انجام ترک‌تشریفات در برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی

رییس اتاق اصناف مرکز گیلان انتقا‌د کرد انجام ترک‌تشریفات در برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی گروه تجارت- رییس اتاق اصناف مرکز گیلان با اعلام این‌که حقوق اصناف گیلان در بحث واگذاری نمایشگاه‌های تخصصی در استان با ترک‌تشریفات، تضییع می‌شود، گفت: نمایشگا‌ه‌های تخصصی باید با مناقصه واگذار شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، جلال‌الدین‌محمد‌شکریه اظهارکرد: همه باید کمک کنند تا […]

رییس اتاق اصناف مرکز گیلان انتقا‌د کرد

انجام ترک‌تشریفات در برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی

گروه تجارت- رییس اتاق اصناف مرکز گیلان با اعلام این‌که حقوق اصناف گیلان در بحث واگذاری نمایشگاه‌های تخصصی در استان با ترک‌تشریفات، تضییع می‌شود، گفت: نمایشگا‌ه‌های تخصصی باید با مناقصه واگذار شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده، جلال‌الدین‌محمد‌شکریه اظهارکرد: همه باید کمک کنند تا در برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی، اولویت اول واحدهای تولیدی استان گیلان باشند.

وی به حضور واحدهای بی‌شناسنامه در این نمایشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: اتحادیه‌های صنفی هیچ نقشی در برگزاری نمایشگاه‌هایی که عنوان تخصصی را یدک می‌کشند، ندارند.

نایب رییس اول اتاق اصناف کشور افزود: در بسیاری از نمایشگاه‌های برگزار شده بین عنوان نمایشگاه با واحدهای شرکت‌کننده تفاوت‌های زیادی وجود دارد که به‌طور مثال در نمایشگاه‌های خانه‌مدرن، بازرگانی عمومی و صنعت ساختمان، واحدهای عرضه مبل هم حضور دارند.

شکریه با بیان این‌که در بسیاری از نمایشگاه‌های تخصصی، خرید و فروش کالا صورت می‌پذیرد که این کار تضییع حقوق بازاریان و صنوف مختلف می‌باشد، تأکیدکرد: فروش کالا در نمایشگاه‌های تخصصی غیرقانونی است.

نایب رییس اتاق اصناف کشور با تأکید بر این نکته که فروش کالا در نمایشگاه‌های تخصصی غیرقانونی است، تصریح‌کرد: وقتی قرار باشد در نمایشگاهی فروش نیز صورت پذیرد مانند نمایشگاه‌های عرضه مستقیم که سالی دو بار توسط اتاق اصناف برگزار می‌شود، باید حتماً کمیته نرخ‌گذاری و واحد بازرسی حضور داشته باشند.

وی تأکید‌کرد: در نمایشگاه‌های تخصصی، عرضه مستقیم نباید وجود داشته باشد چرا که موجب رکود در بازار است.

 

شکریه با اشاره به اثرات منفی عرضه مستقیم کالا در نمایشگاه‌های تخصصی بر بازار گفت: بسیاری از واحدهای شرکت‌کننده صنعتی نیستند و اگر صنفی نیز باشند، دارای پروانه کسب نیستند و آن چیزی که به نمایش گذاشته می‌شود با چیزی که فروخته می‌شود، متفاوت است و این موجب نارضایتی و شکایت‌های مردم می‌شود.