هفتخوان بهشت!

کاندیداهای نهایی تصدی شهردار تهران مشخص شدند هفتخوان بهشت! مسعود طاهری- شهرداری و شورای شهر تهران این روزها، روزهای پرالتهابی را می‌گذرانند. بعد از استعفای نجفی، شهردار پیشین تهران از سمت شهردار پایتخت، نام‌های بسیاری برای تصدی این پست کلیدی معرفی شدند. از محسن‌هاشمی‌رفسنجانی به عنوان ریاست شورای شهر تهران گرفته تا حتی محمدرضا‌عارف، نماینده […]

کاندیداهای نهایی تصدی شهردار تهران مشخص شدند

هفتخوان بهشت!

مسعود طاهری- شهرداری و شورای شهر تهران این روزها، روزهای پرالتهابی را می‌گذرانند.

بعد از استعفای نجفی، شهردار پیشین تهران از سمت شهردار پایتخت، نام‌های بسیاری برای تصدی این پست کلیدی معرفی شدند. از محسن‌هاشمی‌رفسنجانی به عنوان ریاست شورای شهر تهران گرفته تا حتی محمدرضا‌عارف، نماینده مطرح شهر تهران در مجلس تهران؛ حتی نام جهانگیری، معاون اول روحانی نیز در مقطعی بر سر زبان‌ها افتاد که با توجه به مسؤولیت خطیر وی در پست معاون اولی، وی از جمع گزینه‌های اولیه کنار رفت.

روز شنبه لیستی ۲۰ نفره برای پست تصدی شهردار تهران در رسانه‌ها منتشر شد که در این فهرست نام محسن‌هاشمی و عارف نیز دیده می‌شد، تا گمانه‌زنی‌ها برای تصدی شهردار تهران بیش از پیش به گوش برسد اما هاشمی که به عنوان ریاست شورای شهر تهران مشغول فعالیت بود حاضر به استعفا از این سمت نشد و عارف نیز خیلی سریع خواستار حذف نامش از فهرست تصدی شهردار تهران شد.

دیروز اما ۷ گزینه برای تصدی این عنوان کلیدی از سوی شورای شهر تهران معرفی شدند تا بلکه بهشت صاحب منصبش را بشناسد و هفتخوان شورای شهر برای انتخاب شهردار پایتخت آغاز شود.

۱- سید محمد افشانی: سید محمدعلی افشانی از فعالان اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی است.

۲- محمد ‌ابراهیم ‌انصاری ‌لاری: مدیرعامل فعلی منطقه آزاد کیش و استاندار اسبق بوشهر است.

 ۳- محمود حجتی: وزیر جهاد کشاورزی دولت یازدهم است و پیشتر نیز در خلال سال‌های ۷۹ تا ۸۴ همین سمت را دارا بود.

۴- سید محمود حسینی: استاندار سابق سیستان و بلوچستان در خلال سال‌های ۷۶ تا ۸۱ و استاندار اصفهان در خلال سال‌های ۸۱ تا ۸۴ بوده است.

۵- سمیع‌ا… حسینی مکارم: سرپرست فعلی شهرداری تهران است و پیش از این معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران بوده است.

 ۶- حجت‌ا… میرازیی: معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل مؤسسه سیاست‌پژوهی صبا وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری بوده است.

۷- پیروز حناچی: در دولت اول و دوم دولت اصلاحات در فاصله سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۴ به عنوان دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری ایران خدمت کرده است.