بی‌توجهی به پیشنهاد ردیف بودجه تبلیغ کالای ایرانی در خارج

نماینده مردم تبریز در مجلس در گفت‌وگو با مناقصه‌مزایده مطرح کرد بی‌توجهی به پیشنهاد ردیف بودجه تبلیغ کالای ایرانی در خارج رامین شاهی – نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود قوانین و مقررات دست و پاگیر زیادی در بخش بهبود فضای کسب و کار مانع رشد و توسعه کارآفرین‌ها شده است که […]

نماینده مردم تبریز در مجلس در گفت‌وگو با مناقصه‌مزایده مطرح کرد

بی‌توجهی به پیشنهاد ردیف بودجه تبلیغ کالای ایرانی در خارج

رامین شاهی – نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود قوانین و مقررات دست و پاگیر زیادی در بخش بهبود فضای کسب و کار مانع رشد و توسعه کارآفرین‌ها شده است که باید برطرف شود.

شهاب‌الدین‌بی‌مقدار در گفت‌وگو با مناقصه‌مزایده و در پاسخ به سؤالی در خصوص اهمیت توجه به پروژه‌های نیمه‌تمام کشور، افزود: باید قبول کنیم که پروژه‌های نیمه‌تمام به جا مانده برروی زمین خود دیگر تاریخی شده‌اند اما مشکل اصلی اقتصادی در کشور موضوع کارآفرینی و در نتیجه رشد تولید و ایجاد اشتغال است، زیرا برای آنها بازار فروش گسترده و فضای صادراتی نیاز داریم.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: چون ما یک بازار محدودی هستیم و در زمینه صادرات نیز فقط حرف می‌زنیم ولی عمل نمی‌کنیم و با توجه به این‌که این بازار محدود برای رشد واقعی جمعیت ۸۰ میلیون نفر فعلی کشور کافی نیست؛ باید نگاه به بازار‌های بزرگ جهانی داشت. زیرا توجه به این نکته ضروری است که ۸۰ میلیوننفر جمعیت عددی نیست، زیرا چین یک میلیاردودویست میلیون‌نفر جمعیت دارد و اقتصاد این کشور علی‌رغم وجود بازار داخلی با صادرات به بازارهای جهانی می‌چرخد.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس در ادامه تشریح کرد: ما باید در شرایط کنونی به بازار صادرات رونق بیش‌تری بدهیم ولی متأسفانه این مجلس و دولت چندان به فکر صادرات نیستند.

بی‌مقدار با اشاره به قوانین کشور خاطرنشان‌کرد: صادرات نیازمند وجود تبلیغات برای کالای ایرانی در خارج از کشور و نیز توسعه صنایع بسته‌بندی است اما حتی یک ماده‌ قانونی یا ردیف بودجه وجود ندارد که از این موضوع حمایت کرده باشد یا حاضر به ارایه کمک بلاعوض به صنعت بسته‌بندی برای تولیدات داخلی شده باشد.

وی تأکیدکرد: در بودجه سال‌۹۷ بنده خواستار تصویب ردیف بودجه برای گسترش تبلیغات کالای ایرانی و نیز کمک به صنعت بسته‌بندی بودم اما متأسفانه هیچ ردیف بودجه‌ای گذاشته نشد.

بی‌مقدار در خصوص صندوق توسعه ملی نیز تصریح‌کرد: ما هم‌اکنون صندوق توسعه ملی در کشور داریم اما متأسفانه از صادرات حمایت نمی‌کند و هیچ صادرکننده‌ای نمی‌تواند از صندوق  بهره ببرد.