رتبه‌بندی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد ظالمانه است

شکایت جمعی از مدیران مسؤول روزنامه‌ها به مجلس رتبه‌بندی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد ظالمانه است جمعی از مدیران مسؤول روزنامه‌ها با ارسال شکایت و اعتراض به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نسبت به نظام رتبه‌بندی معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتراض کردند. به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، جمعی از مدیران مسؤول روزنامه‌ها […]

شکایت جمعی از مدیران مسؤول روزنامه‌ها به مجلس

رتبه‌بندی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد ظالمانه است

جمعی از مدیران مسؤول روزنامه‌ها با ارسال شکایت و اعتراض به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نسبت به نظام رتبه‌بندی معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، جمعی از مدیران مسؤول روزنامه‌ها با ارسال شکایت و اعتراض به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نسبت به نظام رتبه‌بندی معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتراض کردند.

متن کامل این شکایت و اعتراض بدین شرح است:

ریاست محترم کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی

جناب آقای داودمحمدی

با سلام و آرزوی توفیق به استحضار می‌رساند، اینجانبان مدیران مسؤول روزنامه‌های سراسری و استانی کشور شکایت و اعتراض خویش را علیه رتبه‌بندی ظالمانه روزنامه‌های منتشره که روز شنبه ۲۳ دی‌ماه ۱۳۹۶ در سایت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتشار یافت اعلام می‌داریم.

رتبه‌بندی روزنامه‌ها عامل اصلی حیات یک روزنامه در اعطای یارانه، جذب آگهی‌های دولتی، طرح اشتراک و تأسیس دفاتر جذب آگهی در استان‌ها است.

رتبه‌بندی اعمال شده به دو دلیل نامشروع و باطل است.۱- کارگروهی که رتبه‌بندی را انجام داده است، چند عضو تأثیرگذار آن متشکل از مدیران مسؤول روزنامه‌هایی بوده که در این طرح به عنوان متقاضی رتبه‌بندی شرکت داشته‌اند و اتفاقاً حایز رتبه عالی در این رتبه‌بندی شده‌اند. در حالی که طبق قانون هیأت داوری رتبه‌بندی می‌بایست از بین افرادی انتخاب شوند که ذی‌نفع نباشند.

۲- روزنامه شرق در مهلت مقرر ۲۵ فروردین ۹۶ در طرح رتبه‌بندی شرکت نکرد و اعلام داشت که رتبه‌بندی روزنامه‌ها را به رسمیت نخواهد شناخت.

اما با کمال تأسف در آبان ۹۶ و هنگام تسلیم لیست رتبه‌بندی، توسط رییس کارگروه رتبه‌بندی جناب آقای بختیاری، مدیر مسؤول روزنامه دنیای اقتصاد برخلاف ضوابط و مقررات شیوه نامه رتبه‌بندی این روزنامه مورد ارزیابی و به عنوان روزنامه اول گروه روزنامه‌های غیردولتی اعلام می‌گردد.

 

متمنی است کمیسیون محترم اصل ۹۰ شیوه‌نامه ارزیابی رتبه‌بندی را با نحوه حضور روزنامه‌های متقاضی در طرح را مورد بررسی قرار دهد و انتظار داریم کمیسیون محترم از منافع روزنامه‌هایی که حقوق مسلم آنها تضییع شده است، دفاع نماید تا انشاا… به مدد امنای مردم در خانه ملت حق به حقدار برسد.