مناقصه زندگی در آوار زلزله!

لزوم آسیب‌رسانی به مناطق زلزله‌زده و مردم بی‌پناه مناقصه زندگی در آوار زلزله! گروه اجتماعی- زلزله، بلایی که چاره‌ای ندارد و هزاران و بلکه میلیون‌ها نفر را درگیر خود می‌کند، خصوصاً این‌که زلزله در شب که وقت استراحت مردم است، رخ دهد. این بلای طبیعی این بار هم کشورمان را که کشوری زلزله‌خیز با آمار […]

لزوم آسیب‌رسانی به مناطق زلزله‌زده و مردم بی‌پناه

مناقصه زندگی در آوار زلزله!

گروه اجتماعی- زلزله، بلایی که چاره‌ای ندارد و هزاران و بلکه میلیون‌ها نفر را درگیر خود می‌کند، خصوصاً این‌که زلزله در شب که وقت استراحت مردم است، رخ دهد.

این بلای طبیعی این بار هم کشورمان را که کشوری زلزله‌خیز با آمار روزانه بین دو تا ۳ زلزله است، شامل می‌شود. زلزله دو شب پیش در مرز بین ایران و عراق با ۷٫۳ دهم ریشتر واقع شد. زلزله‌ای ویرانگر در امتداد کرمانشاه با مرکزیت شهر حلبچه در عراق.

زلزله دو شب پیش تقریباً تمامی استان‌های غرب کشور را در بر گرفت ولی شدت زلزله در استان کرمانشاه بیش از مناطق دیگر کشور بود تا جایی که تنها تا ساعت ۱۲ ظهر روز گذشته، ۱۳۵ پس‌لرزه در این استان به وقوع پیوسته است.

آخرین اخبار از زلزله تا لحظه انتشار روزنامه به شرح زیر است:

*اسماعیل نجار، رییس ستاد مدیریت بحران کشور گفت: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل منطقه برق و آب است لذا تلاش می‌کنیم مشکل آب را با تانکرهایی که قرار است به منطقه برسند، برطرف کنیم.

*رییس‌جمهور امروز در جمع زلزله‌زدگان غرب کشور حاضر می‌شود. روحانی همچنین در پیامی با ابراز همدردی با همه آسیب‌دیدگان و داغدیدگان حادثه زلزله در استان‌های غربی کشور به ویژه در استان قهرمان‌پرور کرمانشاه، تصریح‌کرد که «دولت با تمام امکانات خود و به صحنه آوردن توانایی همه دستگاه‌ها در سطح ملی و محلی در کنار آسیب‌دیدگان خواهد بود».

* فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص)، فرزاداسماعیلی گفت: یگانهای منطقه پدافند هوایی غرب کشور در همدان، کرمانشاه، ایلام و آبدانان برای کمک به آسیب‌دیدگان زلزله در آماده باش کامل قرار گرفتند.

* مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ضمن تشکیل ستاد به تمام زیرمجموعه‌های آن دستور تأمین و ارسال تجهیزات و اقلام مصرفی مورد نیاز به مناطق زلزله زده را صادر کرد.

* پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اعلام صدور ۳۲۸ جواز دفن تا (ساعت ۱۱:۴۰ دقیقه دیروز) برای جان باختن زلزله‌زدگان، تعداد جان‌باختگان شهرستان‌ها را به تفکیک زیر اعلام کرد: کرمانشاه ۱۰ نفر؛ اسلام‌آباد ۲۲ نفر؛ کرند ۱۴ نفر؛ سرپل ذهاب ۲۳۶ نفر؛ قصرشیرین ۲۸ نفر؛ ثلاث ۱۵ نفر؛ جوانرود ۳ نفر.

* معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از کمبود شدید دارو، سرم، تخت و تجهیزات در استان به دلیل افزایش کشته‌شدگان و مصدومان زلزله خبر داد.

* کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نيز زلزله را احساس کردند.