بررسی پرداخت حقوق دولتی معادن توسط مجلس

بررسی پرداخت حقوق دولتی معادن توسط مجلس گروه معدن و زمین تحقیق و تفحص از فعالیت‌ها و واگذاری معادن که پیش‌تر از سوی مجلس کلید خورده بود با تحویل گزارش‌های استانی وارد فاز جدیدی شد . به گزارش مناقصه‌مزایده به‌طوری‌که پیش‌تر نیز علی‌اسدی،‌ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص تحقیق و […]

بررسی پرداخت حقوق دولتی معادن توسط مجلس

گروه معدن و زمین تحقیق و تفحص از فعالیت‌ها و واگذاری معادن که پیش‌تر از سوی مجلس کلید خورده بود با تحویل گزارش‌های استانی وارد فاز جدیدی شد .

به گزارش مناقصه‌مزایده به‌طوریکه پیشتر نیز علی‌اسدی،‌ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص تحقیق و تفحص از معادن کشور، اظهارداشت: در معادن کشور از ابتدا تاکنون تحقیق و تفحصی صورت نگرفته بود و افرادی نیز که با معادن در ارتباط بودند، شکایاتی در این خصوص داشتند که به دست ما می‌رسید. همین امر سبب شد اولین جلسه تحقیق و تفحص از وزارت صنعت درباره واگذاری معادن در مجلس برگزار شود

همچنین عبدا…رضیان، عضو هیأت تحقیق و تفحص از وزارت صنعت در صدور مجوز واگذاری معادن از برگزاری اولین جلسه کاری این کمیته خبر داد و گفت: در این جلسه مقرر شد اسناد و مدارک مربوط به پرداخت حقوق دولتی برخی معادن خاص تهیه شود.

رضیان اظهارداشت: این نخستین جلسه پس از نشست مربوط به تعیین اعضای هیأت تحقیق و تفحص بود که در آن، یک‌سری اسناد و مدارک مربوط به وضعیت پرداخت حقوق دولتی معادن در همه استان‌ها ارایه شد.

وی تصریح‌کرد: در این جلسه بررسی‌های مبنی بر این‌که آیا حقوق دولتی معادن به درستی پرداخت شده یا نه و این‌که چه مقدار از این حقوق وصول شده است، صورت گرفت و بحث‌هایی در خصوص این‌که چه میزان کسری حقوق دولتی معادن در همه استان‌ها وجود دارد، مطرح شد.

عضو هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت صنعت با بیان این‌که در پرداخت حقوق دولتی برخی معادن نارسایی‌هایی وجود دارد، افزود: قرار شد وضعیت پرداخت حقوق دولتی از جنبه حقوقی در یک‌سری معادن خاص بررسی و میزان عملیات انجام‌شده، به‌طور ویژه مشخص شود.

وی تأکیدکرد: اعضای هیأت تحقیق و تفحص یکسری اسناد و مدارک را در مورد پرداخت حقوق دولتی معادن در اختیار دارند که البته باید پاسخ طرف‌های مقابل را نیز بشنویم.

 

به گفته رضیان، جلسه بعدی کمیته تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت صنعت هفته آینده برگزار خواهد شد.