دلار واجب‌تر از نان شب!

جویندگان دلار همچنان در صف خرید دلار واجب‌تر از نان شب! گروه بانک، بیمه، بورس- تا چشم کار می‌کند، جویندگان دلار را می‌بینی! میدان فردوسی را که به سمت پایین حرکت کنی، مردمی را می‌بینی که چشم امیدشان به خرید دلارهای ارزان از صرافی‌ها و فروش گران‌تر آنها در بازار آزاد است. به گزارش خبرنگار […]

جویندگان دلار همچنان در صف خرید

دلار واجب‌تر از نان شب!

گروه بانک، بیمه، بورس- تا چشم کار می‌کند، جویندگان دلار را می‌بینی! میدان فردوسی را که به سمت پایین حرکت کنی، مردمی را می‌بینی که چشم امیدشان به خرید دلارهای ارزان از صرافی‌ها و فروش گران‌تر آنها در بازار آزاد است.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، این روز‌ها باز هم نام دلار بیش از دیگر سرمایه‌ها در زبان می‌چرخد و همین امر هم باعث شده تا بسیاری از رهگذران خیابان فردوسی نیز برای دانستن قیمت دلار چند لحظه‌ای را به صف‌های خرید خیره کند.

مشاهدات میدانی خبرنگار ما حاکی از آن است که دیروز نیز همچون روزهای قبل خیابان فردوسی، پاساژ افشار و برخی از صرافی‌های عرضه‌کننده دلار، روز پرکاری را پشت سر گذاشتند.

صف‌های خرید دلار همان‌گونه که در تصاویر نیز مشخص است، توسط مردم تشکیل شده بود و مردم برای خرید دلار به قولی سر و دست می‌شکستند! دیروز حضور نیروهای انتظامی نیز قابل توجه بود و همین باعث شده بود تا فعالیت دلالان به صورت مخفی‌تری صورت پذیرد.

صرافی‌ها نیز یا دلار می‌فروشند و یا کلاً نمی‌فروشند! همین مسأله باعث شده تا جلوی صرافی‌هایی که دلار و یورو را عرضه می‌کردند، صف‌های طولانی ایجاد شود.

در واقع محدودیت در فروش ارز باعث اختلاف ۳۰۰تا ۴۰۰تومانی قیمت دلار در بازار شده است، به‌طوری‌که حتی وابستگان صرافی‌ها همچون روزهای قبل به فروش دلار و یورو در کنار خیابان می‌پردازند.

دیروز دلار در بازار آزاد تا نزدیکی قیمت ۴۸۰۰تومان به فروش رسید و یورو نیز در دست دلالان به قیمت ۵۹۰۰تومان فروخته می‌شد.

اما قسمت تلخ ماجرا درگیری‌های گاه و بیگاه خریداران ارز در صف است. جایی که به خاطر یک مشت دلار بعضی‌ها دعوا راه می‌اندازند تا بتوانند نانی ببرند.

روال خرید دلار ارز(۴۴۶۰)تومان نیز بدین شرح است: داشتن یک عدد کارت ملی و توانایی خرید ۱۰۰۰دلار! اینها را که داشته باشی به‌علاوه یک اعصاب پولادین می‌توانی امیدوار باشی که درآمد خوبی در یک روز به جیب بزنی.

با وجود آن‌که طی روزهای گذشته حضور دلالان در کنار خیابان فردوسی محدود شده است، اما همچنان جسته و گریخته دلالان به فعالیتشان ادامه می‌دهند و با توجه به دو نرخی شدن عرضه در صرافی‌ها، از وضعیت استفاده کرده و دلار را با نرخ آزاد یعنی حدود ۴۸۰۰تومان می‌فروشند که البته به نظر می‌رسد، تعدادی از این دلالان از همکاران صرافی‌‌ها هستند و به نمایندگی از آنها در کنار خیابان، ارز می‌فروشند.