بازرگانان را با دست خالی به جنگ تصاحب بازارهای جهانی فرستاده‌ایم‌

معاون اقتصادی سازمان صنعت معدن‌ و تجارت خوزستان بازرگانان را با دست خالی به جنگ تصاحب بازارهای جهانی فرستاده‌ایم‌ مناقصه‌مزایده ـ معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن ‌و تجارت استان خوزستان ضمن اعلام حمایت کامل از برنامه‌های بخش خصوصی در توسعه روابط تجاری، از جمله اعزام هیأت تجاری به کشورهای مختلف گفت: در فرایند […]

معاون اقتصادی سازمان صنعت معدن‌ و تجارت خوزستان

بازرگانان را با دست خالی به جنگ تصاحب بازارهای جهانی فرستاده‌ایم‌

مناقصه‌مزایده ـ معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن ‌و تجارت استان خوزستان ضمن اعلام حمایت کامل از برنامه‌های بخش خصوصی در توسعه روابط تجاری، از جمله اعزام هیأت تجاری به کشورهای مختلف گفت: در فرایند اعزام هیأت‌های تجاری روند ایده‌آل را در پیش بگیریم. پس از تعیین کشورهای هدف، باید نیازسنجی این کشور‌ها صورت گیرد تا اعزام هیأت‌های تجاری و بازاریابی براساس این نیازسنجی‌‌ها و اولویت‌های مربوط به آن صورت گیرد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، ابراهیم‌نجفیان اظهار کرد: سازمان صنعت معدن ‌و تجارت خوزستان آمادگی کامل خود را جهت حمایت و همراهی برنامه‌های مختلف توسعه تجاری از جمله اعزام هیأت‌ها را در چارچوب اصول و سازماندهی مناسب را اعلام می‌کند.

وی افزود: در اعزام هیأت‌های تجاری با هماهنگی مناسب، برنامه‌ریزی جامعی صورت گیرد تا با دانش کامل در کشور هدف حاضر و بیش‌ترین عایدی حاصل شود. همیشه این را در نظر بگیریم که حضور نامناسب و خنثی یک هیأت تجاری، پیامدهای منفی به مراتب بدتر از عدم حضور هیأت‌های تجاری دارد.

معاون اقتصادی ‌و بازرگانی سازمان صنعت، معدن‌ و تجارت استان خوزستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن اشاره به ۳اتاق بازرگانی در استان خوزستان گفت: وجود این ۳اتاق در استان فرصت مناسبی است که می‌تواند کمک شایانی در پیشبرد اهداف و برنامه‌های اقتصادی منطقه کند. با هماهنگی و برنامه‌ریزی مناسب از این فرصت بهره ببریم و نباید با عدم همراهی و همگامی آن را به تهدید تبدیل کنیم.

نجفیان بیان‌ کرد: در بررسی آمار جهت برنامه‌ریزی‌های خود، باید تحلیل مناسب را مدنظر گرفته تا برنامه‌ریزی اصولی و صحیح صورت گیرد.

معاون اقتصادی سازمان صنعت معدن‌ و تجارت خوزستان ادامه ‌داد: مهم‌ترین عامل رقابت در تصاحب بازارهای جهانی قیمت تمام شده صادرات یک محصول است. موردی که هیچگاه از آن حمایت لازم صورت نگرفته به شکلی شاهد آن هستیم که علی‌رغم فراخوان‌های گوناگون به بازرگانان در توسعه تجارت به کشورهای هدف؛ نتوانستیم تعرفه‌های مناسبی جهت صادرات کالای خویش به این کشور‌ها برای بازرگانان خویش به وجود آوریم.

وی افزود: ما بازرگانان را با دست بسته به مبارزه تجاری در بازارهای جهانی فرستاده‌ایم. باید حمایت مناسب ابزاری و سیاستی از بخش خصوصی به صورت بهتر و گسترده‌تری انجام گیرد. بسیاری از مشکلات صورت گرفته برای تجار به عنوان سفیر اقتصادی خارج است. عدم وجود فرایندهای حمایتی و خاص در تعرفه‌های خارجی و گاه سیاست برخی دستگاه‌های داخلی سبب سختی مسیر توسعه تجارت برای بازرگانان شده است.