عرضه اولیه سهام زبینا در فرابورس

عرضه اولیه سهام زبینا در فرابورس مسعود طاهری- ۴۰ میلیون سهم معادل ۱۰درصد سهام شرکت کشاورزی و دامپروری بینالود نیشابور، با نماد «زبینا» روز سه‌شنبه هفته جاری، در بازار دوم فرابورس عرضه می‌شود. به گزارش خبرنگار مناقص مزایده، در سی‌‌وششمین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» جزییات عرضه اولیه و ظرفیت‌های شرکت «کشاورزی و دامپروری […]

عرضه اولیه سهام زبینا در فرابورس

مسعود طاهری- ۴۰ میلیون سهم معادل ۱۰درصد سهام شرکت کشاورزی و دامپروری بینالود نیشابور، با نماد «زبینا» روز سه‌شنبه هفته جاری، در بازار دوم فرابورس عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مناقص مزایده، در سی‌‌وششمین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» جزییات عرضه اولیه و ظرفیت‌های شرکت «کشاورزی و دامپروری بینالود نیشابور» در فرابورس ایران تشریح شد.

۷میلیارد تومان تسهیلات بانکی

علیرضابیگی؛ مدیرعامل شرکت دامپروری بینالود در این نشست خبری و در پاسخ سؤال خبرنگاری در خصوص این‌که شرکت چقدر تسهیلات بانکی دریافت کرده و برنامه تسویه این تسهیلات چیست، گفت: دامپروری بینالود تا به اکنون ۷میلیارد تومان تسهیلات بانکی دریافت کرده و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به‌زودی تسویه آن آغاز خواهد شد.

سهم ۴درصدی فروش در بین رقبا

وی در ادامه در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگاری در این خصوص که شرکت در بین رقبا از چه جایگاهی از نظر فروش با هدف ارتقای سودآوری سهام برخوردار است اعلام کرد: در استان خراسان‌رضوی بعد از آستان خراسان‌رضوی و هلال‌احمر بیش از ۴درصد فروش در اختیار شرکت دامپروری بینالود است و با توجه به کیفیت مناسب محصولات شرکت، ظرفیت‌های مناسبی برای بازدهی شکل گرفته است.

اهداف ورود به بازار سهام

بیگی درباره اهداف شرکت برای ورود به بازار سرمایه گفت: با هدف تأمین مالی پایدار، استراتژی شرکت حضور در بازار سهام تعریف شد به‌طوری که در دوم مهرماه سال ۹۶ نماد شرکت در فرابورس درج شد و در ادامه با انجام برنامه‌ها و ضوابط سازمان بورس ۱۰درصد سهام شرکت روز سه‌شنبه هفته جاری در فرابورس واگذار می‌شود.

۴۰میلیارد تومان سرمایه

وی درباره سرمایه شرکت اظهارداشت: در سال ۹۶سرمایه شرکت به ۴۰میلیارد تومان افزایش یافته تا روند و چرخه توسعه‌ای فعالیت‌های شرکت با شتاب بیش‌تری ادامه پیدا کند.

جزییات عرضه اولیه

براساس این گزارش، ۴۰میلیون سهم شرکت کشاورزی و دامپروری بینالود نیشابور با نماد «زبینا» با روش ثبت سفارش عرضه می‌شود.

سقف خرید سهم حقوقی و حقیقی‌ها

همچنین حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی ۸۰۰سهم و دامنه قیمت در ثبت سفارش از مبلغ ۱٫۴۸۰ریال تا مبلغ ۱٫۵۲۴ریال تعیین شده است. لازم به ذکر است شرکت کشاورزی و دامپروری بینالود نیشابور زیرمجموعه‌های هلدینگ گسترش کشاورزی پیوند فردوس پارس است.