افتتاح خط ۶ متروی تهران با حضور روحانی

افتتاح خط ۶ متروی تهران با حضور روحانی   گروه اجتماعی- خط ۶ متروی تهران، خطی که یکی از بزرگ‌ترین خطوط متروی پایتخت با ۳۲ کیلومتر وسعت است! این خط از حرم شاه عبدالعظیم آغاز شده و پس از طی یک مسیر جنوب به شمال در ایستگاه متروی میدان شهدا با خط چهار، در امام […]

افتتاح خط ۶ متروی تهران با حضور روحانی

 

گروه اجتماعی- خط ۶ متروی تهران، خطی که یکی از بزرگ‌ترین خطوط متروی پایتخت با ۳۲ کیلومتر وسعت است! این خط از حرم شاه عبدالعظیم آغاز شده و پس از طی یک مسیر جنوب به شمال در ایستگاه متروی میدان شهدا با خط چهار، در امام حسین با خط دو، در ایستگاه متروی شهدای هفت تیر با خط یک و در ایستگاه متروی میدان ولیعصر با خط سه، تقاطع خواهد داشت و سپس به سمت غرب امتداد مسیر داده و به محدوده شمال غربی تهران خواهد رسید. حالا علی امام مدیرعامل مترو تهران از افتتاح نیمه جنوبی خط ۶ مترو با حضور رییس‌جمهور در روز یکشنبه (امروز) خبر داده است.

تحویل سه ایستگاه مترو

علی امام با بیان اینکه ٩ کیلومتر از نیمه جنوبی خط شش با سه ایستگاه با حضور رییس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد گفت: در این مراسم ۳ ایستگاه میدان شهدا، بعثت و دولت آباد به بهره‌برداری می‌رسد. وی با بیان این که سال ۹۸ را با شرایط خوبی آغاز کردیم افزود: در آستانه سال جدید بانک مرکزی با انتشار ۱۳۶۰ اوراق مشارکت برای خط ۶ و ۷ موافقت کرد که از این میزان ۸۹۰ میلیارد تومان برای خط ۷ و ۳۹۰ میلیارد تومان برای خط ۶ در نظر گرفته شده است.

افزایش ۱۷ درصدی بودجه مترو

امام با بیان اینکه خبر خوب بودجه‌ای داریم گفت: بودجه سال ۹۸ مترو ۱۷ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش یافت و این در حالی است که در سال ۹۶ بودجه ۱۷۶۵ میلیارد تومان بود که با حمایت کمیسیون حمل و نقل شورا و کمیسیون بودجه این رقم به۲۶۰۰ میلیارد تومان رسید. همچنین در بودجه سالانه کشور نیز شاهد بودیم که در سال ۹۶ و ۹۷ بودجه مترو برای توسعه قطار شهری حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود اما در بودجه سال ۹۸ این رقم به ۸۰۰۰ میلیارد تومان رسید. وی خود با اشاره به این که در سال ۹۸ آخرین ایستگاه باقی‌ مانده خط ۳ مترو یعنی اقدسیه به بهره‌برداری می‌رسد، گفت‌: با افتتاح ایستگاه اقدسیه، پرونده ایستگاه‌های خط ۳ مترو بسته می‌شود. مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه در مورد توسعه غربی خط ۴ نیز با بیان این که این توسعه از ارم سبز تا جنت آباد به طول ۴٫۵ کیلومتر خواهد بود، در این باره یادآور شد: امیدواریم بتوانیم به زودی ۱٫۵ کیلومتر این خط را با دو ایستگاه افتتاح کنیم.

مترو اولویت اول مدیریت شهری است

وی در مورد وضعیت ایمنی خطوط مترو با اشاره به این که مطلبی که در رسانه‌ها در آستانه افتتاح خط ۷ منتشر شد، درست نبود و موجب ایجاد سوء تفاهماتی شد، تأکید کرد: مترو اولویت اول مدیریت شهری است و تأمین ایمنی خط قرمز ما است. مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه در ادامه اظهاراتش با اشاره به این که اطلاعاتی که به آن عضو پیشین شورای اسلامی شهر تهران داده شده بود، جامع نبود و وی دچار سوء تفاهم شد، در این باره خاطر نشان کرد: ما اطلاعات را به عضو شورای اسلامی شهر تهران دادیم و باید این را بگویم که ما متعهد به تأمین ایمنی خطوط مترو هستیم.

توسعه ادامه خط یک مترو

وی در مورد توسعه ادامه خط یک مترو با بیان این که خط یک تا فرودگاه امام خمینی (ره) توسط مدیریت قبلی افتتاح شد، گفت‌: تنها ۱۹ کیلومتر مترو برای رسیدن به پرند باقی‌ مانده است و از آن جایی که این خط مترو باید ۱۰۰ درصد با بودجه دولتی ساخته شود، نیازمند حمایت ویژه‌ دولت هستیم. هر چند که امسال برای توسعه متروی پرند ۲۰ میلیارد تومان در بودجه کشور مصوب کردند، اما این مبلغ ناچیز است و امیدواریم که با حمایت استاندار تهران این مهم محقق شود. امام در مورد رسیدن مترو به دانشگاه علوم تحقیقات نیز گفت‌: پیش‌بینی شده است که خط ۷ به دانشگاه علوم تحقیقات برسد، اما این مسأله قطعی نیست و نیازمند تصویب شورای عالی ترافیک است.