توقف سرمایه‌گذاری با چند نرخی شدن ارز

عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران مطرح‌ کرد توقف سرمایه‌گذاری با چند نرخی شدن ارز گروه تجارت- عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران با بیان این‌که سال‌۹۷ برای صنعت نساجی متفاوت از ۹۶ خواهد بود، گفت: این صنعت همچنان در رکود به سر می‌برد چراکه بخش زیادی از نیاز جامعه ایرانی به پوشاک و مصنوعات نساجی از […]

عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران مطرح‌ کرد

توقف سرمایه‌گذاری با چند نرخی شدن ارز

گروه تجارت- عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران با بیان این‌که سال‌۹۷ برای صنعت نساجی متفاوت از ۹۶ خواهد بود، گفت: این صنعت همچنان در رکود به سر می‌برد چراکه بخش زیادی از نیاز جامعه ایرانی به پوشاک و مصنوعات نساجی از طریق قاچاق تأمین می‌شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده، احمدکیمیایی‌اسدی تصریح‌کرد: قاچاق بیش‌تری لطمه را به این صنعت وارد کرده و تا زمانی که این معضل حل نشود به رونق واقعی نمی‌رسیم.

وی افزود: کیلومتر‌ها مرز با ترکیه بزرگ‌‌ترین تولید‌کننده صنایع نساجی در منطقه داریم و قاچاق وسیع پوشاک از این کشور و دیگر کشورهای همسایه صنعت نساجی را زمینگیر کرده است. در این زمینه نیازمند اجرای راه‌حلی اساسی هستیم و تا زمانی که قاچاق را کنترل و از بین نبریم، سرمایه‌گذاری در نساجی جوابگو نخواهد بود.

این فعال اقتصادی ادامه‌داد: با توجه به این‌که دغدغه اصلی مسؤولان اشتغال جوانان است، امیدواریم بیش از گذشته به رفع موانع رونق صنعت اشتغال‌زایی مثل نساجی توجه کنند.

کیمیایی‌اسدی با بیان این‌که مسؤولان مدعی‌اند که ۲۵میلیارد قاچاق را به ۱۲میلیارد رسانده‌اند، گفت: اما این آمار خودش را در تراز تجاری یعنی افزایش واردات رسمی یا افزایش تولید محصول داخلی نشان نمی‌دهد. اختلاف محسوسی نسبت به دورانی که ۲۵میلیارد قاچاق به کشور انجام می‌شد در بازار نمی‌بینیم و به نظر من دست‌کم در سطح مقابله با قاچاق پوشاک‌ و کالا حرکت بزرگی انجام نشده است.

عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران افزود: تورم سال‌جاری تک رقمی است اما فکر می‌کنم شاخص تغییر قیمت‌ها در سال ۹۷ به بالای ۱۰‌درصد برسد.

وی با بیان این‌که رکود در صنعت را ادامه‌دار می‌بینیم، ادامه‌داد: چراکه سرمایه‌گذاری خاصی در سال‌جاری انجام نشده است که بهره آن را در سال ۹۷ ببینیم. با توجه به افزایش قیمت ارز سرمایه‌گذاران همچنان سردرگم هستند چراکه با وجود وعده چندباره درباره تک‌نرخی کردن ارز به ارز چند نرخی به جای دو نرخی رسیده‌ایم. این باعث شده در سرمایه‌گذاری با توقف جدی رو به‌رو شویم که آثار خوبی برای اقتصاد در سال آینده ندارد.