۲٫۵ میلیون تومان ارزش سهام عدالت است

رییس سازمان خصوصی سازی ۲٫۵ میلیون تومان ارزش سهام عدالت است گروه بانک، بیمه، بورس- رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: ۲٫۵میلیون‌تومان ارزش سهام عدالت است. به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، علی‌اشرف‌عبدا…پوری‌حسینی گفت: یک میلیون تومان سهام عدالتی که مشمولان تخفیف‌دار سهام عدالت دریافت کردند دوو‌نیم‌میلیون‌تومان در بازار ارزش دارد. رییس سازمان خصوصی‌سازی در مراسم نکوداشت سهام عدالت […]

رییس سازمان خصوصی سازی

۲٫۵ میلیون تومان ارزش سهام عدالت است

گروه بانک، بیمه، بورس- رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: ۲٫۵میلیون‌تومان ارزش سهام عدالت است.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، علی‌اشرف‌عبدا…پوری‌حسینی گفت: یک میلیون تومان سهام عدالتی که مشمولان تخفیف‌دار سهام عدالت دریافت کردند دوو‌نیم‌میلیون‌تومان در بازار ارزش دارد.

رییس سازمان خصوصی‌سازی در مراسم نکوداشت سهام عدالت که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: مشمولان سهام عدالت که تخفیف‌دار هستند یک میلیون تومان سهام عدالت گرفتند که ارزش آن در بازار دوو‌نیم‌میلیون‌تومان است.

وی عملکرد سازمان خصوصی‌سازی در مورد سهام را تشریح و اظهارکرد: سهام عدالت مظلوم واقع شده، بعضی‌‌ها در صدا و سیما در زمانی که یک سوم سود سهام عدالت را توزیع کردیم ما را به مسخره گرفتند.

پوری‌حسینی به افتتاح سامانه سهام عدالت در ۱۷اسفند‌ماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: این سامانه در طول یک‌ سال ۱۴۰میلیون خدمت الکترونیکی به ۴۹هزار مشمول سهام عدالت داد، در این مدت توانست ۱۰۰حمله بزرگ سایبری را پاسخ دهد. من در جمهوری اسلامی یاد ندارم چنین سامانه‌ای وجود داشته باشد. ما سخت‌افزار این سامانه را خریداری، ولی نرم‌افزار را خودمان طراحی کردیم.

رییس سازمان خصوصی‌سازی اضافه‌کرد: قرار بر این بود که سود سهام عدالت به صورت قانونی پرداخت شود و از دی‌ماه بدون این‌که کسی مراجعه به بانک داشته باشد سودش پرداخت شد و بابت تمام این خدمات مبلغی از مشمولان دریافت نشد.

پوری‌حسینی اضافه‌کرد: در زمانی که دولت یازدهم روی کار آمد در صحبت‌هایی که با آقای طیب‌نیا (وزیر اقتصاد وقت) می‌شد گفته می‌شد که ۵۰میلیون‌نفر کاغذی در دست خود دارند که هیچ عقبه‌ای ندارد، ولی ما در دولت یازدهم و دوازدهم در این مدت توانستیم سود سهام عدالت را پرداخت کنیم.

وی با بیان این‌که متأسفانه وقتی ما در دی‌ماه یک سوم سود را برای همه توزیع کردیم تعدادی گفتند ۲۶هزارتومان چیست؟ خاطرنشان‌کرد: ولی جواب آنها را مشمولان سهام عدالت دادند، تعدادی قبل از توزیع سود سهام عدالت به ما می‌گفتند ریاضیاتتان ضعیف است و ۱۵۰هزارتومان سود نخواهید داد، ولی دیدیم که به سهامدارانی که یک‌میلیون‌تومان سهام داشتند ۱۵۰هزارتومان سود پرداخت شد.

معاون وزیر اقتصاد در ادامه عنوان‌کرد: یک مرحله دیگر برای ساماندهی سهام عدالت مانده و آن این است که ورقه سهام را به سهامداران بدهیم که اگر دستور صدور ETF‌ها صادر شود و اجرای آن را به ما واگذار کنند ما آن را به بهترین شکل انجام خواهیم داد.