مزایده‌ای برای بردن!

مزایده‌ای برای بردن! ایران- پرتغال؛ مهم‌ترین دیدار تاریخ تیم ملی فوتبال هانیه قنادزاده‌ـ امشب تیم ملی فوتبال ایران در حساس‌‌ترین بازی تاریخ خود در برابر پرتغالی قرار می‌گیرد که رونالدو بهترین بازیکن حال حاضر فوتبال جهان و آقای گل جام جهانی فعلی را در ترکیب خود دارد. یوزهای ایرانی در حالی به مصاف قهرمان یورو […]

مزایده‌ای برای بردن!

ایران- پرتغال؛ مهم‌ترین دیدار تاریخ تیم ملی فوتبال

هانیه قنادزاده‌ـ امشب تیم ملی فوتبال ایران در حساس‌‌ترین بازی تاریخ خود در برابر پرتغالی قرار می‌گیرد که رونالدو بهترین بازیکن حال حاضر فوتبال جهان و آقای گل جام جهانی فعلی را در ترکیب خود دارد. یوزهای ایرانی در حالی به مصاف قهرمان یورو ۲۰۱۶ می‌روند که امیدها برای اولین صعود ایران به دور دوم جام جهانی افزایش یافته است و حالا مردم در انتظار یک معجزه از سوی ملی‌پوشان هستند.

مهم‌ترین دیدار تاریخ تیم ملی فوتبال

اهمیت این بازی به حدی است که بسیاری از کارشناسان و علاقه‌مندان به فوتبال از این بازی به عنوان مهم‌ترین دیدار تاریخ تیم ملی فوتبال یاد می‌کنند، چرا که تیم ملی ایران با صعود به دور دوم جام جهانی به بزرگ‌ترین افتخار تاریخ فوتبال خودش دست خواهد یافت؛ اتفاقی که می‌توان از پیرمرد سرشناس و کاربلد تیم ملی و بچه یوز‌ها انتظارش را داشت.

اولین بازی ایران و پرتغال

دیدار تیم‌های ایران و پرتغال سومین مصاف دو تیم در تاریخ فوتبال خواهد بود، جدالی که این بار از حساسیت‌های بیش‌تری نسبت به دو بازی قبلی برخوردار است. اولین بازی با پرتغال در حالی برای ایرانی‌ها ثبت شد که تیم ملی ایران جواز صعود به المپیک ۱۹۷۲ مونیخ را به دست آورده بود از همین رو برای آماده‌سازی خود راهی مسابقات مینی کوپا در برزیل شد که طبق قرعه‌کشی در یکی از بازی‌ها ایران به مصاف پرتغال رفت تا با نتیجه ۳-۰ بازنده زمین را ترک کند. در آن مقطع هدایت تیم ملی برعهده مرحوم پرویز دهداری بود که قهرمانی جام ملت‌های آسیا را نیز به ارمغان آورد اما بعد از این قهرمانی دهداری از سمت خود کنار رفت. تیمی که ستاره‌های سرشناس زیادی در ترکیب خود داشت از جمله ناصرحجازی، محراب شاهرخی، علی پروین، حسین کلانی، جواد قراب، مهدی مناجاتی، رضا وطن‌خواه، مرحوم صفر ایرانپاک، منصور رشیدی، کارو حق وردیان و… که سابقه رویارویی با پرتغال را برای اولین بار در قامت ملی‌پوشان ایران به دست آوردند.

دوباره پرتغال در جام جهانی

ایران پس از ۱۲ سال دوباره در جام جهانی به پرتغال رسیده است. بازی امشب دومین مصاف ایران و پرتغال در تاریخ جام جهانی است. ۱۲ سال پیش در چنین روزهایی ایران و پرتغال در جام جهانی ۲۰۰۶ مقابل هم قرار گرفتند، دیدار پرحاشیه‌ای که با باخت دو-صفر تیم ملی همراه شد و حذف ایران را رقم زد. از آن بازی نیمکت‌نشینی علی دایی، لگد علی کریمی بازیکن وقت بایرن مونیخ به ساک ورزشی، پنالتی یحیی گل محمدی و در نهایت حرکت عجیب حسین کعبی روی لوییس فیگو کاپیتان پرتغال در یاد‌ها مانده است.

نمایش بازی ایران- پرتغال در ورزشگاه آزادی قطعی شد

همچون بازی ایران با اسپانیا، مردم می‌توانند بازی با پرتغال را نیز در ورزشگاه آزادی تماشا کنند. اتفاقی که برای بازی اول با ممانعت‌هایی ممکن شده بود و حالا بنا به گفته مسؤولان با رفع این موانع، خانواده‌ها می‌توانند به تماشای بازی بنشینند. در همین ارتباط، ناصر محمودی‌فرد، مدیر مجموعه ورزشی آزادی گفته: مجوز نمایش بازی ایران و پرتغال در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی صادر شد و علاقه‌مندان به ورزش می‌توانند همراه اعضای خانواده خود این بازی را از روی سکوی تماشاگران مشاهده کنند. بر همین اساس در غربی مجموعه ورزشی آزادی از ساعت ۱۹:۳۰ به روی علاقه‌مندان باز می‌شود و آنها می‌توانند در مجموعه حضور یابند. البته برای بازی ایران و پرتغال یک نمایشگر بزرگ به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع در قسمت روبروی جایگاه ورزشگاه آزادی کار گذاشته خواهد شد تا تماشاگران از طبقه اول و دوم ضلع غربی ورزشگاه، تماشاگر بازی باشند. همچنین مشکلات فنی این نمایشگر بزرگ برطرف شده و تماشاگران با کیفیت مناسب نظاره‌گر بازی ایران و پرتغال خواهند بود. محمودی‌فرد در پایان خاطرنشان‌کرد: بلیت‌فروشی این مسابقه به مانند دیدار قبلی اینترنتی و از طریق سینما تیکت خواهد بود.

به هر شکل امشب، شب هم‌نشینی و دورهمی است چه برای آنهایی که استادیوم آزادی را برای دیدن بازی تیم ملی انتخاب می‌کنند و چه برای کسانی که در خانه خود میزبان عاشقان تیم ملی هستند؛ شبی که امیدواریم تیم ملی با هدایت کارلوس‌کی‌روش و شاهکار بچه‌های تیم ملی همراه شود و باز هم خیابان‌های ایران غرق در سرور و شادی شود. دیداری که می‌توان آن را مزایده‌ای برای بردن دانست چرا که برنده این مزایده قلب میلیون‌ها عاشق ایران است که حالا برای رسیدن به مهم‌ترین دستاوردش به تپش افتاده.