بیداد «طلاق» در برزخ عشق!

۲۰ جدایی در هر ۶۰ دقیقه بیداد «طلاق» در برزخ عشق! گروه اجتماعی- با کلام عشق آغاز می‌شود و در نهایت با دشنام در محضرخانه تمام! به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، آمار‌ها فریاد جدایی سر می‌دهند. جدایی کسانی که فکر می‌کردند در یک نگاه عاشق شدند و به معشوقشان رسیدند اما وقتی زیر یک سقف رسیدند […]

۲۰ جدایی در هر ۶۰ دقیقه

بیداد «طلاق» در برزخ عشق!

گروه اجتماعی- با کلام عشق آغاز می‌شود و در نهایت با دشنام در محضرخانه تمام!

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، آمار‌ها فریاد جدایی سر می‌دهند. جدایی کسانی که فکر می‌کردند در یک نگاه عاشق شدند و به معشوقشان رسیدند اما وقتی زیر یک سقف رسیدند تحمل کردن رفتار همسرشان را برنتابیدند.

این روز‌ها طلاق بیداد می‌کند. کنج دادگاه‌های طلاق، پسران و دخترانی هستند که سرخورده از بیداد زندگی و همسر تصمیم به جدا شدن می‌گیرند.

آمار‌ها می‌گویند داستان زیر یک سقف چیز دیگری است. از قدیمی‌ها که بپرسی می‌گویند ازدواج همچون هندوانه‌ای می‌ماند که درونش مشخص نیست. از دوران رفاقت‌های پنهانی و دوران نامزدی که بگذری تازه به سربالایی زندگی می‌رسی. خیلی‌ها عزم و امکاناتشان برای رسیدن به قله مناسب نیست و هنوز سربالایی را شروع نکرده عقب عقب می‌روند.

قصه طلاق، تنها قصه یک تصمیم از سوی دختر و پسر و یا مرد و زن نیست؛ پیشینه‌ای دارد که پرداختن به آن در ده‌ها کتاب نیز نمی‌گنجد.

سید حسن موسوی چلک، رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران از ثبت ۲۰ طلاق در هر ساعت خبر داده است!

وی گفته در سال ۹۰ به ازای هر ساعت ۱۶ طلاق ثبت شده است که این تعداد در سال ۹۶ به ۲۰ طلاق در هر ساعت افزایش یافته است و این‌که تحلیل وضعیت ازدواج و طلاق سال ۹۰ تا ۹۶ نشان می‌دهد که فاصله بین ۹۶ تا ۹۰، ازدواج ۳۰ درصد تغییرات منفی داشته است.

بدتر آن که براساس گفته‌های رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران، کاهش ۱۳ درصدی ازدواج در سال ۹۶ نسبت به ۹۵ را شاهد بودیم و این زنگ خطری است بزرگ برای جامعه ما.

آماری شگفت‌انگیز برای جامعه‌ای که پسران و دخترانش صفحات مجازی را پر کرده‌اند از قلب‌ها و نشان‌های عاشقی!