‌مند شوند.

براساس این گزارش، در این سامانه امکان مشاهده آزاد و رایگان کلیه اولویت‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی کشور (حدود ۳۵۰۰۰ عنوان اولویت پژوهشی از ۶۰۰ دستگاه) و برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان در همه رشته‌های دانشگاهی، از یک پنجره واحد و با قابلیت انواع مختلفی از جستجو‌ها از سال ۱۳۹۲-۱۳۹۶ فراهم ‌شده است.

پژوهشگران و محققین می‌توانند با استفاده از این سامانه ضمن تعریف پایان‌نامه‌های خود در راستای اولویت‌های پژوهشی دستگاه‌های کشور و یا شرکت‌های دانش‌بنیان، از مزیت‌های مختلف آن همچون حمایت مالی، کسر خدمت سربازی و قرار گرفتن در لیست اولویت‌های استخدامی شرکت‌های دانش‌بنیان کشور استفاده کنند. همچنین فارغ‌التحصیلان نیز می‌توانند طرحهای پژوهشی دستگاه‌های کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان را جستجو و برای انجام آن اقدام کنند.

در این سامانه قابلیتی تحت عنوان ماژول «به من اطلاع بده» پیش‌بینی‌شده است، که محققین می‌توانند به کمک آن، با تعریف برخی از کلیدواژه‌ها، در صورت تعریف اولویت پژوهشی و یا طرح پژوهشی جدید توسط یک دستگاه دولتی‌‌ها و یا یک شرکت دانش‌بنیان، در زمینه مورد علاقه‌شان، از آن مطلع شوند.

همچنین با استفاده از این سامانه، شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از طرح‌های پژوهشی دستگاه‌های دولتی آگاه شده و برای اخذ پروژه‌های تحقیقاتی از دستگاه‌های دولتی اقدام کنند.

 

منبع: سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری – خبرگزاری ایرنا