کلاس اولی‌ها پشت میز مدرسه

ثبت خاطره‌ها کلید خورد کلاس اولی‌ها پشت میز مدرسه گروه اجتماعی- روز اول مدرسه، روزی که تا دهه‌ها در یاد‌ها می‌ماند؛ روزی که پدران و مادران با هزاران امید و آرزو فرزندشان را به آغوش مدارس می‌سپارند تا فرزندشان مهم‌ترین قدم برای آینده‌ای درخشان را ‌بردارد. دیروز، روز کلاس اولی‌ها بود. هر کس که توانایی […]

ثبت خاطره‌ها کلید خورد

کلاس اولی‌ها پشت میز مدرسه

گروه اجتماعی- روز اول مدرسه، روزی که تا دهه‌ها در یاد‌ها می‌ماند؛ روزی که پدران و مادران با هزاران امید و آرزو فرزندشان را به آغوش مدارس می‌سپارند تا فرزندشان مهم‌ترین قدم برای آینده‌ای درخشان را ‌بردارد. دیروز، روز کلاس اولی‌ها بود. هر کس که توانایی خواندن این مطلب را دارد، از روز اول مدرسه خود خاطره‌ای دارد و این یعنی خاص‌‌ترین روز تحصیلی هر فرد اولین روزی است که به مدرسه می‌رود.

غوغای کلاس اول در شبکه‌های مجازی

به شبکه‌های اجتماعی که سر بزنی میبینی زودتر از هیاهوی مدرسه، کاربران هستند که خاطره‌بازی را آغاز کرده‌اند. یکی که فرزندش را به کلاس اول فرستاده نوشته: یادمه وقتی برای اولین بار به مدرسه رفتم داشتم از استرس و ترس سکته می‌کردم. بیچاره مادرم تا ۳ روز اول مدرسه می‌آمد و سرکلاس کنارم می‌نشست. مثل زالو بهش چسبیده بودم! دیگری نوشته از روز اول این یادمه که بدون هیچ ترسی وارد کلاس اول شدم و از گریه بچه‌های دیگه متعجب شده بودم. یکی نوشته روز اول مدرسه با تمام آشنایان و اقوام سر کلاس اول رفتم و اینقدر گریه کردم تا بالاخره منو از کلاس پرت کردن بیرون!

یک میلیون و ۴۳۶ هزار کلاس اولی!

دیروز طبق آمار یک میلیون و ۴۳۶ هزار کلاس اولی برای اولین بار پا به مدرسه گذاشتند تا خاطره‌سازی کنند و مثل آدم‌های امروزی از روز اول مدرسه‌شان خاطره‌ای بسازند. در سراسر کشور دیروز مراسم اولین روز مدرسه کلاس اولی‌ها برگزار شد تا خیل عظیم دانش‌آموزان وارد مدارس ابتدایی شوند. مدارسی که این روز‌ها با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و پنهان و آشکار مشکلات اقتصادی خود را از جیب والدین دانش‌آموزان تأمین می‌کنند!

توزیع بسته‌های ۱۵۰هزارتومانی لوازم‌التحریر در میان دانش‌آموزان محروم

اما در سراسر کشور هستند دانش‌آموزانی که به دلیل مشکل اقتصادی با کمبود لوازم اولیه مواجه هستند. در همین ارتباط، محمدعلی کوزه‌گر، رییس مرکز مشارکت‌های مردمی بهزیستی از توزیع بسته‌های لوازم‌التحریر به ارزش ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان در میان دانش‌آموزان محروم و بی‌بضاعت در طرح پویش مهر خبر داد. پویش لبخند مهر برای دومین سال متوالی برپا می‌شود و سال گذشته ۴۰۰ میلیون تومان کمک نقدی و یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک غیرنقدی در قالب کالای نوشت افزار جمع‌آوری و تحویل خانواده‌ها شد. امسال روش‌های متنوعی برای جلب مشارکت در این پویش طراحی شده است. نرم‌افزارهای آپ و سکه، شماره‌گیری#۳۰۰*۷۳۳* و همچنین شماره حساب ۹۰۱۹۰ بانک ملت به منظور دریافت کمک‌های نقدی و پایگاه‌های مستقر در ادارات و مراکز بهزیستی برای دریافت کمک‌های غیرنقدی پیش‌بینی شده است. همچنین لازم نیست به سازمان بهزیستی مراجعه کنند بلکه ادارات آموزش و پرورش هر استان آنها را شناسایی می‌کند و به شکل نامحسوس لوازم‌التحریر در اختیارشان قرار می‌گیرد.

آلودگی هوا و خوشحالی دانش‌آموزان

یکی از مشکلات سکونت در کلان‌شهرهایی مثل تهران دست و پنجه نرم کردن با ترافیک و به تبع آن آلودگی هواست. مشکلی که سال‌ها است گریبان کلان‌شهر‌ها و دانش‌آموزان را گرفته و هر سال شاهد تعطیلات فراوانی در فصل سرما و به دلیل آلودگی هوا هستیم. تعطیلاتی که برای خانواده‌هایی که پدران و مادران شاغل دارند، مشکلات بسیاری را به وجود می‌آورد و آنان نمی‌دانند که با تعطیلات مدارس بچه خود را چگونه در خانه تنها بگذارند. تعطیلاتی که فقط بچه‌ها را خوشحال می‌کند و اشک والدینشان را در می‌آورد.

تعطیلات زمستانه در راه است؟

سال‌ها است طرح‌هایی برای این که در فصل سرما بچه‌ها دارای تعطیلات زمستانی باشند، مطرح می‌شود. در این ارتباط، سید حمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت که تعطیلات رسمی زمستانه مدنظر ما نیست و طبق قانون شروع و پایان مدارس همان اول مهر و آخر خرداد است و اگر دولت قصد دارد چنین کاری انجام دهد باید در قالب لایحه به مجلس بیاورد؛ برنامه ششم توسعه مدنظر ماست و همه باید برنامه را اجرا کنیم.