پیام تسلیت مسؤولان ارشد نظام در پی درگذشت سرنشینان نفتکش سانچی

پیام تسلیت مسؤولان ارشد نظام در پی درگذشت سرنشینان نفتکش سانچی گروه سیاسی- در پی درگذشت سرنشینان نفتکش سانچی پس از تصادف با کشتی چینی مسؤولان ارشد کشور پیام تسلیت صادر کردند. به گزارش مناقصه‌مزایده، حسن‌روحانی، رییس‌جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت سرنشینان نفتکش سانچی و همدردی با خانواده قربانیان، تأکیدکرد: باید اولویت اصلی بر […]

پیام تسلیت مسؤولان ارشد نظام در پی درگذشت سرنشینان نفتکش سانچی

گروه سیاسی- در پی درگذشت سرنشینان نفتکش سانچی پس از تصادف با کشتی چینی مسؤولان ارشد کشور پیام تسلیت صادر کردند.

به گزارش مناقصه‌مزایده، حسن‌روحانی، رییس‌جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت سرنشینان نفتکش سانچی و همدردی با خانواده قربانیان، تأکیدکرد: باید اولویت اصلی بر شناسایی و تعیین هویت جان‏باختگان و کاهش آلام خانواده‌های این عزیزان متمرکز باشد.

متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین‌روحانی به این شرح است: بسم‏‌‌ا…‌الرحمن‌الرحیم- انا…واناالیه‌راجعون- وقوع سانحه‌ ناگوار و دلخراش آتش‌سوزی برای کشتی نفتکش کشورمان در سواحل شرقی چین که موجب درگذشت شهادت‌گونه تمامی خدمه و پرسنل زحمتکش آن شد، قلوب آحاد ملت ایران را محزون کرد.

اینجانب با ابراز همدردی، این ضایعه را به ملت بزرگ ایران به ‏ویژه خانواده‌های داغدیده از صمیم قلب تسلیت می‌گویم و برای آن جان‏باختگان مظلوم که تلاشگران عرصه اقتدار ملی و پیشگامان اقتصاد کشور هستند، علو درجات و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

هم‌‏اکنون لازم است اولویت اصلی بر شناسایی و تعیین هویت جان‏باختگان و کاهش آلام خانواده‌های این عزیزان متمرکز باشد. در عین حال از همه دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، نفت و امور خارجه می‌خواهم با انجام اقدامات کارشناسی، علت وقوع این سانحه تأسف‏ بار را به دقت بررسی و پیگیری قانونی لازم را برای پیشگیری از حوادث مشابه و نیز احقاق حقوق ملت ایران و خانواده‌های آسیبدیده به‏ عمل آورند.

ظریف جان باختن پرسنل نفتکش سانچی را تسلیت گفت

وزیر امور خارجه کشورمان نیز با صدور پیامی جان باختن پرسنل نفتکش سانچی را تسلیت گفت.

محمدجوادظریف، وزیر امور خارجه به مناسبت جان باختن پرسنل نفتکش سانچی پیام تسلیتی صادر کرده است.

متن کامل پیام بدین شرح است: بسم‌ا…‌الرحمن‌الرحیم- انا…واناالیه‌راجعون- ضایعه دردناک جان باختن شهادت‌گونه پرسنل نفتکش سانچی همه مردم ایران را در کنار خانواده‌ها و همکاران این عزیزان قهرمان عزادار ساخته است. در چندین روز گذشته همه ما ایرانیان مضطرب و چشم نگران، اخبار مربوط به فرزندان محبوس خود در نفتکش سانچی را هزاران کیلومتر دورتر از خانه خود، در میان آب‌های بی‌نهایت، دنبال کردیم؛ فرزندانی سختکوش و گمنام که در راه تأمین منافع ایران عزیز و حضور سربلند در عرصه مبادلات جهانی، سختی‌های بسیاری را در تمامی سال‌های گذشته و در طول خدمت فداکارانه خود به جان خریدند و اینک، در میان شعله‌های آتش، جاودانه شدند.

همه دست‌اندرکاران در کشور و همکاران من در وزارت امور خارجه و در نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در منطقه با تمام وجود برای نجات جان این دلاورمردان کوشیدند اما متأسفانه سرنوشت خط دیگری را رقم زد و ما اکنون دغدار همه این قهرمانانیم.

وزارت امور خارجه در کنار سایر دستگاه‌های ذی‌ربط با استفاده از همه ظرفیت‌های خود پیگیری‌های قانونی لازم را برای علت‌یابی دقیق حادثه و استیفای حقوق ملت ایران و خانواده‌های داغدار به عمل خواهد آورد.

اینجانب ضمن ابراز تألم و تأسف عمیق نسبت به جان باختن شهادت‌گونه پرسنل نفتکش سانچی، این ضایعه دردناک را به ملت شریف ایران، خانواده‌های داغدار و همکاران این عزیزان تسلیت گفته و برای آنان علو درجات و برای عزیزانشان صبر و اجر مسألت می‌نمایم.

لاریجانی جان باختن شهادت‌گونه سرنشینان نفتکش ایرانی را تسلیت گفت

رییس مجلس شورای اسلامی طی پیامی جان باختن شهادت‌گونه سرنشینان نفتکش ایرانی را تسلیت گفت.

علی‌لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی طی پیامی جان باختن شهادت‌گونه سرنشینان نفتکش ایرانی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است: «بسم‌ا…الرحمن‌الرحیم- وقوع حادثه آتش‌سوزی و غرق شدن نفتکش ایرانی که موجب جان باختن شهادت‌گونه پرسنل آن شد، موجب تأثر و اندوه ملت گردید.

این عزیزان مشغول انجام خدمت به کشور و در خط مقدم جهاد اقتصادی بودند که دچار سانحه گردیدند. متأسفانه علی‌رغم تمامی تلاش‌های انجام گرفته از سوی گروه‌های امداد و نجات و پیگیری‌های بین‌المللی در جهت مهار آتش و نجات سرنشینان نفتکش، این امکان میسر نشد و با کمال تأسف شاهد از دست رفتن فرزندان دریادل و دلاور کشورمان شدیم و به‌طور یقین نام و خاطره این قهرمانان در تاریخ کشور باقی خواهد ماند.

 

اینجانب ضمن عرض تسلیت درگذشت پرسنل و خدمه پر تلاش نفتکش ایرانی به ملت شریف ایران و خانواده‌های داغدار آنان برای روح بلند این عزیزان رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسألت می‌کنم.