بازار مناقصات حفاری با حضور پیمانکاران رونق می‌گیرد

بازار مناقصات حفاری با حضور پیمانکاران رونق می‌گیرد گروه انرژی – صفحه تازه‌ای برای بازار حفاری در صنعت نفت باز شده است تا به این واسطه بازار مناقصات داغ و حضور پیمانکاران به‌عنوان مناقصه‌گران در اجرای پروژه‌ها پررنگ‌تر از سابق شود. این جریان را می‌توان از سخنان مسؤولان سراغ گرفت که به گفته آنها قرار […]

بازار مناقصات حفاری با حضور پیمانکاران رونق می‌گیرد

گروه انرژی – صفحه تازه‌ای برای بازار حفاری در صنعت نفت باز شده است تا به این واسطه بازار مناقصات داغ و حضور پیمانکاران به‌عنوان مناقصه‌گران در اجرای پروژه‌ها پررنگ‌تر از سابق شود. این جریان را می‌توان از سخنان مسؤولان سراغ گرفت که به گفته آنها قرار است با اجرای پروژه‌های کلان EPC/EPD تقاضای کارفرمایان به بخش خدمات فنی حفاری شتاب بیشتری بگیرد. در این راستا باید برنامه‌ریزی‌هایی مدون برای به‌کارگیری توانمندی و پتانسیل شرکت‌های خصوصی و پیمانکاران ایرانی صورت گیرد. شرکت ملی حفاری ایران از جمله شرکت‌هایی است که در این زمینه پیشتاز است و خیز اساسی برای شرکت در مناقصات برداشته است. در حال‌حاضر نیز عملیات اجرایی پروژه حفاری ۱۰ حلقه چاه جدید در میدان نفتی آزادگان جنوبی زودتر از برنامه را آغاز کرده است.

مشاور مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در این خصوص گفت: بازسازی، نوسازی و تعمیرات اساسی (اورهال) ناوگان در دستورکار امسال مدیریت ارشد شرکت قرار دارد.

محمدرضا تاکایدی توضیح داد: برای توسعه پایدار شرکت ملی حفاری ایران، باید برای افزایش درآمد‌ها و به موازات آن مدیریت هزینه‌ها گام برداشت.

وی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مدیران و مجموعه کارکنان شرکت باید به سمت‌وسوی دستیابی به درآمد بیشتر، بهینه‌سازی هزینه‌ها و ایجاد توازن بین درآمد و هزینه حرکت کنند.

وی تصریح کرد: حضور فعال در بازار داخلی و نیمنگاه به بازارهای کشورهای همسایه زمینه‌ساز افزایش سطح درآمد خواهد بود و در زمان حاضر مشارکت در ۲۷ پروژه EPC/EPD شرکت ملی نفت ایران و همکاری با شرکت‌هایی که در این مناقصه‌ها اجرای پروژه‌ها را در دست می‌گیرند، سبب به‌کارگیری کامل ظرفیت‌های موجود شرکت می‌شود.

تاکایدی گفت: بازسازی، نوسازی و تعمیرات اساسی (اورهال) ناوگان شرکت ملی حفاری ایران و آماده به‌ کار کردن تجهیزات از اقدام‌هایی است که در دستور کار امسال مدیریت ارشد شرکت قرار دارد.

نایبرییس هیأت‌مدیره شرکت ملی حفاری ایران افزود: مدیرعامل شرکت با تقسیم کار و ترسیم راهکار مناسب برای استفاده از توانمندی‌های داخلی سازمان و پیمانکارانی که در این زمینه اثرگذار هستند، شتاب بخشیدن به روزآمدسازی ناوگان را به جد دنبال می‌کند.

وی در ادامه به منشور ۱۵گانه اجرایی شرکت که اواخر پارسال ابلاغ شد اشاره و با بیان اینکه این کارگروه‌ها نشست‌های تخصصی و کارشناسی خود را آغاز کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد چهار کارگروه با صلاحدید مدیرعامل به بنده واگذار شده است.

تاکایدی گفت: مهم‌ترین این چهار گروه‌ها، کارگروه زنجیره تأمین کالا است که رکن اصلی پشتیبانی از ناوگان شرکت به شمار می‌آید.

مشاور عالی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به واگذاری دو پروژه گچساران و نفت‌شهر در قالب طرح‌های حفظ، نگهداشت و افزایش تولید شرکت ملی نفت ایران به ملی حفاری، تصریح کرد: اجرای این پروژه‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد که این شرکت با برنامه‌ریزی مناسب تلاش دارد با جدیت مراحل اجرایی کار را دنبال کند و به‌موقع به نتیجه برساند.

وی همچنین با ارزیابی بازار کار صنعت حفاری در زمان حاضر، گفت: با توجه به شرایط بازار تقاضای کارفرمایان به بخش خدمات فنی حفاری بیشتر می‌شود که در این باره اقدام‌هایی انجام شده است تا بتوان با توسعه فعالیت‌ها و ارائه خدمات مطلوب، برای رضایتمندی کارفرمایان سهم شرکت را در بازار خدمات جنبی ارتقا بخشیم.