بدون تنظیم قراردادی مناسب برگزاری مناقصه معنی ندارد

مسؤول امور قراردادهای شرکت آب و فاضلاب شهرستان مراغه در غرفه مناقصه‌مزایده مطرح‌ کرد‌ بدون تنظیم قراردادی مناسب برگزاری مناقصه معنی ندارد گروه تجارت: مسؤول امور قراردادهای شرکت آب‌ و فاضلاب شهرستان مراغه گفت: تلاش داریم تا با بارگذاری اسناد قرارداد در سایت شرکت زمینه کاملی را برای حضور پیمانکاران در مناقصات فراهم کنیم. امیرجعفری […]

مسؤول امور قراردادهای شرکت آب و فاضلاب شهرستان مراغه در غرفه مناقصه‌مزایده مطرح‌ کرد‌

بدون تنظیم قراردادی مناسب برگزاری مناقصه معنی ندارد

گروه تجارت: مسؤول امور قراردادهای شرکت آب‌ و فاضلاب شهرستان مراغه گفت: تلاش داریم تا با بارگذاری اسناد قرارداد در سایت شرکت زمینه کاملی را برای حضور پیمانکاران در مناقصات فراهم کنیم.

امیرجعفری با حضور در غرفه مناقصه‌مزایده در بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات اظهارکرد: این‌که شرکت‌ها و پیمانکاران با اطلاع کافی در یک مناقصه شرکت می‌کنند در روند برگزاری صحیح مناقصات بسیار کمک می‌کند، از این رو، تلاش داریم در فراخوان‌های مناقصات خود، اطلاعات کاملی را در اختیار پیمانکاران بگذاریم تا حضور آنها در روند مناقصه آگاهانه باشد.

وی با بیان این‌که متأسفانه هنوز شاهد انتشار آگهی مناقصات هستیم که حتماً قرارداد آن تنظیم نشده است، ‌افزود: این امر نه تنها پیمانکاران را با مشکل مواجه می‌کند، بلکه حتی برای خود دستگاه مناقصه‌گزار هم مشکلاتی ایجاد می‌کند و دید پیمانکاران در مناقصه را نسبت به دستگاه مناقصه‌گزار خراب می‌کنند.

جعفری ناآشنایی برخی پیمانکاران به قانون مناقصات را از چالش‌های برگزاری مناقصه خواند و گفت: این امر باعث می‌شود در جریان روند مناقصه، دستگاه برگزارکننده مناقصه با مشکلات متعددی روبه‌رو شود که اعتراضات نابه‌جای پیمانکاران یکی از مهم‌ترین چالش‌‌ها می‌باشد.

 

وی در پایان یکی از نقاط شفاف قانون مناقصات را برگزاری مناقصات دو مرحله‌ای دانست و گفت: در مناقصات دو مرحله‌ای با تراز کردن قیمت‌ها و سنجش کیفیت و تبدیل آن به قیمت یک دستگاه مناقصه‌گزار بهترین خرید کالا و خدمات را در پی خواهد داشت.