برگزاری بزرگ‌‌‌ترین مزایده واگذاری به عنوان نقطه عطف سال۹۶

وزیر امور اقتصادی و دارایی برای چند روز آینده خبرداد برگزاری بزرگ‌‌‌ترین مزایده واگذاری به عنوان نقطه عطف سال۹۶ ۱۰هزار میلیارد تومان اموال مازاد بانک‌ها واگذار شده است مناقصه‌مزایده- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: قبل از دولت یازدهم واگذاری درقبال رد دیون بوده است با وجود این‌که رد دیون جزو سیاست‌های دولت نبود اما […]

وزیر امور اقتصادی و دارایی برای چند روز آینده خبرداد

برگزاری بزرگ‌‌‌ترین مزایده واگذاری به عنوان نقطه عطف سال۹۶

۱۰هزار میلیارد تومان اموال مازاد بانک‌ها واگذار شده است

مناقصه‌مزایده- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: قبل از دولت یازدهم واگذاری درقبال رد دیون بوده است با وجود این‌که رد دیون جزو سیاست‌های دولت نبود اما واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، مسعود کرباسیان دیروز یکشنبه در آیین نکوداشت ساماندهی سهام عدالت در سالن اجلاس سران ضمن بیان خبر فوق اعلام کرد: یکی از بزرگ‌‌‌ترین واگذاری‌ها و مزایدات در چند روز آینده انجام می‌شود که برای سال ۹۶ در حوزه واگذاری نقطه عطفی خواهد بود.

وی با اشاره به واگذاری بیش از ١٠هزار میلیارد تومان مازاد اموال بانک‌ها به صورت قانونی، تصریح کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم واگذاری سهام دولت بابت رد دیون نداشتیم.

کرباسیان در ادامه افزود: سهام عدالت را نباید به دریافت سود تقلیل داد، زیرا یک میلیون تومان سهم واگذار شده است، بدون این‌که پولی از فردی گرفته شود.

وی با بیان این‌که سود سهام دهک‌های پایین درآمدی به صورت کلی واریز شده است، ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال، بقیه سود خود را به صورت کامل دریافت کنند.

وزیر اقتصاد با اشاره به این‌که اجرای اصل۴۴ واگذاری بنگاه‌ها از سوی دولت در دستور کار قرار گرفته است، گفت: از دولت یازدهم و دوازدهم، بیش از یک تا دو بنگاه فقط به صورت رد دیون واگذار شده که آن نیز در قالب قانون بودجه بوده است.

 

کرباسیان در ادامه خاطر نشان کرد: سود سهام عدالت مهم نیست و سهام عدالت را به سود سهام تقلیل ندهید اصل و ارزش سهام مهم است که سهام اسمی یک میلیون و ارزش واقعی آن بیش از ۲٫۵میلیون تومان می‌ارزد.

وی افزود: امیدواریم امکان استفاده از اصل سهام نیز برای افراد محقق شود همچنین هیچ کسی ریالی بابت خدمات این سهام پرداخت نکرده است هنوز مدیریت واحد‌‌‌ها به دارندگان سهام واگذاری نشده است که با بررسی‌های مجلس این امر نیز تحقق می‌یابد.

کرباسیان ادامه داد: با تدبیر سازمان خصوصی‌سازی سهام دهک‌های پایین درآمدی کلان پرداخت شده است که باید اجرای اصل۴۴ و مردمی‌سازی اقتصاد را در رویه قرار دهیم.

گفتنی است آیین نکوداشت ساماندهی سهام عدالت با حضور اسحاق‌جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری، مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی، میرعلی‌اشرف‌عبدا…پوری‌حسینی معاون وزیر اقتصاد و رییس کل سازمان خصوصی سازی، مدیران و مقام‌های کشوری و بیش از ١٣٠٠مشمول سراسر کشور در سالن اجلاس سران برگزار شد.