دنیای ترسناک اینترنت سیاه!

دنیای ترسناک اینترنت سیاه! گروه IT اینترنت سیاه جایی که هزاران حوزه ناشناخته دیگر را در خود جای داده است. وب تاریک بخشی از محتوای اینترنت است که توسط عموم قابل رویت نیست! محتوای این بخش از اینترنت به وسیله موتورهای جستجو ایندکس نمی‌شوند و قابل دستیابی نیستند! ۵۰۰ برابر اینترنت! تا به حال با […]

دنیای ترسناک اینترنت سیاه!

گروه IT

اینترنت سیاه جایی که هزاران حوزه ناشناخته دیگر را در خود جای داده است. وب تاریک بخشی از محتوای اینترنت است که توسط عموم قابل رویت نیست!

محتوای این بخش از اینترنت به وسیله موتورهای جستجو ایندکس نمی‌شوند و قابل دستیابی نیستند!

۵۰۰ برابر اینترنت!

تا به حال با تخمین‌هایی که زده شده، به نظر می‌رسد دارک وب ۵۰۰ برابر بزرگ‌تر از شبکه‌ای است که روزانه کاربران به آن دسترسی دارند. این شبکه به‌طور کامل مخفی بوده و براساس تحقیقاتی که توسط نشریه‌ Nature به چاپ رسیده، گوگل قادر به ایندکس کردن دارک وب و ردیابی آن نیست؛ در حقیقت تنها ۰٫۰۳ درصد از تمامی اطلاعات آن در جستجوهایی که توسط گوگل انجام می‌شود نمایش داده می‌شود.

بیش‌تر اطلاعات دارک وب در پایگاه‌ داده‌هایی نظیر LexisNexis ذخیره می‌شود. در این شبکه اطلاعات جامعی نهفته شده که افراد ناشناس آنها را مدیریت می‌کنند. هکرها، تروریست‌‌ها و افراد سودجو غالباً این دسته از افراد را تشکیل می‌دهند؛ در ادامه فهرستی از کسب و کارهای موجود در اینترنت سیاه آمده است.

۱. مواد مخدر

تاجران موادمخدر و حتی عادی در این شبکه‌ دیجیتالی به تبادل انواع مختلف مواد مخدر می‌پردازند. بیش‌تر کاربران چینی به واسطه‌ این شبکه در طول ۲۸ ماه از فروش مواد‌مخدر ۲۰۰ میلیون دلار درآمد داشته‌اند.

۲. ارز تقلبی

در دارک نت تمامی ارز‌ها از جمله پوند، یورو و ین در حال تبادل است و می‌توان ارزهای تقلبی را از طریق این شبکه تهیه کرد.

۳. مدارک جعلی

نسخه‌ جعلی تمامی مدارک مهم از جمله پاسپورت، گواهینامه‌ رانندگی، مدارک شهروندی، کارت شناسایی، مدارک دانشگاهی، مدارک مهاجرتی و حتی کارت شناسایی دیپلماتیک از طریق دارک نت قابل تهیه است. به عنوان مثال تهیه کردن نسخه‌ جعلی گواهینامه‌ رانندگی ۲۰۰ دلار و نسخه‌ جعلی پاسپورت‌های آمریکا و انگلستان بیش از چند صد دلار در برمی‌گیرد.

۴. اسلحه، مهمات و مواد منفجره

اسلحه‌هایی مانند کلت‌‌ها و مواد منفجره‌ C4 در دارک نت قابل تهیه هستند. این مهمات از طریق جاسازی در آلات موسیقی، اسباب بازی‌‌ها و وسایل الکترونیکی به دست مشتری می‌رسد. البته جاسازی‌‌ها در بسته‌بندی‌هایی صورت می‌گیرد که توسط اشعه‌ ایکس قابل شناسایی نباشد.

۵. قاتل (Hitman)

در دارک نت برخی شرکت‌های خصوصی و غیرقانونی در حال فعالیت هستند که معتقدند اگر کسانی که کینه‌های شخصی دارند می‌توانند با استخدام قاتل، فرد مورد نظر خود را به قتل برسانند! البته این مورد دارای شروطی است؛ به عنوان مثال نمی‌توان قاتلی را برای به قتل رساندن افراد برتر دنیای سیاست مانند رییس‌جمهور‌ها استخدام کرد.

۶. اعضای بدن انسان

در گوشه و کنار این شبکه‌ مخفی بازار سیاه پر جنب و جوشی دیده می‌شود که در آن اعضای بدن انسان و ارگان مختلف به فروش می‌روند. به عنوان مثال قیمت کلیه ۲۰۰ هزار دلار، قلب ۱۲۰ هزار دلار، کبد ۱۵۰ هزار دلار و یک جفت چشم ۱٫۵۰۰ دلار به فروش می‌رود.

۷٫پول رمزنگاری شده

اسکناس‌های دیجیتالی مانند بیت‌کوین و دارک‌کوین از طریق این شبکه قابل تهیه هستند. کاربران در حالی که هویت خود را پنهان نگه داشته‌اند می‌توانند به تبادل اسکناس‌های دیجیتال و خرید و فروش بپردازند.

۸٫خدمات میزبانی وب

برخی میزبان‌های وب دنیا که در کشورهایی مانند روسیه و اوکراین قرار دارند بدون توجه به هویت اصلی کاربر، خدمات و سرویس‌های میزبانی وب را برای مشتریان خود ارایه می‌دهند. این میزبان‌های وب تمامی پرداخت‌ها و اسکناس‌های دیجیتالی مانند بیت‌کوین را قبول کرده و در قبال آنها سرویس‌های مورد انتظار کاربر را فراهم می‌آورند.

۹٫خدمات ابری

افرادی مانند هکر‌ها دوست دارند تا فایل‌های مخربشان در برابر سیستم‌های امنیتی بلاک نشوند. هکر‌ها معمولاً از سیستم‌های ابری به این منظور استفاده می‌کنند. تحقیقات اخیر نشان داده که ۱۶ درصد از فایل‌های مخرب دنیا و حملات سایبری از شبکه‌ ابری آمازون سرچشمه گرفته است. از این‌رو سیستم‌های ابری نقش اساسی را در حملات سایبری دارد.

۱۰٫جُرم‌افزار

برخی افراد مجرم که دارای مهارت‌های کافی نیستند می‌توانند ابزارهای مورد نیاز خود را از دارک نت تهیه کرده و آسیب‌پذیری‌های سیستم هدف را بهره‌برداری کرده، به سرقت اطلاعات و هویت کاربران بپردازند. یکی از هکر‌ها در سال ۲۰۱۳ به واسطه‌ کیت ابزاری هک دارک نت توانست حمله‌ سایبری بزرگی را اجرا کند.

۱۱٫ استخدام هکر

در دارک نت جرایم سایبری سازمان یافته‌ای وجود دارد که به واسطه‌ آن می‌توان هکرهای خبره‌ای را استخدام کرد. برخی از این هکر‌ها تا به حال توانسته‌اند در سیستم‌های قبیل گوگل، ادوبی و Lockheed Martin نفوذ کنند.

۱۲٫ مراکز تماس جرایم مختلف

افرادی که در این مرکز مشغول هستند دارای شغل‌های مختلفی بوده و می‌توانند کارهایی مانند ارایه منابع شغلی و آموزشی، آغاز انتقال سیم و رفع انسداد حساب‌های هک بازی را انجام دهند. تماس با این مراکز ۱۰ دلار ارزش دارد.

منابع: Zoomit؛ Popsci