برگزاری ستادی مناقصات در شهرداری تبریز؛ هم فرصت، هم تهدید

مدیر روابط‌عمومی شهرداری منطقه یک تبریز در گفت‌وگوی اختصاصی با مناقصه‌مزایده مطرح کرد برگزاری ستادی مناقصات در شهرداری تبریز؛ هم فرصت، هم تهدید زیر تیتر: آمادگی تبریز برای تبدیل به پایتخت گردشگری جهان اسلام رامین شاهی- مدیر روابط‌عمومی شهرداری منطقه یک شهر تبریز گفت: ستادی شدن برگزاری مناقصات و مزایدات در شهرداری شهر تبریز هم […]

مدیر روابط‌عمومی شهرداری منطقه یک تبریز در گفت‌وگوی اختصاصی با مناقصه‌مزایده مطرح کرد

برگزاری ستادی مناقصات در شهرداری تبریز؛ هم فرصت، هم تهدید

زیر تیتر: آمادگی تبریز برای تبدیل به پایتخت گردشگری جهان اسلام

رامین شاهی- مدیر روابط‌عمومی شهرداری منطقه یک شهر تبریز گفت: ستادی شدن برگزاری مناقصات و مزایدات در شهرداری شهر تبریز هم تهدید است و هم فرصت که باید در خصوص آن توضیحاتی داده شود.

رامین راستی در گفت‌وگوی اختصاصی با مناقصه‌مزایده افزود: مناطق شهرداری تبریز دیگر نمی‌توانند در بخش مناقصات و مزایدات، ورود کنند و این امر به صورت ستادی شده است؛ یعنی ما از لحاظ عملیاتی، انتخاب طرح‌ها، زمان‌بندی و انتخاب پیمانکار با محدودیت‌ها و مشکلاتی مواجه شده‌ایم.

معاون فرهنگی اجتماعی منطقه یک شهر تبریز در ادامه با ذکر مثالی اظهار داشت: مثلاً در شرایطی که ما در تبریز نیازمند پیمانکاران با تجربه و کاربلد هستیم تا پیمانکاران جوان، از سوی دیگر بعضاً پیمانکاران ما خارج از کشور حضور دارند، دیده شده که اطلاع‌رسانی درستی صورت نمی‌گیرد.

راستی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری شهر تبریز در سال ۲۰۱۸ بیان کرد: انتخاب تبریز در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام، واقعه مهمی است و این رخداد نه فقط برای شهر تبریز که برای کل کشور واقعی مهم و ملی محسوب می‌شود. زیرا همه نگاه‌ها و رسانه‌ها به سوی تبریز می‌چرخد و طرح‌های عمرانی آن باید هرچه زودتر اجرا و تکمیل شود.

مدیر روابط‌عمومی شهرداری منطقه یک شهر تبریز در ادامه خاطرنشان کرد: این در حالی است که شهردار جدید تبریز، ایرج شهین‌باهر، خود یک معمار و شهرساز وارد است، بنابراین دیگر تبریز دوره آزمون و خطا را به خود نمی‌بیند! شهر و پروژه‌های آن در حال رشد و توسعه است؛ البته مدتی به واسطه انتخابات شورای شهر با سرعت کم‌تری پیش می‌رفت اما هم‌اکنون با سرعت بالا در حال اجرا است.

راستی در خصوص حجم طرح‌های عمرانی مورد اجرا در تبریز تصریح کرد: از جمله طرح‌های عمرانی بزرگ شهر تبریز که تأثیر به‌سزایی در جذب توریست و گردشگر دارد تا تبریز را به عنوان قطب گردشگری ایران تقویت کنند  مقبره‌الشهدا، تقاطع غیرهمسطح میدان آذربایجان و نیز سالن همایش‌های ولی‌عصر عجل‌ا… است که به ترتیب با رقم‌های ۵۰ و ۷۰ و ۳۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است که همه آنها با برگزاری شرایط تشریفات مناقصه اجرایی شده است.

وی با اشاره به طرح‌های متنوعی که هم‌اکنون در تبریز در حال اجرا است، تشریح کرد: هم اکنون در ۱۰ منطقه شهر تبریز و در هر منطقه به‌طور متوسط ۴۰ پروژه کوچک و بزرگ در دست اجرا است. پروژه‌های پیاده‌رو‌سازی لکه‌گیری آسفالت‌ها اصلاح جداول در حال اجرا است. می‌توان گفت در تبریز و در هر منطقه شهری، حداقل دو پروژه بزرگ و پایلوت وجود دارد که رقم‌های آن میلیاردی و حتی چند ده میلیارد تومانی است.

معاون فرهنگی اجتماعی منطقه یک شهر تبریز افزود: اجرای پروژه‌های عمرانی در تبریز، تأثیر به‌سزایی خواهد گذاشت. بدین ترتیب، تبریز مثل چند سال گذشته که شهر بدون گدا، معتاد و شهر پاک بوده، آماده ورود به سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام می‌شود و تعداد گردشگران نیز فزونی می‌یابد.