«شاپورمحمدی» و «دانش‌جعفری» سخنرانان اصلی سومین همایش مالی اسلامی

صالح‌آبادی در پاسخ به مناقصه‌مزایده عنوان کرد «شاپورمحمدی» و «دانش‌جعفری» سخنرانان اصلی سومین همایش مالی اسلامی گروه بانک، بیمه، بورس- رییس انجمن مالی اسلامی در نشستی خبری به تشریح برنامه‌های سومین همایش مالی اسلامی پرداخت. به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، علی‌صالح‌آبادی اعلام کرد که ۱۲ آذرماه سال جاری همایش مالی اسلامی با هدف ارزیابی نقش این […]

صالح‌آبادی در پاسخ به مناقصه‌مزایده عنوان کرد

«شاپورمحمدی» و «دانش‌جعفری» سخنرانان اصلی سومین همایش مالی اسلامی

گروه بانک، بیمه، بورس- رییس انجمن مالی اسلامی در نشستی خبری به تشریح برنامه‌های سومین همایش مالی اسلامی پرداخت.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، علی‌صالح‌آبادی اعلام کرد که ۱۲ آذرماه سال جاری همایش مالی اسلامی با هدف ارزیابی نقش این بازار‌ها در ایجاد اشتغال در دانشگاه الزهرا برگزار می‌شود.

وی گفت: ۳ سال است که فعالیت انجمن مالی اسلامی شکل گرفته و ۱۲ آذرماه امسال سومین همایش مالی اسلامی برگزار می‌شود، محورهای اصلی این همایش ابزارهای مالی اسلامی و نقش آنها در ایجاد اشتغال است.

وی ادامه‌داد: نقش ابزارهای مالی اسلامی در افزایش تولید ملی، ایجاد اشتغال، آسیب‌شناسی ابزار‌ها و عقود مالی اسلامی رایج در بازار پول، سرمایه و بیمه ایران، امکان‌سنجی تأمین مالی نوین اسلامی در راستای نیازهای جامعه فرصت‌ها و چالش‌های پیش رو در بازارهای ایران و جهان از دیگر اهداف این همایش است.

صالح آبادی ادامه‌داد: تا پایان مهرماه ۱۳۹۶ فرصت بود تا مقالات ارسال شود البته این زمان تا ۱۰ آبان‌ماه تمدید شد. در مجموع امسال ۵۳ مقاله ارسال شد که نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشت و مقالاتی که حایز شرایط تشخیص داده شدند در فصلنامه تحقیقات مالی اسلامی به چاپ می‌رسند.

وی درباره جزییات برگزاری همایش گفت: در این همایش دو پنل در نظر گرفته شده است که به مسایلی درباره مسایل مالی اسلامی از جمله به نقش ابزارهای مالی اسلامی در تولید و اشتغال می‌پردازند.

صالح‌آبادی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر سخنرانان این همایش گفت: شاپورمحمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و دانش‌جعفری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از سخنرانان اصلی روز افتتاحیه ‌این همایش هستند.

رییس انجمن مالی اسلامی افزود: سال گذشته جایزه مالی اسلامی تعریف کردیم که یکی به شخص حقوقی و یکی به شخص حقیقی می‌رسد. در سال گذشته جایزه حقوقی به سازمان بورس رسید.

صالح‌آبادی اضافه‌کرد: امسال برای اولین بار جایزه اول پژوهش را هم خواهیم داشت که افراد می‌توانند برای این مورد نیز کاندید شوند. افرادی که پایان‌نامه ارشد یا دکتری در مورد مالی اسلامی داشتند، می‌توانستند آثار خود را به ما ارسال کنند تا داوری شود.

 

وی ادامه‌داد: بازار کار مالی اسلامی نیز در سایت انجمن مالی اسلامی وجود دارد که کسانی که نیاز به‌کار در حوزه مالی دارند، همچنین دستگاه‌هایی که نیاز به نیرو در این حوزه دارند، می‌توانند به این سایت سر بزنند.