گام‌های مهم بانک سپه برای صیانت از کنترل تورم

گام‌های مهم بانک سپه برای صیانت از کنترل تورم گروه بانک، بیمه، بورس- مدیرعامل بانک سپه گفت: این بانک برای صیانت از کنترل تورم به عنوان یکی از دستاوردهای مهم دولت گام‌های مهمی برداشت و با رعایت مقررات بانک مرکزی در جذب منابع یکی از موفقیت‌‌ترین بانک‌ها است. به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، محمدکاظم‌چقازردی ضمن بیان […]

گام‌های مهم بانک سپه برای صیانت از کنترل تورم

گروه بانک، بیمه، بورس- مدیرعامل بانک سپه گفت: این بانک برای صیانت از کنترل تورم به عنوان یکی از دستاوردهای مهم دولت گام‌های مهمی برداشت و با رعایت مقررات بانک مرکزی در جذب منابع یکی از موفقیت‌‌ترین بانک‌ها است.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، محمدکاظم‌چقازردی ضمن بیان مطلب فوق، افزود: براساس قراردادهای منعقد شده بین بانک سپه و صندوق توسعه ملی، این بانک با تأمین مالی ۱۰‌هزار‌و۵۰۰طرح در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور از محل منابع صندوق توسعه ملی، نقش مهمی در تولید و اشتغال کشور ایفا کرده است.

رییس هیأت مدیره بانک سپه گفت: این بانک برای تأمین مالی طرح‌های مذکور اقدام به انعقاد قرارداد با متقاضیان واجد شرایط برای اعطای تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی به مبلغ ۳۳هزارو۴۵۰میلیارد ریال کرده است.

* امضای قرارداد ۱۱میلیارددلاری بانک سپه با صندوق توسعه ملی

وی رقم ریالی کل قراردادهای منعقد شده بین بانک سپه و صندوق توسعه ملی را از سال۱۳۹۰ تا پایان بهمن‌ماه سال جاری ۷۰هزارو۳۸۸میلیاردریال اعلام کرد و افزود: در این مدت ۱۱میلیاردو۱۷۶میلیون دلار قرارداد ارزی بین صندوق توسعه ملی و بانک سپه منعقد شده است.

چقازردی ادامه‌داد: طرح‌هایی که توسط بانک سپه از محل صندوق توسعه ملی تأمین شده در بخش‌های آب و کشاورزی، صنعت، معدن، گردشگری، نفت، گاز و پتروشیمی و محیط‌زیست مشغول فعالیت است.

* ایجاد بیش از ۱۲هزار شغل از محل منابع صندوق توسعه ملی

رییس هیأت مدیره بانک سپه در خصوص میزان اشتغال ایجاد شده از محل منابع صندوق توسعه ملی، اظهارداشت: بانک سپه با تأمین مالی طرح‌های مختلف اقتصادی از محل صندوق توسعه ملی بیش از ۱۲هزار شغل مستقیم ایجاد کرده است.

وی تصریح‌کرد: علاوه بر قراردادهای دو جانبه بین صندوق توسعه ملی و بانک سپه، این بانک تعداد قابل توجهی از پروژه‌های کلان اقتصادی کشور را با منابع داخلی و منابع صندوق توسعه ملی عمدتاً در مناطق مرزی و کم‌برخوردار تأمین مالی کرده است.

* اجرای ۲۰ پروژه کلان اقتصادی با مشارکت بانک سپه در مناطق کم‌برخوردار کشور

مدیرعامل بانک سپه گفت: این بانک برای اجرای ۲۰پروژه کلان اقتصادی کشور از محل منابع داخلی، همچنین منابع صندوق توسعه ملی ۶میلیاردو۸۰۰میلیون‌دلار و ۴میلیاردیوآن چین اختصاص داده است.

وی اضافه‌کرد: بانک سپه برای عملیاتی کردن پروژه‌های مذکور حدود ۱۵هزارمیلیاردریال از منابع داخلی خود را اختصاص داده است.

چقازردی ادامه‌داد: تقریباً کلیه ۲۰پروژه کلان اقتصادی در حال اجرا از محل منابع داخلی بانک سپه و صندوق توسعه ملی در استان‌های مرزی و کم برخوردار بوده و در این پروژه‌ها حدود ۱۱هزارو۵۰۰نفر به صورت مستقیم مشغول به‌کار هستند.

وی خاطرنشان‌کرد: پروژه‌های ۲۰گانه مذکور در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاه، آبرسانی و تأمین آب شرب، گردشگری و کشاورزی بوده و این طرح‌ها در افزایش تولید محصولات استراتژیک و توسعه اقتصادی کشور نقش مؤثری دارد.

* ۴۱هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش آب و کشاورزی

رییس هیأت مدیره بانک سپه ضمن اشاره به اهمیت توجه به بخش آب و کشاورزی، تصریح‌کرد: این بانک برای کمک به توسعه بخش آب و کشاورزی کشور قرارداد تأمین مالی پروژه‌های این حوزه به مبلغ ۴۱هزارو۱۰۰میلیاردریال را با صندوق توسعه ملی طی ۶سال اخیر امضا کرده است.

 * اختصاص ۲۳هزارمیلیاردریال به بخش صنعت و معدن

چقازردی اظهارداشت: بانک سپه برای تأمین سرمایه ثابت و در گردش فعالان حوزه صنعت و معدن از محل منابع صندوق توسعه ملی قراردادی به ارزش ۲۳هزارو۶۸۷میلیاردریال منعقد کرده است.

* پرداخت ۶هزارمیلیاردریال به فعالان بخش گردشگری

مدیرعامل بانک سپه گفت: این بانک برای کمک به صنعت گردشگری کشور ۶هزارمیلیاردریال منابع از محل صندوق توسعه ملی به این بخش اختصاص داده است.

 * بهره‌مندی ۴۱هزار بنگاه کوچک و متوسط کشور از تسهیلات بانک سپه

چقازردی ضمن تأکید بر ضرورت توجه به بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط، تصریح‌کرد: تأمین مالی این بنگاه‌ها در اولویت برنامه‌های بانک مرکزی در سال۹۶ قرار گرفت به همین خاطر بانک سپه در سال‌جاری به ۴۱هزارو۷۳۳بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط کشورمان تسهیلات پرداخت کرده است.

وی رقم پرداختی بانک سپه به بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط در سال۹۶ را ۶۸هزارو۸۵۹میلیاردریال اعلام کرد و افزود: این بنگاه‌ها در زمینه‌های مختلف تولیدی، توزیعی، کشاورزی و خدماتی فعالیت کرده و محصولات خود را از طریق واحدهای صنفی عرضه می‌کنند به همین خاطر بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط در رونق اقتصادی کشور نقش مهمی دارند.

رییس هیأت مدیره بانک سپه ادامه‌داد: این بانک از ابتدای سال گذشته در راستای اجرایی کردن منویات مقام‌معظم‌رهبری برای ایجاد رونق تولید و کمک به رشد اقتصادی با مسؤولیت‌پذیری کمک به بنگاه‌های کوچک و متوسط را در دستور کار خود قرارداد و هزارو۷۳۳واحدتولیدی کوچک و متوسط در مجموع ۱۹هزارو۷۹۰میلیاردریال تسهیلات از بانک سپه دریافت کردند.

وی ضمن اشاره به نقش انکارناپذیر تأمین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط در حفظ و اشتغال‌زایی، خاطرنشان‌کرد: بنگاه‌های کوچک و متوسط مستقر در استان‌های اصفهان، آذربایجان‌غربی، کرمان، مازندران، خراسان‌رضوی، آذربایجان شرقی و یزد بیش‌ترین میزان تسهیلات دریافتی از بانک سپه را به خود اختصاص دادند.

رییس هیأت مدیره بانک سپه اظهارداشت: این بانک برای صیانت از کنترل تورم به عنوان یکی از دستاوردهای مهم دولت گام‌های مهمی برداشت و با رعایت مقررات بانک مرکزی در جذب منابع یکی از موفقیت‌‌ترین بانک‌های کشور طی دو سال اخیر بوده است.

وی ضمن اشاره به رشد ۶۴درصدی منابع بانک سپه طی دو سال اخیر، تصریح‌کرد: روند روبه رشد سپرده‌های کل بانک از ابتدای سال جاری ادامه داشته و منابع بانک سپه از ۵۰۱هزارمیلیاردریال در ابتدای سال۱۳۹۵ به ۸۲۰هزارمیلیارد ریال در پایان بهمن ماه سال‌جاری رسیده است.

چقازردی بانک سپه را یکی از منضبط‌‌ترین بانک‌های کشور در رعایت مقررات بانک مرکزی برشمرد و افزود این بانک برای کمک به اجرای سیاست‌های اقتصادی دولت و برنامه‌های بانک مرکزی در اعطای منابع بانکی، نرخ‌های مصوب را رعایت کرد.

رییس هیأت مدیره بانک سپه ضمن اشاره به عملکرد مطلوب این بانک در پرداخت تسهیلات ازدواج، خاطرنشان‌کرد: در ده ماهه سال‌جاری ۸۰هزارو۴۷۱زوج جوان با تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بانک سپه زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

وی افزود: بانک با اختصاص ۶هزارمیلیاردریال از منابع خود گام مؤثری در اجرای طرح ضربتی وام ازدواج مورد تأکید بانک مرکزی برداشت.

چقازردی اضافه‌کرد: بانک سپه بابت پرداخت تسهیلات ازدواج به زوج‌های جوان در ده ماهه سال جاری ۸هزارو۴۰۷میلیاردریال از منابع خود را اختصاص داد.