تعرفه واردات خودرو طبق مصوبه دی ماه دولت انجام می‌شود

شریعتمداری تعرفه واردات خودرو طبق مصوبه دی ماه دولت انجام می‌شود گروه خودرو- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت اخذ تعرفه واردات خودرو طبق مصوبه دی ماه دولت انجام می‌شود و فقط حکم هیأت عمومی دیوان عدالت اداری می‌تواند مصوبات هیأت وزیران را تغییر دهد. این کار در اختیار یک شعبه دیوان نیست. به گزارش […]

شریعتمداری

تعرفه واردات خودرو طبق مصوبه دی ماه دولت انجام می‌شود

گروه خودرو- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت اخذ تعرفه واردات خودرو طبق مصوبه دی ماه دولت انجام می‌شود و فقط حکم هیأت عمومی دیوان عدالت اداری می‌تواند مصوبات هیأت وزیران را تغییر دهد. این کار در اختیار یک شعبه دیوان نیست.

به گزارش مناقصه‌مزایده، محمدشریعتمداری در پاسخ به سؤالی درباره رأی یکی از شعب دیوان عدالت اداری برای تغییر تعرفه واردات خودرو اظهار داشت: رأی هیأت عمومی دیوان اگر صادر شود قانونی است ولی تغییر در نظام تعرفه‌های گمرکی با توجه به بازتاب‌های قابل ملاحظه‌ای که دارد فقط با رأی هیأت عمومی دیوان قابل اجرا است و لذا همان بحث‌ها و مصوبات هیأت وزیران ادامه خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: البته هنوز این رأی به ما ابلاغ نشده و فقط از طریق مطبوعات و رسانه‌ها در جریان این رأی قرار گرفته‌ایم و ابلاغ رسمی صورت نگرفته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: مصوبات هیأت وزیران فقط با رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری قابل تغییر است و هنوز هیچ مصوبه قانونی از سوی هیأت وزیران ابلاغ نشده و روال قبلی ادامه دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این‌که یعنی تعرفه‌های خودرو‌ها افزایش پیدا نمی‌کند، تصریح کرد: خیر، هیچ تغییری در تعرفه‌ها اعلام نکرده‌ایم و قرار نبود تعرفه‌ها افزایش پیدا کند آنها گفته بودند که تعرفه‌ها کاهش یابد. همه تعرفه‌ها براساس مصوبه هیأت وزیران است و هیچ تغییری نکرده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سؤال که آیا خودروهای وارداتی در گمرکات کشور براساس تعرفه‌های افزایش‌یافته ترخیص خواهند شد یا خیر، گفت: مصوبه هیأت وزیران ملاک واردات خودرو‌ها خواهد بود و این مصوبه هیچ تغییری نکرده است.

دیوان عدالت اداری در حکمی ماده۱۴ مصوبه دی ماه امسال دولت مبنی بر افزایش تعرفه واردات خودروهای بنزینی، دیزلی و هیبریدی را غیرقانونی دانست و حکم داد واردات خودرو‌ها باید برمبنای تعرفه‌های قبلی صورت گیرد.

 

طبق مصوبه دی‌ماه امسال دولت، تعرفه واردات خودرو افزایش یافته و در عین‌حال محدودیت سقف ارزش ۴۰هزار دلاری برای خودروهای وارداتی و همچنین حجم موتور دوهزارو۵۰۰سی‌سی در این مورد تعیین شده بود.