رکوردشکنی قدیمی‌‌ترین پتروشیمی ایران در تولید

رکوردشکنی قدیمی‌‌ترین پتروشیمی ایران در تولید گروه انرژی- در شرایطی که سایه تحریم‌ها روز به روز بیشتر بر واحدهای تجاری- صنعتی سایه می‌افکند با این وجود دستاوردهای صنایع یکی پس ازدیگری خودنمایی می‌کند. در صنعت پتروشیمی مجتمع‌ها از این رخداد به دور نبوده‌اند و علی‌رغم فشارهای موجود علاوه بر تلاش برای سودآوری بیشتر، راندمان تولید […]

رکوردشکنی قدیمی‌‌ترین پتروشیمی ایران در تولید

گروه انرژی- در شرایطی که سایه تحریم‌ها روز به روز بیشتر بر واحدهای تجاری- صنعتی سایه می‌افکند با این وجود دستاوردهای صنایع یکی پس ازدیگری خودنمایی می‌کند. در صنعت پتروشیمی مجتمع‌ها از این رخداد به دور نبوده‌اند و علی‌رغم فشارهای موجود علاوه بر تلاش برای سودآوری بیشتر، راندمان تولید با رعایت استانداردهای بین‌المللی و البته الزامات زیست‌محیطی را در صدر اولویت‌های خود قرارداده‌اند.

پتروشیمی شیراز دراین سیاهه توانست علی‌رغم دست و پنجه نرم کردن با مشکلات ناشی از تحریم رکورد جدیدی را در دفتر تولید به ثبت برساند. اوره، آمونیاک، آرگون، متانول از جمله تولیدات این مجتمع محسوب می‌شود.

تولید سه میلیون و چهارصد هزار تن محصول در سال ۱۳۹۷ علی‌رغم مشکلات برون سازمانی، خود گواه این ماجراست.

همزمان با جهش افزایش تولید خوراک متان در پارس جنوبی، رکورد جدید تولید در پتروشیمی شیراز به عنوان قدیمی‌‌ترین مجتمع پتروشیمی ایران سال گذشته به ثبت رسید.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل ازانجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، همزمان با افزایش تولید خوراک گاز متان پارس جنوبی، رکورد تولید در مجتمع‌های متان محور صنعت پتروشیمی یکی پس از دیگری شکسته شد.

بر این اساس، پس از ثبت رکورد جدید تولید در پتروشیمی خراسان به عنوان بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی شمالشرق کشور، رکورد جدیدی هم برای تولید در پتروشیمی شیراز به ثبت رسیده است.

«عبدالرحیم قنبریان» با اشاره به ثبت رکورد جدید تولید در تاریخ ۵۶ ساله تاسیس و راه‌اندازی پتروشیمی شیراز در سال ۹۷، گفت: پارس بیش از سه میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصول در این مجتمع پتروشیمی تولید شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز با اعلام اینکه پارسال نسبت تولید به ظرفیت نصب شده به ۱۰۳ درصد و ۱۰۷ درصد برنامه‌های تولید محقق شده است، تصریح کرد: همزمان با ثبت رکورد تولید، پارسال رکورد کار بدون حادثه متلف وقت و ناتوان کننده هم در این مجتمع پتروشیمی به ثبت رسیده است.

گفتنی است، پتروشیمی شیراز از ظرفیت تولید سالانه حدود سه میلیون و ۲۹۱ هزار تن اوره، آمونیاک، اسید نیتریک، متانول، نیترات آمونیوم و … برخوردار است.