٥٠٠ میلیارد تومان مالیات می دهیم

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ٥٠٠ میلیارد تومان مالیات می دهیم سمیه مهدوی- مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در واپسین روزهای پایانی سال ۹۶ طوماری از آمارهای تولید و توزیع بنزین و همچنین میزان مصرف فرآورده های نفتی را  دربرهه های مختلف زمانی پیش روی اصحاب رسانه قرارداد. در همین راستا سید […]

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی

٥٠٠ میلیارد تومان مالیات می دهیم

سمیه مهدوی- مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در واپسین روزهای پایانی سال ۹۶ طوماری از آمارهای تولید و توزیع بنزین و همچنین میزان مصرف فرآورده های نفتی را  دربرهه های مختلف زمانی پیش روی اصحاب رسانه قرارداد. در همین راستا سید محمد رضا موسوی خواه از اقدامات قابل توجه این شرکت نیز برای سال ۹۷ رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار مناقصه مزایده، موسوی خواه در نشست خبری روز گذشته با بیان اینکه مصرف بنزین در سال ۹۶ نسبت به پارسال هشت درصد افزایش یافته است، گفت: با توجه به افزایش تولید خودرو پیش‌بینی می‌شود سال آینده مصرف بنزین در کشور به ۹ درصد افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مقدار توزیع بنزین سوپر در سال ۹۶ را ۳,۷ میلیون لیتر در روز اعلام و اظهار کرد: سال گذشته ۳.۳ میلیون لیتر بنزین سوپر توزیع شد که این رقم در سال آینده به حدود ۴.۵ تا ۵ میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

وی با اشاره به این‌که مصرف نفت‌‌گاز در سال ۹۶ یک درصد کاهش داشته است، افزود: برنامه‌ریزی امسال ما برای افزایش صادرات نفت گاز در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: برنامه‌های درون و برون‌سازمانی به منظور افزایش سهم سی‌ان‌جی در سبد سوخت کشور داریم و امیدواریم تا پایان سال آینده مصرف سی‌ان‌جی کشور به ۳۰ میلیون مترمکعب در روز برسد.

ایجاد یک تحول نظارتی در بارگیری محموله های سوخت

موسوی خواه با بیان اینکه روزی که در تهران زلزله رخ داد، در این استان شاهد مصرف ۲۸ میلیون لیتر بنزین در روز بودیم که رکورد بی سابقه ای به شمار می رفت، گفت: از روزهای نخست اسفند ماه امسال ۲۰۰ گروه نظارتی به جایگاه های کل کشور سرکشی کرده وضعیت کیفیت، کمیت، نوع خدمات رسانی، نظافت و زیبا سازی جایگاه ها را مورد ارزیابی دقیق قرار داده اند. در تمام ایام نوروز تا آخر ۲۰ فروردین ماه سال ۹۷ هم وطنان می توانند با تماس با شماره ۰۹۶۲۷ به طور شبانه روزی تماس گرفته و انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کنند.

به گفته این مقام مسوول از اردیبهشت سال آینده طرحی برای انبارهای سوخت اجرا می شود که طی آن محموله بارگیری شده از نظر کمی، زمان انتقال و حمل بین مبدا سوختگیری و مقصد مصرفی بررسی می شود که این طرح اکنون به صورت پایلوت در انبار سوخت ماهشهر – بندرعباس اجرا می شود.

بدهی ایرلاین‌ها ۶۸۰ میلیارد تومانی شد

این مقام مسوول  افزود: امسال ۲۴۲ هزار سورتی پرواز انجام شد، در حالی که  سال ۹۵، پروازهای انجام شده ۲۲۳ هزار سورتی بود.

وی با بیان این‌که تولید سوخت هوایی ۱۵ درصد رشد داشت و از روزانه ۴.۹ میلیون لیتر به ۵.۶ میلیون لیتر رسید، اظهار کرد: مصرف سوخت هوایی نیز بیش از ۱۰ درصد رشد داشت و از ۴.۸ میلیون لیتر به ۵.۳ میلیون لیتر در روز رسید.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: خوشبختانه بدهی ایرلاین‌ها کاهش یافته و از رقم ۹۷۵ میلیارد تومان به ۶۸۰ میلیارد تومان رسیده است.

گره های مالی در شرکت پخش

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این‌که پرداخت کارمزدها و کرایه حمل فرآورده پیش از این با تاخیر انجام می‌شد، افزود: با همکاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، کارمزدها پرداخت شده است و کرایه حمل فرآورده نیز به‌زودی پرداخت می‌شود.

وی با بیان این‌که یکی از تکالیف این شرکت اولویت‌دهی به تامین منابع هدفمندی یارانه‌هاست، گفت: هرچند این موضوع مشکلات زیادی را در تامین نقدینگی برای شرکت ایجاد کرده و می‌کند، اما همواره تامین شده است.

موسوی خواه با بیان این‌که نرخ کارمزد جایگاهداران سی‌ان‌جی تا سقف ۴۰ درصد افزایش (حدود ۲۸ درصد) تعدیل شده است، افزود: کارمزد برای جایگاه‌های شماره یک و ۲ که کمک بخش دولتی در آنها دخیل بوده است به میزان ۲۲ تومان و برای جایگاه‌هایی که صفر تا صد آن ازسوی بخش خصوصی انجام شده، به میزان ۴۰ تومان افزایش یافته است.

اول در ادامه بیان کرد:  هفت تومان از کارمزد به منظور دریافت گواهی استاندارد سطح ۱۲ ایمنی جایگاه‌ها از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نگه داشته می‌شود و در صورت دریافت گواهی از سوی جایگاه‌ها، به آنها پرداخت خواهد شد.

به گفته وی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت می کند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران افزود: مشکلی برای واریز مالیات وجود ندارد، مالیات بر ارزش افزوده از فروش فرآورده کم و به حساب اداره مالیات واریز می‌شود.

وی در پایان با انتقاد از مسدودشدن حساب ها گفت: هر کدام از پالایشگاه‌ها که بدهکار می‌شدند حساب شرکت  مسدود می‌شد که با توافق‌های صورت گرفته، مقرر شده دیگر حساب‌های شرکت پخش که شرکتی خدماتی است و کارمزد پرداخت می‌کند، مسدود نشود. این شرکت به بیش از ۱۶ هزار نفتکش کرایه حمل پرداخت می‌کند، به دریایی‌ها کرایه حمل دلاری پرداخت می‌کند و به ۱۷ هزار نفر مستقیم و غیرمستقیم دستمزد و حقوق می‌پردازد.