امضای اولین قرارداد تأمین ریل از طریق مناقصه

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد امضای اولین قرارداد تأمین ریل از طریق مناقصه معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اولین قرارداد تأمین ریل از طریق برگزاری مناقصه به امضا رسیده است. به گزارش مناقصه‌مزایده، خیرا…خادمی در نشست خبری خود افزود: در چارچوب این قرارداد که با برگزاری مناقصه صورت گرفته است، کارخانه ذوب‌آهن […]

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

امضای اولین قرارداد تأمین ریل از طریق مناقصه

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اولین قرارداد تأمین ریل از طریق برگزاری مناقصه به امضا رسیده است.

به گزارش مناقصه‌مزایده، خیرا…خادمی در نشست خبری خود افزود: در چارچوب این قرارداد که با برگزاری مناقصه صورت گرفته است، کارخانه ذوب‌آهن به ما ۱۵ هزار تن ریل تحویل خواهد داد که پس از دریافت ضمانتنامه از سوی این شرکت کار آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تصریح‌کرد : شرکت ساخت و شرکت راه‌آهن تلاش می‌کند از تمام توان داخلی موجود استفاده کند و قطعاً ریل ملی یکی از گزینه‌هایی است که در صورت دریافت تأیید لازم در پروژه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انجام ۹۷۰ کیلومتر ریل‌گذاری در ۵ سال گذشته

خادمی درباره آخرین آمار از پیشرفت پروژه‌های ریلی خاطرنشان‌ساخت: از سال ۱۳۹۲ تاکنون، حدود ۹۷۰ کیلومتر ریل‌گذاری جدید داشتیم. برای اجرای پروژه ‌ها نیازمند مصرف قابل توجهی ریل بودیم، لذا در این ۵ سال، حدود ۶۰ هزار تن ریل از کشورهای خارجی خریداری و وارد ایران کردیم. باید گفت آنچه در سال‌های گذشته اتفاق افتاد یک انقلاب جدی در زمینه‌ ریل‌گذاری بود و امیدواریم همین روال نیز در آینده ادامه یابد.

وی در خصوص پیگیری پروژه‌های ریلی در سال‌های آینده نیز اظهارکرد: شرکت ساخت از چند سال قبل ۵ پروژه ریلی اولویت‌دار را در دستور کار قرارداد که خوشبختانه تاکنون راه‌آهن همدان، کرمانشاه و ارومیه به بهره‌برداری رسیده و راه‌آهن رشت و خط دوم تبریز نیز در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسند. پس از آن پیگیری پروژه‌های دیگر نیز ادامه خواهد داشت و در صورتی‌که منابع مالی لازم برسد، می‌توان به افتتاح راه‌آهن کردستان در سال‌های پیش‌ِرو نیز فکر کرد.

قطعه یک آزادراه تهران- شمال به امسال هم نمی‌رسد

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص آخرین وضعیت قطعه نخست آزادراه تهران- شمال امسال تصریح‌کرد: پیشرفت فیزیکی این قطعه توسط پیمانکاران آن، در حال حاضر ۹۲ درصد است. این در حالی است که کار در تمام جبهه‌های کاری ادامه دارد و حدود ۵۵ درصد از روسازی کل پروژه نهایی شده است، لذا می‌توان گفت که قطعه یک آزادراه تهران- شمال به امسال نمی‌رسد.

خادمی افزود: کار در قطعات دوم و سوم پروژه آزاد‌راه تهران-شمال نیز بسته به شرایط‌ پیگیری می‌شود و در منطقه ۳ با ۶ سرمایه‌گذار خارجی جلسه داشتیم تا مسأله‌ حضور آنها در این طرح بررسی شود. در کنار آن تلاش شده تمهیداتی اندیشیده شود که پس از اجرای قطعی پروژه به وجود آوردن غیرقابل کنترل منجر نشود و مردم بتوانند از شرایط این آزادراه استفاده کنند.

وی در ادامه اعلام‌کرد: در بخش آزادراهی ۱۱۶۷ کیلومتر پروژه در حال اجرا داریم و در حوزه راه اصلی و بزرگراهی حدود ۷۷۰۰ کیلومتر پروژه در دست ساخت داریم. در طول سال این شرکت حدوداً ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ کیلومتر راه جدید افتتاح می‌کند.

طی ۴۰ سال میزان بزرگراه‌های کشور به ۱۶هزار و ۸۲۰کیلومتر رسیده است

وی با بیان این‌که در سال ۵۷ حدود ۲۸۵کلیومتر آزادراه وجود داشته است، گفت: این میزان در۴۰سال اخیر حدود ۲۴۰۰کیلومتر بوده است؛ همچنین در طی ۴۰سال گذشته ۹هزار ۲۰۰کلیومتر خط راه‌آهن ساخته شده است. در سال ۵۷بزرگراهی در کشور وجود نداشت که این بخش در حال حاضر ۱۶هزار و ۸۲۰کیلومتر است.

خادمی درباره آخرین وضعیت پیشرفت راه‌های اصلی و روستایی کشور، توضیح‌داد: پیش از انقلاب حدود ۴۷ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی درجه دو و درجه ۳ داشتیم. امروز این عدد به ۱۰۸ هزار کیلومتر رسیده است. همچنین در سال ۱۳۵۷ راه‌های روستایی کشور حدود ۳۰۰۰ کیلومتر بود که امروز این عدد به ۱۰۴ هزار کیلومتر رسیده است.

دو سال آینده سال‌های شکوفایی آزادراهی کشور خواهد بود

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در پایان با بیان این‌که دو سال آینده، یعنی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ را می‌توان به عنوان سال‌های شکوفایی آزادراهی کشور در نظر گرفت، خاطرنشان‌کرد: بسیاری از پروژه‌های آزادراهی کشورمان که سال‌های طولانی روی آن کار شد به مرحله‌ افتتاح نزدیک می‌شوند و می‌توان انتظار داشت که در سال‌های پیش‌ِرو پیشرفت قابل توجهی در حوزه آزادراه‌ها به ثبت برسد.