۲۹ درصد صنعت سیمان متعلق به بخش خصوصی واقعی است

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت ۲۹ درصد صنعت سیمان متعلق به بخش خصوصی واقعی است گروه معدن وزمین-دهمین نمایشگاه صنعت سیمان و گرامیداشت ۸۵ سالگی این صنعت دیروز با حضور معاون امور معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در محل نمایشگاه‌های بوستان گفت‌وگو افتتاح شد. جعفرسرقینی، معاون امور معادن […]

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت

۲۹ درصد صنعت سیمان متعلق به بخش خصوصی واقعی است

گروه معدن وزمین-دهمین نمایشگاه صنعت سیمان و گرامیداشت ۸۵ سالگی این صنعت دیروز با حضور معاون امور معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در محل نمایشگاه‌های بوستان گفت‌وگو افتتاح شد.

جعفرسرقینی، معاون امور معادن و صنایع‌معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم گفت: تأمین نیازهای وارداتی صنعت سیمان از محل ارز حاصل از صادرات آنها در دستور کار قرار دارد.

سرقینی افزود: این شیوه برای صنعت فولاد نیز پیگیری می‌شود.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی همواره با معدن و صنایع معدنی عجین بوده و در دور گذشته تحریم‌ها و تحریم‌های فعلی این بخش کم‌ترین آسیب را دیده است.

سرقینی اظهارداشت: اکنون صادرات و تهیه مواد‌اولیه و قطعات مورد نیاز در بخش معدن و صنایع معدنی دشوار شده، اما صنایع معدنی متوقف نشده‌اند.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت آمارهای ۸ ماهه امسال در بخش معدن و صنایع معدنی را نشانه تداوم تولید در این بخش دانست و گفت: تولید فولاد در این مدت ۱۸ درصد نسبت به دوره مشابه پارسال رشد داشته اما در تولید سیمان در دوره یاد شده نیم درصد کاهش به وجود آمد.

وی خاطرنشان‌کرد: شرایط سخت کنونی و تحریم‌ها را پشت سر خواهیم گذاشت و در دوره‌های گذشته شرایطی سخت‌تر از این را تجربه کرده‌ایم.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت خواستار آن شد تا انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان به ارایه پیشنهادات خود برای کاهش و رفع مشکلات در این صنعت بپردازد.

سرقینی در عین حال افزود: هر صنعتی دوران فراز و نشیب دارد، اما توسعه کشور بدون تولید سیمان مفهومی ندارد.

به گفته این مقام مسؤول، بازار سیمان ایران گسترده است و در جاده‌ها، بافت‌های فرسوده شهری، روستاهای کشور و اجرای حجم عظیم پروژه‌های عمرانی در بخش‌های مختلف به سیمان نیاز داریم.

وی اظهارداشت: چنانچه کشور از موضوع تحریم‌ها رهایی پیدا کند، شرایط صنعت سیمان نیز بهبود خواهد یافت و بازارهای متنوعی پیشِ رو قرار می‌گیرد.

سرقینی گفت: امروز ۲۹ درصد صنعت سیمان متعلق به بخش خصوصی واقعی است و این مهم که یک تکلیف قانونی است، قابلیت افزایش دارد.

به گفته وی، امسال حداقل ۴۸ میلیون تن سیمان در کشور مصرف و ۱۲ میلیون تن صادر می‌شود و با مجموع ۶۰ میلیون تن تولید می‌توان کماکان به آینده امیدوار بود.

سرقینی اظهارداشت: ۱۰ میلیون تن ظرفیت تولید جدید در عرصه سیمان در راه است و دیر یا زود وارد بازار خواهد شد.

همچنین دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان ایران درباره برپایی این نمایشگاه اظهارداشت: صنعت سیمان از جمله صنایع کلیدی و مادر کشور است که سهم مهمی در توسعه پایدار کشور داشته است.

وی افزود: در مراسم گرامیداشت ۸۵ سالگی صنعت سیمان ایران، ضمن قدردانی از پیشکسوتان صنعت سیمان و واحدهای برتر و صادرکنندگان نمونه، درباره مسایل روز این صنعت بحث، بررسی و چاره‌اندیشی خواهد شد.

وی اضافه‌کرد: همراه با برگزاری این مراسم، همایش تخصصی و نمایشگاه بزرگ صنعت سیمان و صنایع وابسته نیز با حضور اکثریت شرکت‌های سیمان مناطق مختلف کشور و برخی از صنایع پایین‌دستی و ارایه‌دهندگان خدمات به صنعت سیمان برگزار می‌شود

همزمان با برگزاری نمایشگاه تخصصی سیمان؛ ده‌ها شرکت تولیدی و واحد‌های تحقیقاتی، دانشگاهی و پژوهشی؛ جدید‌ترین تکنولوژی‌های ساخت و تولید بتن، پیشرفت‌های صورت گرفته این حوزه و نوین‌‌ترین تجهیزات صنعت سیمان و صنایع وابسته را ارایه می‌کنند.

در این نمایشگاه انواع تجهیزات و قطعات مربوط به‌ کارخانه آسفالت، دستگاه سرند، دستگاه مرکزی بتن ثابت، سنگ‌شکن‌های مخروطی، لوله و متعلقات برای عملیات بتن‌ریزی فنداسیون‌ها، دیوارهای برشی و سقف‌ها، دستگاه معدن، جک بتن‌شکن، جک ملات‌شکن، اره برش مغزه بتن، انواع قالب بتن، عمل‌آوری بتن، میز ویبره، هوامتربتن، اسلامپ، اره برش مستقیم خاک، چکش تراکم، اکستراکشن آسفالت، الک‌های دانه‌بندی، لرزاننده و اولتراسونیک بتن، تجهیزات آزمایشگاه مجهز بتن، تجهیزات کامل آزمایش برش، تجهیزات کامل آزمایش هیدرومتری، تجهیزات کامل آزمایش تراکم، انواع تجهیزات تولید اولیه موادمعدنی، طراحی و اتوماسیون، انواع تجهیزات و ابزار عایق‌ها، نسوز‌ها و فیلتراسیون و صنایع مرتبط عرضه و در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.