احصاء مشکلات واحدهای تولیدی و رفع موانع تولید

عضو هیأت نمایندگان اتاق سمنان خواستار شد احصاء مشکلات واحدهای تولیدی و رفع موانع تولید مناقصه‌مزایده- عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان معتقد است: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید باید پایش مناسب از واحدهایی که تسهیلات دریافت کرده‌اند، انجام دهد. به گزارش مناقصه‌مزایده عبدالحمیددربانیان تصریح‌کرد: در پی این پایش باید […]

عضو هیأت نمایندگان اتاق سمنان خواستار شد

احصاء مشکلات واحدهای تولیدی و رفع موانع تولید

مناقصه‌مزایده- عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان معتقد است: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید باید پایش مناسب از واحدهایی که تسهیلات دریافت کرده‌اند، انجام دهد.

به گزارش مناقصه‌مزایده عبدالحمیددربانیان تصریح‌کرد: در پی این پایش باید مشخص شود آیا تسهیلات دریافت شده در کوتاه‌مدت میتواند اشتغال مستمر ایجاد کند یا نه؟

وی افزود: هدف از تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که یکی از اصلی‌‌ترین و مهم‌ترین کارگروه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی است، احصاء مشکلات در واحدهای تولیدی و رفع موانع موجود است.

دربانیان ادامه‌داد: فعالان اقتصادی بار‌ها مشکلات تولید و تجارت را با ادبیات خاص گفته‌اند و فهرستی از آن را در رسانه‌ها، جلسات رسمی یا به اعضای هیأت دولت ارایه  داده‌اند.

عضو هیأت نمایندگان اتاق سمنان تصریح‌کرد: اما ۷عامل، افزایش نقدینگی در جامعه، ناپایداری نرخ ارز، تداوم رکود در برخی از بخش‌های اقتصادی، نامساعد بودن محیط کسب ‌و کار، بدهی دولت به بخش خصوصی، نبود نقدینگی برای واحدهای تولیدی و توقف رشد سرمایه‌گذاری مباحثی بوده که در کارگروه ستاد تسهیل رفع موانع تولید مطرح می‌شود.

وی گفت: ارایه  تسهیلات به واحدهای مشکل‌دار و ارایه  عملکردهای مناسب از سوی وزارت صنعت، معدن‌ و تجارت در جلسات نویدبخش رونق تولید بوده است، اما در این نشست‌‌ها حلقه‌های مفقوده‌ای وجود دارد.

به گفته دربانیان تسهیلاتی که به واحدهای صنعتی اختصاص می‌یابد باید به عنوان سرمایه در گردش و یا خرید مواداولیه هزینه شود، اما بنگاه‌های صنعتی آنقدر درگیر بوروکراسی اداری، روابط بانکی و مطالبه‌گری سازمان‌های مختلف دولتی هستند که حاضرند برای زنده نگه‌داشتن واحد تولیدی خود از هر فرصتی برای تولید و اشتغال بهره ببرند.

عضو هیأت نمایندگان اتاق سمنان ادامه‌داد: بدین‌خاطر تنها توانسته‌اند با این تسهیلات بدهی‌های قبلی و وثایق قبلی خود را که با بهره بالا به بانک‌ها سپرده‌اند آزاد نمایند تا با مصایب عدیده دیگر مواجه نشوند.

دربانیان گفت: اگر بخواهیم به‌طور مثال مواداولیه یک کارخانه سیم و کابل را تأمین نماییم متوجه خواهیم شد که تسهیلات پرداختی وقت جوابگوی خط تولید ۱۰ تا۱۵روز یک شرکت هست، محاسبه کنید چگونه می‌توان در مدت کوتاه اشتغال مستمر ایجاد کرد.

وی تأکید‌کرد: از این‌رو باید پایش مناسب از واحدهای که تسهیلات دریافت کرده‌اند، به عمل آید و نکته مهم‌تر این است که کارگروه توانسته است خاستگاه اصلی خود را انجام بدهد.

به گفته دربانیان ارایه  آمار‌ها و مستندات این کارگروه باید به‌درستی ارایه  شود و صرفاً به‌عنوان یک عملکرد سازمانی مورد توجه قرار نگیرد.

 

عضو هیأت نمایندگان اتاق سمنان در پایان تأکیدکرد: دولتمردان این را بدانند تولید، حس اعتماد به ‌نفس را به همراه دارد و این حس زمانی به اوج می‌رسد که بتوان از مؤلفه رقابت به‌خوبی استفاده کرد. تصمیم‌گیران ستاد تسهیل کارگروه رفع موانع تولید باید ظرفیت‌های تولید، رقابت و فروش را برآیند ارایه  کار خود قرار دهند.