سرمایه‌گذاران خارجی صنایع معدنی ایران؛ چشم انتظار سوئیفت اروپایی

سرمایه‌گذاران خارجی صنایع معدنی ایران؛ چشم انتظار سوئیفت اروپایی گروه معدن و زمین- سوئیفت یا همان ارتباط مالی بین بانکی بین‌المللی؛ مسأله‌ای بسیار مهم برای ارتباطات بین بانکی است. مسأله‌ای که این روز‌ها به دلیل تحریم‌های آمریکا در تردید جدی قرار دارد و خیلی از سرمایه‌گذاران در انتشار تعیین تکلیف آن هستند. یکی از مهم‌ترین […]

سرمایه‌گذاران خارجی صنایع معدنی ایران؛ چشم انتظار سوئیفت اروپایی

گروه معدن و زمین- سوئیفت یا همان ارتباط مالی بین بانکی بین‌المللی؛ مسأله‌ای بسیار مهم برای ارتباطات بین بانکی است. مسأله‌ای که این روز‌ها به دلیل تحریم‌های آمریکا در تردید جدی قرار دارد و خیلی از سرمایه‌گذاران در انتشار تعیین تکلیف آن هستند. یکی از مهم‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها نیز مربوط به بخش معدن است. بخشی که کارشناسان می‌گویند به دلیل تنوع و فراوانی‌‌اش می‌تواند جایگزین نفت باشد.

تعلل سرمایه‌گذاران خارجی

در همین ارتباط، مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو با اعلام این‌که هم‌اکنون سرمایه‌گذاری در صنایع معدنی متمرکز به سرمایه‌گذاری‌های کوچک است، گفت: منتظریم با اجرای بسته سوئیفت اروپایی مشکلات سرمایه‌گذاری در کشور برطرف شود.

امیرصباغ با اشاره به این‌که ساختار کشور برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در بخش‌های مختلف از جمله صنایع معدنی فراهم نیست، اظهارداشت: سرمایه‌گذاران خارجی به خاطر نوسانات نرخ ارز و مشکلات تبادلات بانکی تمایلی به سرمایه‌گذاری در کشور ندارند.

وی افزود: در حال حاضر برای انتقال پول و تبادلات بانکی با طرف‌های خارجی مشکلاتی وجود دارد که این موضوع عاملی شده تا ورود سرمایه‌گذاران به کشور کاهش پیدا کند به همین منظور دولت باید با بسترسازی لازم و حتی انعقاد قراردادهای دوجانبه با کشورهای مختلف شرایط را برای ورود سرمایه‌گذاران به کشور فراهم آورد.

تمرکز سرمایه‌گذاری معدنی به سرمایه‌گذاری‌های کوچک

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو با اعلام این‌که هم‌اکنون سرمایه‌گذاری در صنایع معدنی متمرکز به سرمایه‌گذاری‌های کوچک است، گفت: سرمایه‌گذاری بلندمدت نیازمند زیرساخت مناسب برای امنیت سرمایه است که متأسفانه این موضوع هنوز در کشور فراهم نشده است. ما امروز در تبادلات بانکی هنوز با ابهامات متعددی روبه‌رو هستیم که منتظریم با اجرای بسته سوئیفت اروپایی تا حدودی این مشکلات برطرف شود.

وی به حضور سرمایه‌گذاران کوچک در بخش معدن که در حوزه اکتشافات و صنایع معدنی مشغول فعالیت هستند، اشاره کرد و گفت: این سرمایه‌گذاران از کشورهای استرالیا، چین و روسیه هستند که امیدواریم تعداد آنها هر روز افزایش پیدا کند.