ژن‌های خوب کجایند؟

نگاهی به غوغای یک هشتک در شبکه‌های مجازی ژن‌های خوب کجایند؟ گروه اجتماعی- ژن‌های خوب جامعه؛ آقازاده‌هایی که سال‌هاست در این مملکت دارای امتیازاتی خاص هستند و باافتخار خود را آقازاده می‌نامند و زندگی اشرافی دارند تا ما یاد این جمله بیندازند: بچه‌ای خوشبخته که پدرش آقازاده باشد! سؤال اصلی کاربران و مردم این است […]

نگاهی به غوغای یک هشتک در شبکه‌های مجازی

ژن‌های خوب کجایند؟

گروه اجتماعی- ژن‌های خوب جامعه؛ آقازاده‌هایی که سال‌هاست در این مملکت دارای امتیازاتی خاص هستند و باافتخار خود را آقازاده می‌نامند و زندگی اشرافی دارند تا ما یاد این جمله بیندازند: بچه‌ای خوشبخته که پدرش آقازاده باشد! سؤال اصلی کاربران و مردم این است که چطور می‌شود فرزندی بدون پشتوانه پدر و مادر خود جشنی با هزینه چند ۱۰میلیونی برای مراسم ازدواج خود برپا کند؟ یا این‌که بدون آن‌که والدینش حامی او باشند با ماشین چند صدمیلیونی و تلفن همراه‌های گران‌قیمت سلفی بگیرد و ادعا کند همه اینها را خودش تأمین کرده است.

#فرزندت_کجاست؟

در واقع نمایش زندگی لاکچری، پر زرق‌ و برق و اشرافی فرزندان برخی مسؤولان و کارگزاران نظام در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در یکی،دو‌ سال اخیر جنجال‌های فراوانی ایجاد کرده است و حالا کاربران با «#فرزندت_کجاست؟» به استقبال مسؤولان رفته‌اند.

اولین‌ها چه کسانی بودند؟

بعد از ایجاد این کمپین خبرنگاران سراغ مسؤولان رفتند تا ببینند فرزندانشان کجا هستند. از قوه‌مجریه سیدعباس‌صالحی، وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی اولین وزیری بود که با انتشار توضیحاتی به سؤال این کمپین پاسخ داد، حسام‌الدین‌آشنا، مشاور و معاون رییس‌جمهور نیز به این کمپین پیوست.

فرزندان جوادکریمی‌قدوسی

جوادکریمی‌قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای‌اسلامی همسو با کمپین «فرزندت کجاست؟» توضیح داد که ۷ فرزند دارد.۳فرزند پسر و ۴دختر، دو تا از پسر‌ها طلبه و در حال‌حاضر ساکن قم هستند و یکی از آنها نیز مشغول خدمت در سپاه است. دو تا از دختر‌ها هم ساکن قم و در حوزه علمیه مشغول هستند یکی از دختر‌ها هم در تهران مشغول تهیه رساله دکتری خود در رشته فلسفه اسلامی است یکی دیگر از دختر‌ها هم خانه‌دار و ساکن مشهد است. داماد‌ها طلبه و عروس‌ها هم همین طور و همگی در قم، مشهد و تهران ساکن هستند. هیچ کدام از آنها شغل دولتی ندارند.

فرزندان امیرحسین‌قاضی‌زاده‌هاشمی

در ادامه سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، عضو هیأت‌رییسه مجلس شورای‌اسلامی به کمپین «فرزندت کجاست؟» پیوست. در رابطه با فرزندانش گفت دو فرزند دارد یک دختر که دبیرستانی است و یک پسر که دبستانی است. دخترم کلاس دهم را تمام کرده و وارد کلاس یازدهم می‌شود. پسرم هم کلاس پنجم را تمام کرده و وارد کلاس ششم می‌شود. هر دو هم تهران هستند. او در ادامه گفته است: هر دو خانه خودمان هستند و هنوز جایی نرفتند. هنوز الحمدا… بچه‌هایمان به سنی نرسیده‌اند که ما را گرفتار کنند.

فرزندان سیدمحمدعلی‌ابطحی

سیدمحمدعلی‌ابطحی، معاونت پارلمانی و حقوقی ریاست جمهوری در دوره اصلاحات با انتشار پستی در صفحه شخصی اینستاگرام خود همراه با تصویری از خود در کنار ۳دخترش در رابطه با فرزندانش نوشت: من ۳دختر دارم که همه در تهران هستند. فائزه لیسانس مردم‌شناسی از دانشگاه تهران؛ خانه‌دار و پاره وقت معلم دبستان. فاطمه لیسانس بازرگانی دانشگاه علامه‌طباطبایی، خانه‌دار و هفته‌ای دو روز دورکاری در بخش پشتیبانی شرکت خصوصی استارت‌آپی. فریده دانشجوی سال سوم هنر در دانشگاه تهران.

فرزندان شهیندخت‌مولاوردی

شهیندخت‌مولاوردی، دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی در پاسخ به سؤال کمپین «فرزندت کجاست؟» در حساب کاربری خود در رابطه با فرزندانش نوشت: دو دختر دارد؛ یکی فارغ‌التحصیل کارشناسی و کارشناسی‌ارشد زبان و ادبیات انگلیسی به ترتیب از دانشگاه‌های تهران و شهید بهشتی، فاقد شغل ثابت و مترجم آزاد. دیگری هم فارغ‌التحصیل کارشناسی نقاشی دانشگاه هنر و مشغول مهارت‌آموزی در دوره آموزشی فنی‌وحرفه‌ای جواهرسازی است.

فرزندان محمدجوادظریف

محمدجوادظریف، وزیر امورخارجه در پاسخ به سؤال این کمپین نوشت: پسرم لیسانس برق و فوق لیسانس مدیریت بازار دارد و با همسر و دخترش در تهران زندگی می‌کنند و استخدام هیچ جایی نیست و در حوزه مدیریت بازار، کار مشاوره‌ای انجام می‌دهد. دخترم طراح داخلی است و با همسر و دخترش در تهران زندگی می‌کنند و بیش‌تر به تربیت فرزندش مشغول است و برخی اوقات طراحی داخلی برای دوستان و اقوام انجام می‌دهد. دامادم فوق لیسانس مدیریت دارد و مدیر یک شرکت‌خصوصی است. عروسم دکترای نانوتکنولوژی دارد و بیش‌تر به تربیت فرزندش مشغول است و به‌طور پاره وقت در دانشگاه فعالیت دارد. خدا را شاکرم که فرزندانم به‌دنبال خاتمه مأموریت من در سازمان ملل متحد، تحصیلاتشان را فورا به اتمام رسانده و بیش از ۶ سال است که به ایران بازگشته‌اند و همراه خانواده‌هایشان در تهران ساکن و مشغول به‌کار هستند.

فرزندان هاشمی‌طبا

مصطفی هاشمی‌طبا، معاون رییس‌جمهور دولت اصلاحات و وزیر سابق صنایع در رابطه با فرزندانش توضیح داد: بنده ۳فرزند دارم که دوتا دختر و یک پسر هستند که همگی تحصیل‌کرده هستند. یکی از دخترانم لیسانس آی‌تی و دیگری لیسانس مامایی دارد که هر دو خانه‌دار هستند و شغلی ندارند و من هم هیچ وقت سفارشی برای کار برایشان انجام ندادم. هاشمی‌طبا گفت: «تک‌پسر بنده نیز دارای مدرک کارشناسی ارشد در یکی از رشته‌های علوم‌انسانی است و در حال‌حاضر در یکی از شرکت‌های غیردولتی مشغول به‌کار است. پسرم مدرک کارشناسی خود را از یکی از دانشگاه‌های سراسری دریافت کرد و سپس با بورسیه دانشگاه رایس‌تگزاس دوره کارشناسی ارشد خود را در آمریکا طی کرد و پس از پایان تحصیلات به کشور بازگشت و در حال‌حاضر مشغول به‌کار است و هیچ سمت دولتی ندارد.

در انتظار کله‌گنده‌ها

با تمام این تفاسیر همچنان مردم در انتظار بسیاری از بزرگان نظام هستند تا به این چالش بپیوندند تا از زندگی فرزندان خود و زندگی آنها بگویند.