ضرورت توسعه زیرساخت‌های صادرات مواد معدنی

رییس خانه معدن ایران مطرح کرد ضرورت توسعه زیرساخت‌های صادرات مواد معدنی گروه معدن زمین -رییس خانه معدن ایران گفت: توسعه زیرساخت‌های صادرات مواد معدنی یک نیاز ضروری است. محمدرضابهرامن در نشست با استاندار بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر به سبب شرایط و ساختار زمین‌شناسی ظرفیت مطلوبی در حوزه معادن و منابع زیرزمینی دارد که […]

رییس خانه معدن ایران مطرح کرد

ضرورت توسعه زیرساخت‌های صادرات مواد معدنی

گروه معدن زمین -رییس خانه معدن ایران گفت: توسعه زیرساخت‌های صادرات مواد معدنی یک نیاز ضروری است.

محمدرضابهرامن در نشست با استاندار بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر به سبب شرایط و ساختار زمین‌شناسی ظرفیت مطلوبی در حوزه معادن و منابع زیرزمینی دارد که باید به خوبی از این ظرفیت استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت مطلوب استان بوشهر در عرصه ذخایر معدنی فرصت بسیار خوبی برای توسعه سرمایه‌گذاری است و باید از این ظرفیت مهم برای فعالیت سرمایه‌گذاری و توسعه اشتغال در این بخش استفاده شود.

فعالسازی و توسعه معادن کوچک در اولویت

رییس خانه معدن ایران از فعالیت ۵هزارو۵۰۰ معدن در نقاط مختلف کشور خبر داد و افزود: یکی از اولویت‌های اصلی ما در خانه معادن ایران، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک است.

وی با اشاره به این‌که فعال‌سازی معادن کوچک باعث تقویت اشتغال‌ و توسعه صادرات می‌شود، تصریح کرد: وضعیت اقتصادی کشور در شرایط ویژه و حساسی است و باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

بهرامن خواستار استفاده مناسب از فرصت بازار صادراتی کشورهای حوزه خلیج‌فارس در سطح کشور شد و ادامه داد: معادن استان بوشهر می‌توانند نیازهای کشورهای همسایه را تأمین کنند.

پیشنهاد طرح احداث اسکله بارگیری به‌منظور افزایش توسعه صادرات

وی با اشاره به اهمیت ذخایر معادن استان بوشهر برای اجرای طرح‌های عمرانی خاطرنشان کرد: باید زیرساخت‌های صادرات مواد معدنی در استان بوشهر توسعه یابد.

وی افزود: پیشنهاد طرح احداث اسکله بارگیری به‌منظور افزایش ظرفیت بارگیری از طرف بخش‌خصوصی اعلام و با توجه به لزوم حمایت از سرمایه‌گذار و کمک به انجام طرح‌های توسعه با امکانات کامل از قبیل امکان پهلوگیری همزمان دو کشتی و فراهم کردن امکان انجام تعمیرات اسکله موجود، ایجاد توان بارگیری و صادرات متناسب با افزایش حجم محصولات معدنی و پیشگیری از توقف طولانی مدت تولید در صورت بروز هرگونه آسیب در اسکله موجود و ارتقای ایمنی عملیات، کاهش درصد اشغال اسکله و بارگیری به‌موقع کشتی‌های صادراتی توسط بخش‌خصوصی روی میز است.

رییس خانه معدن ایران تأکید کرد: بازار صادراتی خوبی در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس برای معادن استان بوشهر وجود دارد و باید از این ظرفیت استفاده بهینه شود.

حمایت از بخش‌خصوصی در معادن

 در ادامه این نشست عبدالکریمگراوند، استاندار بوشهر بر لزوم راه‌اندازی پایانه بزرگ صادرات مواد معدنی در استان بوشهر تأکید کرد.

 گراوند اظهار داشت: استان بوشهر دارای معادن و ذخایر زیرزمینی بسیار ارزشمندی است و استفاده از این ظرفیت امری بسیار مهم در اشتغالزایی است.

 وی افزود: بخشی از صادرات استان بوشهر بحث مواد معدنی زیرزمینی است و بدون تردید صادرات مواد معدنی در ایجاد اشتغال بسیار تأثیرگذار است و ارزش افزوده بالایی نیز دارد.

استاندار بوشهر بر حمایت از بخش‌خصوصی تأکید کرد و یادآور شد: کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در بخش معدن دارند مورد حمایت قرار می‌گیرند و از کارآفرینان بخش‌خصوصی استقبال و حمایت می‌کنیم.

گراوند تصریح کرد: پیچوخم‌های اداری را باید کاهش دهیم تا سرمایه‌گذاران و کارآفرینان و تولیدکنندگان دلسرد نشوند و از مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط می‌خواهیم با جدیت در حمایت از سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی اهتمام ورزند.

استاندار بوشهر بر لزوم راه‌اندازی پایانه بزرگ صادرات مواد معدنی در استان بوشهر تأکید کرد و افزود: احداث این پایانه صادراتی می‌تواند برای استان‌های همجوار نیز مناسب باشد و زمینه صادرات مواد معدنی به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را فراهم کند.

گراوند خاطر نشان کرد: از خانه معدن ایران می‌خواهم در ایجاد و راه‌اندازی این پایانه پشتیبانی و حمایت کند و هر کمکی از استان نیز لازم باشد انجام می‌دهیم.

وی تأکید کرد: به هر میزان فاصله معادن با اسکله صادراتی کم‌تر باشد، بهتر و مقرون ‌به‌صرفه‌تر است.