صنعت خودرو کشور اقتصادی نیست

نماینده مردم تبریز در مجلس در گفت‌وگو با مناقصه‌مزایده صنعت خودرو کشور اقتصادی نیست مهدی قره داغلی- نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: مشکلات قطعه‌سازان خودرو در کشور زیاد است و قطعاً از طریق مجلس پیگیر مشکلات قطعه‌سازان خودرو هستیم. شهاب‌الدین بی‌مقدار در گفت‌وگو با مناقصه‌مزایده با اشاره به این‌که در کمیسیون تخصصی صنعت […]

نماینده مردم تبریز در مجلس در گفت‌وگو با مناقصه‌مزایده

صنعت خودرو کشور اقتصادی نیست

مهدی قره داغلی- نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: مشکلات قطعه‌سازان خودرو در کشور زیاد است و قطعاً از طریق مجلس پیگیر مشکلات قطعه‌سازان خودرو هستیم.

شهاب‌الدین بی‌مقدار در گفت‌وگو با مناقصه‌مزایده با اشاره به این‌که در کمیسیون تخصصی صنعت حضور ندارد، تصریح کرد: مشکلات قطعه‌سازان را از طریق دوستانی که در کمیته تخصصی صنایع مجلس هستند پیگیر خواهم بود.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس در ادامه بیان کرد: متأسفانه کار خودروسازان اقتصادی نیست، به گونه‌ای که نمی‌توانند پول قطعه‌سازان را بدهند، لذا قطعه‌سازان مشکل پیدا کرده‌اند. قطعه‌ساز‌ها واحد‌های کوچکی هستند که با ۱۰، ۲۰، ۵۰ نفر کارگر دارد اداره می‌شوند و مدام باید بروند دنبال پولشان.

وی با اشاره به ضرورت تعجیل در حل مشکلات صنعت خودرو تصریح کرد: واقعاً ضرورت دارد مسؤولین ذی‌ربط بیایند برآورد کنند اگر خودروسازی در کشور اقتصادی نیست، آنها را جمع کنند. زیرا می‌بینیم که بدهی‌های زیادی در این بخش وجود دارد. نمی‌توان برای اشتغال تعدادی در خودرو‌سازی کل جامعه را فلج کرد لذا راهش این است که دولت کلاً از صنعت خودروسازی بیرون بیاید و آنها را به بخش خصوصی واقعی واگذار کند.

وی در خصوص تعرفه خودروهای هیبریدی خاطرنشان کرد: باید تعرفه خودروهای هیبریدی را پایین نگه‌دارند تا به کمک آن بتوان مشکل آلودگی هوا را در شهرهای بزرگ حل کرد.

بی‌مقدار افزود: در برنامه ششم هم موضوع تعرفه‌های پایین پیش‌بینی شده است اما به نظر من باید طبق قانون در خصوص تعرفه‌ها اول سال باید تصمیم بگیرند و آن را هر روز تغییر ندهند.

 

این نماینده مجلس با اشاره به مشکلات سایت ثبت سفارش، خاطرنشان ساخت: نباید سایت ثبت سفارش را یک روز ببندند و یک روز دیگر آن را باز کنند، باید امر واردات طبق قانون انجام شود زیرا وقتی اعلام می‌کنند که سایت در دسترس است و بعد یک‌دفعه آن را می‌بندند، این شائبه در جامعه به وجود می‌آید که آدم‌هایی که خودشان قبلاً ثبت سفارش کرده‌اند در این کار دست داشته‌اند.شخصاً در مجلس در پیگیر رفع هرچه سریع‌تر این مشکل هستم.