مزایده ۱۰۸۱میلیارد ریال املاک و دارایی‌های دولتی

فردا و از سوی سازمان خصوصی‌سازی صورت می‌گیرد مزایده ۱۰۸۱میلیارد ریال املاک و دارایی‌های دولتی ۱۰۸۱میلیاردو۷۲۶میلیون‌و۹۱۹‌هزارریال ملک و دارایی دولتی از سوی سازمان خصوصی‌سازی در روز ۲۴‌بهمن ماه امسال از طریق مزایده واگذار می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، در این مزایده مجموعه عرضه، اعیان و حقوق ناشی از واحدهای تجاری فروشگاه پاسداران به مساحت عرضه ۲۰۲۱٫۶‌متر […]

فردا و از سوی سازمان خصوصی‌سازی صورت می‌گیرد

مزایده ۱۰۸۱میلیارد ریال املاک و دارایی‌های دولتی

۱۰۸۱میلیاردو۷۲۶میلیون‌و۹۱۹‌هزارریال ملک و دارایی دولتی از سوی سازمان خصوصی‌سازی در روز ۲۴‌بهمن ماه امسال از طریق مزایده واگذار می‌شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده، در این مزایده مجموعه عرضه، اعیان و حقوق ناشی از واحدهای تجاری فروشگاه پاسداران به مساحت عرضه ۲۰۲۱٫۶‌متر مربع و اعیان ۵۰۰‌مترمربع به قیمت کل پایه ۶۱۸‌میلیاردو۴۹۷‌میلیون‌ریال به صورت ۵۰درصد نقد و بقیه اقساط یک ساله، مجموعه عرضه، اعیان، ماشین‌آلات، تجهیزات، تأسیسات و حق‌الامتیازات فروشگاه شهرآرا به مساحت عرضه ۲۰۳۱٫۱۴مترمربع و اعیان ۱۱۹۴٫۲۵مترمربع به قیمت کل پایه ۲۹۰میلیاردو۵۹۵میلیون‌و۹۷۶‌هزارو۶۰۰ریال به صورت نقد و مجموعه عرضه، اعیان و اشجار، ماشین‌آلات، تجهیزات، تأسیسات و حق‌الامتیازات کشتارگاه جونقان به مساحت عرضه ۸۶۴هزار مترمربع به قیمت کل پایه ۱۵۰میلیاردریال به صورت ۵درصد نقد و بقیه اقساط ۸ساله روی میز فروش خواهد رفت.

علاوه بر این جایگاه سوخت آوج متعلق به استان قزوین نیز به قیمت کل پایه ۲۲میلیاردو۶۳۳میلیون‌و۹۴۳هزارو۲۰۰ریال به صورت ۴۰درصد نقد و بقیه اقساط دو ساله در روز ۲۴بهمن ماه امسال از طریق مزایده واگذار می‌شود.

براساس این گزارش، سپرده شرکت در مزایده فروشگاه پاسداران مبلغ ۱۸میلیاردو۵۵۴میلیون‌و۹۱۰هزارریال، فروشگاه شهرآرا مبلغ ۸‌میلیاردو۷۱۷میلیون‌و۸۷۹هزارو۲۹۸ریال، کشتارگاه جونقان مبلغ ۴‌میلیاردو۵۰۰ریال و سپرده شرکت در مزایده جایگاه سوخت آوج مبلغ ۶۷۹‌میلیون‌و‌۱۸‌هزار‌و‌۲۹۶ریال تعیین شده است.

خبر دیگر از سازمان خصوصی‌سازی این‌که از روز شنبه دور دیگری از پرداخت سود سهام عدالت آغاز شده که با این حساب دومیلیون‌و‌۶۰۰‌هزار نفر از مددجویانی که سابقاً تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی قرار داشتند، اما به دلایلی از پوشش آن نهاد بیرون آمدند سود سهام عدالت خود را به‌طور کامل دریافت کردند.

در ۱۱بهمن‌ماه، رییس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد که ۱۶گروه از مشمولان سهام عدالت در ۱۲بهمن‌ماه (یعنی فردای آن روز) تمام سود سهام عدالت، مربوط به سال مالی ۱۳۹۵ را دریافت خواهند کرد.

وی همچنین از مشمولان سهام عدالت که تا آن زمان شماره شِبای حساب بانکی خود را وارد سامانه سهام عدالت نکرده‌اند خواست تا برای واریز گرفتن سود سهام عدالت خود شماره شبای بانکی خویش را اعلام کنند، چراکه سازمان خصوصی‌سازی تنها از این طریق می‌تواند این مبالغ را به مشمولان بپردازد.

اما در عین حال قرار شد سود سهام ۴گروه تا پایان اسفند ماه سال‌جاری پرداخت شود. کارمندان شاغل در دستگاه‌های اجرایی و بازنشستگان کشوری لشگری و تأمین اجتماعی، کارگران فصلی ساختمان، روستاییان و عشایر که از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نیستند، افرادی که قبلاً تحت حمایت کمیته امداد و سازمان بهزیستی بودند، ولی الان وضع مالیشان بهتر شده و دیگر مددجو نیستند، ۴گروهی هستند که سود سهام عدالت نگرفتند.

پوری‌حسینی در آن روز تأکید کرد که اگر شرکت‌های سرمایه‌پذیر زودتر سود تخصیصی سال مالی ۱۳۹۵ را به سازمان خصوصی‌سازی بپردازند این سازمان آن مبالغ را بدون فوت وقت به حساب دیگر مشمولان واریز می‌کند.

بنا بر همین اعلام دور دیگری از پرداخت سود سهام عدالت آغاز شده است. سازمان خصوصی‌سازی در این مورد گفته به حساب دومیلیون‌و۶۰۰هزارنفر از مشمولان سهام عدالت سود سهام عدالت واریز می‌شود که ارزش مجموع آن ۱۲۰میلیاردتومان است.

 

سیدجعفرسبحانی در این مورد اظهارکرد: افرادی که سابقاً تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی بودند اما به دلایلی از پوشش آن نهاد خارج شدند، سود سهام عدالت خود را دریافت کردند. این گروه یکی از ۴ گروهی هستند که مبالغی از سود سهام عدالتشان هنوز پرداخت نشده است.