هک سازمان‌ها چگونه صورت می‌گیرد؟!

هک سازمان‌ها چگونه صورت می‌گیرد؟! گروه فناوری اطلاعات دلایل متعددی وجود دارد که بسیاری از هکر‌ها می‌خواهند یک سایت را هک کنند. تقریباً هر وب‌سایت می‌تواند هدف هک باشد. از وبلاگ‌های شناخته شده گرفته تا وب‌سایت‌های فروشگاهی بزرگ، هکر‌های اینترنتی همیشه به دنبال یک شکار هستند. ممکن است اطلاعات خصوصی تنها چیزی نباشد که هکر‌ها […]

هک سازمان‌ها چگونه صورت می‌گیرد؟!

گروه فناوری اطلاعات

دلایل متعددی وجود دارد که بسیاری از هکر‌ها می‌خواهند یک سایت را هک کنند. تقریباً هر وب‌سایت می‌تواند هدف هک باشد. از وبلاگ‌های شناخته شده گرفته تا وب‌سایت‌های فروشگاهی بزرگ، هکر‌های اینترنتی همیشه به دنبال یک شکار هستند. ممکن است اطلاعات خصوصی تنها چیزی نباشد که هکر‌ها به دنبال آن باشند. برخی از دلایلی که وب‌سایت شما می‌تواند هدف یک هکر قرار گیرد در زیر گفته شده است. همچنین شما می‌توانید با انجام اقداماتی از سوءاستفاده و هک سایت خود، جلوگیری کنید. به منظور جلوگیری از این اتفاق، ما پیشنهاد می‌کنیم که مقاله زیر را مطالعه کنید.

امنیت رایانه

هنگامی که یک کامپیوتر شخصی هک شده است، حمله می‌تواند شامل سرقت اطلاعات ذخیره شده وب‌سایت و یا اطلاعات ورودی وب‌سایت باشد. این هک‌ها می‌توانند، از وب‌سایت‌های به خطر افتاده، نرم‌افزارهای آلوده و یا از طریق ربات‌هایی که آدرس آی‌پی‌های مختلف دارند، بیایند.

دسترسی به اشخاص سوم شخص

بسیاری از وب‌سایت‌ها از پلاگین‌ها، ویجت‌ها و سایر عناصر متحد استفاده می‌کنند. در بسیاری از موارد، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار خود را به منظور جلوگیری از سوء‌استفاده هکر‌ها به‌طور مرتب به‌روزرسانی می‌کنند. سیستم‌های مدیریت محتوا مانند جوملا و دروپال و وردپرس به راحتی می‌توانند منبعی برای پلاگین‌ها، ویجت‌ها و طراحی و محتواگذاری باشند.

آسیب‌پذیری برنامه‌ها

بعضی از پلتفرم‌های محبوب می‌تواند هدف بسیاری از هکر‌ها باشد. با این حال توسعه‌دهندگان اصلی، سیستم‌های مدیریت محتوا، مانند جوملا و وردپرس، اغلب سریع به چنین تهدیدهایی پاسخ می‌دهند.

هکرهای غیرمستقیم

بسیاری از وب‌سایت‌ها بر روی سرورهایی که به آنها سرور اشتراکی گفته می‌شوند، هستند. این به این معنا است که همه حساب‌ها از همان درایو‌ها، پردازنده‌ها و حافظه استفاده می‌کنند تا همه چیز را میزبانی کنند. اگر هر کدام از این وب سایت‌ها به خطر بیفتند، می‌تواند برای هکر‌ها دسترسی به سایت شما را امکان‌پذیر کند.

اسکریپت‌های قدیمی

اسکریپت‌ها اغلب برای ایجاد یک وب‌سایت برای کنترل همه چیز استفاده می‌شوند. آنها همچنین یک عنصر مشترک، برای هکر‌ها برای به دست آوردن کنترل سایت هستند. حتی اسکریپت‌های نصب شده بر روی برنامه‌های کاربردی وب، افزونه‌ها می‌توانند باعث نفوذ هکر‌ها شوند.

عدم امنیت مناسب وب‌سایت

 هزینه هک‌های آنلاین، کسب و کارهای کوچک تا متوسط سالانه بیش از ۱۸۸۰۰۰هزار دلار در سال است. بیش از ۶۰ درصد از این کسب و کار‌ها که مورد هجوم هک واقع شدند مجبور به بستن شدند زیرا قادر به جبران خسارات مالی نبودند. امروزه اگر سیستم امنیت مناسبی برای جلوگیری از حملات سایبری هکر‌ها باشد، بسیاری از این کسب و کار‌ها قادر به فعالیت هستند.

روش‌هایی که می‌توانید سایت خود را از خطر حملات حفظ کنید

در حالی که ممکن است سایت شما توسط هکر‌ها مورد حمله قرار بگیرد، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید از سایت خود محافظت کنید تا بتوانید خطرات را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

بخش بزرگی از حملات بر روی اهداف آسان تمرکز دارند و اغلب سایت‌هایی را که انعطاف‌پذیر هستند را مورد حمله قرار نمی‌دهند.

همیشه فایروال و برنامه‌های ضد ویروسی خود را به روز نگه دارید

با محافظت از سیستم رایانه خود، می‌توانید وب‌سایت خود را از هجوم برخی از ویروس‌ها و تهدید‌ها حفظ کنید.

از نسخه‌های جدید نرم‌افزار‌ها استفاده کنید

اگر یک نسخه از اپلیکیشن، پلاگین و یا ویجت در طول یک سال به‌روزرسانی نشد، وقت آن است که آن را به‌روزرسانی کنید. نسخه‌های قدیمی‌تر ممکن است نتواند جلوی هک را بگیرد.

استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا جدید

نسخه‌های قدیمی سیستم‌های مدیریت محتوا مانند جوملا، می‌تواند راحت‌تر مورد حمله هکر‌ها شود ولی سیستم‌های مدیریت محتوا جدید مانند جوملا و وردپرس را می‌توان برای به‌روزرسانی‌های جدید خودکار تنظیم کرد.

استفاده از شرکت‌های میزبانی وب که به‌طور منظم امنیت را به‌روزرسانی می‌کنند

اکثر شرکت‌های میزبانی وب، اقدامات امنیتی منحصر به فردی را ارایه می‌دهند. اطمینان حاصل کنید که ارایه‌دهندگان خدمات میزبانی، از آخرین نسخه پشتیبانی ضد ویروس، پایگاه داده و زبان برنامه‌نویسی استفاده می‌کنند.

هرگز به‌طور ناخواسته با ایمیل ناخواسته ارتباط برقرار نکنید: لینک‌های موجود در ایمیل‌ها ممکن است شما را به سایت‌های خرابکارانه منتقل کند. آدرس‌های سایت‌ها را همیشه خودتان به صورت دستی در تولبار مرورگر بنویسید تا احتمال ریسک را کاهش دهید.

همیشه اسکریپت‌ها را به‌روزرسانی کنید و فایل‌های نصب شده را حذف کنید:

اگر از اسکریپت‌های شخص ثالث استفاده می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که از آخرین به‌روزرسانی‌های آن استفاده می‌کنید. پس از نصب هرگونه افزونه‌ای به سایت خود، فایل‌ها را حذف کنید.

هرگز اهمیت سایت خود را در مقابل هکر‌ها نادیده نگیرید

برای یک هکر فقط یک لحظه زمان می‌برد تا کنترل یک سایت محافظت نشده را به دست بگیرد. هرگز تصور نکنید که وب‌سایت شما برای گوگل آنقدر محبوب نیست که مورد هجوم هکر‌ها قرار بگیرد. همیشه از سایت خود، هر چقدر هم کوچک است، محافظت کنید.

استفاده منظم از برنامه‌های ضد ویروسی به‌طور منظم

از اسکن‌های آنلاین وب‌سایت گرفته تا امنیت پلاگین‌های وردپرس، راه‌های زیادی وجود دارد که شما می‌توانید هکر‌ها را از استفاده از کار خود منصرف کنید. هزینه این امنیت مطمئناً بسیار کم‌تر از هزینه‌های ناشی از حمله هکرهاست.