رییس دهمین همایش بینالمللی موتورهای درونسوز با اشاره کیفیت پایین، اعلام کرد عدم همخوانی خودروهای داخلی با استانداردهای سوخت یورو ۴ و ۵ گروه خودرو- رییس دهمین همایش بینالمللی موتورهای درونسوز و نفت گفت: خودروهای داخلی به دلیل کیفیت ساخت قدیمی توان پاسخگویی به استانداردهای سوخت یورو ۴ و ۵ را ندارند. به گزارش مناقصهمزایده، […]
رییس دهمین همایش بینالمللی موتورهای درونسوز با اشاره کیفیت پایین، اعلام کرد
عدم همخوانی خودروهای داخلی با استانداردهای سوخت یورو ۴ و ۵
گروه خودرو- رییس دهمین همایش بینالمللی موتورهای درونسوز و نفت گفت: خودروهای داخلی به دلیل کیفیت ساخت قدیمی توان پاسخگویی به استانداردهای سوخت یورو ۴ و ۵ را ندارند.
به گزارش مناقصهمزایده، مصطفی میرسلیم در نشست خبری این همایش اظهار کرد: مهمترین اصل این همایش مربوط به مصرف سوخت، کیفیت سوخت و آلودگی هوا است و برای رفع این معضلات باید اقدامات فنی در تولید خودرو داشت.
او با بیان اینکه سرمنشأ ٨٠ درصد آلایندگیها خودرو است، گفت: ایران دارای مزیتهای خاص خدادادی است و باید از این مزیتها همچون گاز طبیعی استفاده شود، زیرا گاز طبیعی کاهش تولید co2 را به همراه دارد.
وی با اشاره به کیفیت بنزین در کشور خاطرنشان کرد: برای کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا نیاز بر آن است تا در کنار ارتقاء فنی خودروها کیفیت سوخت خروجی از پالایشگاهها نیز افزایش یابد.
میرسلیم گفت: رعایت استاندارد آلایندگی و سوخت یورو ۵ مستلزم طراحی و تولید موتورهای با کیفیت و سوخت با کیفیت در کشور است.
رییس این همایش تأکید کرد: در حال حاضر استاندارد محصولات و سوخت کشور بر پایه استاندارد یورو ۴ است و باید در آینده به استاندارد یورو۵ دست یابیم.
او گفت: در حال حاضر امکان پاسخگویی به استانداردهای یورو ۴، ۵ و ۶ وجود ندارد و برای پاسخگویی به این مهم، باید کیفیت تولید خودرو و قطعات ارتقا یابد که با دستگاههای تولیدی فعلی که از ۴٠ سال پیش در کارخانههای کشور وجود دارد، امکانپذیر نیست.
میرسلیم در رابطه با استفاده از خودروهای هیبرید و برقی در ایران بیان کرد: استفاده از تکنولوژی نوین بسیار قابلقبول است، اما نباید فراموش شود اگر تأمین نیروی برق خودروهای برقی برپایه تولید از نیروگاههای حرارتی باشد، تأثیری در کاهش آلودگی ندارد، زیرا از میزان تولید co2 کاسته نمیشود.
وی تصریح کرد: از این رو باید به سمت تولید و عرضه محصولات هیبرید حرکت کرد و در کنار آن باید تولید انرژی تجدیدپذیر و محصولاتی بر این اساس را در دستور کار قرارداد.
او دلیل عدم توجه خودروسازان داخلی به تولید محصولات با فناوری نوین را نبود زیرساخت مناسب در کشور دانست و گفت: درآمدهای نفتی عامل وابستگی اقتصاد به دلار و واردات شده که این موضوع در برخی موارد منجر به واردات محصولات و قطعات خودرویی بیکیفیت شده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.