قرارداد پیمانکاران پروژه های پتروشیمی به روز رسانی می شود

مدیرعامل پتروشیمی زنجان: قرارداد پیمانکاران پروژه های پتروشیمی به روز رسانی می شود مدیرعامل شرکت صنایع کشاورزی و کود زنجان خواستار تکمیل ساخت خط آهن زنجان- بیجار شد و گفت: با ساخت این خط آهن هزینه‌های انتقال صادرات هر تن اوره به کمتر از نصف کاهش می‌یابد.  به گزارش مناقصه‌مزایده، «محمدرضا مدیری» با بیان اینکه […]

مدیرعامل پتروشیمی زنجان:

قرارداد پیمانکاران پروژه های پتروشیمی به روز رسانی می شود

مدیرعامل شرکت صنایع کشاورزی و کود زنجان خواستار تکمیل ساخت خط آهن زنجان- بیجار شد و گفت: با ساخت این خط آهن هزینه‌های انتقال صادرات هر تن اوره به کمتر از نصف کاهش می‌یابد.

 به گزارش مناقصه‌مزایده، «محمدرضا مدیری» با بیان اینکه یکی از موضوعات بسیار مهم برای کاهش هزینه تولید و صادرات محصولات پتروشیمی زنجان ساخت خط آهن زنجان- بیجار است، گفت: هزینه حمل و نقل در طرح توجیهی بین ۲۰ تا ۲۲ دلار فرض شده اما در صورت ایجاد خط آهن، این هزینه به زیر ۱۰ دلار کاهش می‌یابد که بر این اساس خواستار پیگیری تخصیص بودجه و ایجاد این خط آهن از سوی مدیران استان زنجان هستیم.

مدیرعامل شرکت صنایع کشاورزی و کود زنجان تکمیل خط انتقال آب شرکت را مشکل بعدی اجرای این طرح پتروشیمیایی عنوان کرد و افزود: طول این خط ۱۴ کیلومتر است که ۱۰ کیلومتر تکمیل شده و شرکت آب منطقه‌ای هنوز منابع کافی برای تکمیل ۴ کیلومتر باقی‌مانده نداده است.

این مقام مسؤول واگذاری اراضی خریداری شده برای شهرک صنعتی صنایع عمومی پتروشیمی را مشکل بعدی خواند و اظهار داشت: تأمین برق مجموعه و تخصیص آب مربوط به شهرک صنعتی صنایع عمومی پتروشیمی نیز از مشکلات بعدی است که نیاز به مساعدت مدیران استان دارد.

مدیری در ادامه با بیان اینکه از ۱۵۷میلیون یورو سرمایه مورد نیاز برای ساخت بخشی از پتروشیمی زنجان حدود ۱۲۵میلیون یورو توسط دولت و ۳۲ میلیون یورو نیز توسط سهامداران در پی افزایش سرمایه، تأمین شده است، بیان کرد: شرکت، تحت لیسانس ۲ شرکت اروپایی است که با این گشایش، توانستیم لیسانس‌ها را به روز کنیم.

وی با یادآوری اینکه مهم‌ترین مشکل پروژه از ابتدا تاکنون، تأمین مالی بوده که با کمک دولت و سهامداران در افزایش سرمایه مرتفع شد، بیان کرد: سرمایه لازم برای بهره‌برداری از کل پروژه ۶۰۰میلیون یوروپیش‌بینی شده بود که ۳۰۶ میلیون یورو از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به عاملیت بانک ملی، تضمین شده است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون این شرکت دارای ۲۶ درصد پیشرفت فیزیکی و محصولات آن، تولید اوره و آمونیاک است.

مدیری با بیان اینکه محصول این شرکت، تولید سالانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن اوره بوده و حجم عظیمی از آمونیاک مازاد سالانه که ۷۶ هزار تن است نیز برای تولید اوره استفاده می‌شود، تأکید کرد: شرکت پتروشیمي زنجان تاکنون ۲ بار افزایش سرمایه داشته و مرحله سوم نیز در صورت تصویب هیأت مدیره و مجمع عمومی در سال جاری اتفاق خواهد افتاد که در این صورت سرمایه شرکت ۲ برابرمی‌شود.

این مقام مسؤول با یادآوری اینکه مهم‌ترین اتفاق سال گذشته برای شرکت، ورود اولین محموله تجهیزات ساخت زیمنس در ماه‌های دی و بهمن بود که وارد انبار شرکت شد، اعلام کرد: قرارداد پیمانکاران در حوزه‌های مختلف در حال به روزرسانی است تا فعالیت خود را شروع کنند.

مدیرعامل شرکت صنایع کشاورزی و کود زنجان با بیان اینکه مساحت شرکت ۶۰ هکتار است، خاطرنشان کرد: شهرک صنعتی پتروشیمی به مساحت ۹۵۰ هکتار در کنار این شرکت قرار دارد که جزء بزرگ‌ترین شهرک‌های صنعتی خصوصی کشور است.