مهلت طرح‌ترافیک سال۹۷ خبرنگاران تا ۱۵خرداد تمدید شد

کمک شهرداری تهران برای تسهیل تردد خبرنگاری در مرکز پایتخت مهلت طرح‌ترافیک سال۹۷ خبرنگاران تا ۱۵خرداد تمدید شد مسعود طاهری- خبرنگاران؛ قشری که به دلیل حرفه خود مجبور هستند هر روزه برای گرفتن اخبار از سازمان‌ها، نهاد‌ها و وزارتخانه‌هایی که اکثراً در محدوده طرح‌ترافیک حضور دارند، در این منطقه رفت‌وآمد داشته باشند. به همین دلیل […]

کمک شهرداری تهران برای تسهیل تردد خبرنگاری در مرکز پایتخت

مهلت طرح‌ترافیک سال۹۷ خبرنگاران تا ۱۵خرداد تمدید شد

مسعود طاهری- خبرنگاران؛ قشری که به دلیل حرفه خود مجبور هستند هر روزه برای گرفتن اخبار از سازمان‌ها، نهاد‌ها و وزارتخانه‌هایی که اکثراً در محدوده طرح‌ترافیک حضور دارند، در این منطقه رفت‌وآمد داشته باشند. به همین دلیل اخذ مجوز طرح‌ترافیک برای آنان از نان‌شب نیز واجبتر است. از سویی شهرداری تهران به عنوان متولی اصلی واگذاری طرح‌ترافیک در پایتخت هر ساله سهمیه‌هایی را برای این قشر در نظر می‌گیرد. امسال نیز شهرداری تهران همچون سال‌های پیش همکاری خوبی با خبرنگاران داشته و سعی کرده تا این قشر زحمتکش با کمترین دغدغه رفت‌وآمد در مرکز پایتخت داشته باشند.

تمدید اعتبار طرح‌ترافیک خبرنگاران

قرار بود که اعتبار طرح‌ترافیک سال۹۷ برای خبرنگاران تا آخر اردیبهشتماه باشد، اما طبق گفته مسؤولان شهرداری این زمان تنها برای خبرنگاران تمدید شده است. با توجه به این مسأله طی تماسی با دبیر کارگروه بررسی مدارک و اسناد متقاضیان استفاده از سهمیه طرح‌ترافیک، درباره آخرین وضعیت سهمیه خبرنگاران گفت‌وگویی انجام دادیم. فرهادخوانساری، دبیر کارگروه بررسی مدارک و اسناد متقاضیان استفاده از سهمیه طرح‌ترافیک از اعتبار طرح‌ترافیک سال۹۷ خبرنگاران تا ۱۵خرداد خبر داد. وی در مورد آخرین وضعیت طرح‌های ترافیک ویژه خبرنگاران با بیان اینکه افرادی که دارای طرح‌ترافیک سال۹۷ هستند دغدغه اعتبار طرح‌هایشان را نداشته باشند، گفت: تمام تلاش کارگروه بررسی مدارک و اسناد خبرنگاران متقاضی بر این است که پروسه بررسی به‌زودی تمام شود و فعلاً تا ۱۵ خرداد، طرح‌های سال ۹۷ برای خبرنگاران معتبر است.

اعلام اسامی خبرنگارانی که طرح گرفته‌اند

دبیر کارگروه بررسی مدارک و اسناد متقاضیان استفاده از سهمیه طرح‌ترافیک با بیان اینکه برای مدیران رسانه‌ها نامه‌های معرفی سهمیهبگیران ارسال شده و آنها نیز در حال انتخاب هستند، ادامه داد: به نظر می‌رسد اوایل هفته آینده اسامی خبرنگاران دریافتکننده سهمیه طرح‌ترافیک اعلام شود و سایت برای آنها در راستای تکمیل اطلاعاتشان باز شود. خوانساری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه زمانی برای خبرنگاران حائز شرایط پیامک ارسال می‌شود؟ افزود: سال گذشته برای دریافتکنندگان سهمیه پیامک ارسال شد اما باعث بروز مشکلاتی شد اما برای امسال هنوز سازوکار اعلام سهمیه به خبرنگاران انتخاب نشده است و باید این موضوع در جلسه کارگروه بررسی و تعیین شود.

اتمام سهمیه تردد ارگان‌های دولتی و غیردولتی

در همین ارتباط عمار سعیدیانفر، مدیر واحد ساماندهی محدوده‌های طرح‌های ترافیک نیز درخصوص تردد خودروهایی مجوزدار طرح‌ترافیک سالیانه و سهمیهدار بدون تخفیف، گفت: سهمیه تردد ارگان‌های دولتی و غیردولتی بدون تخفیف مربوط به سال۹۷ به اتمام رسیده است و این خودرو‌ها باید با مجوز طرح‌ترافیک ۹۸ که قبلاً ثبت‌نام کرد‌ه‌اند در سطح محدوده طرح‌ترافیک تردد داشته باشند. سعیدیان‌فر در مورد آخرین جزییات تعیین سهمیه خبرنگاری با بیان اینکه به دلیل طولانی شدن فرآیند بررسی مدارک خبرنگاران متقاضی دریافت سهمیه و تخفیف ۹۰درصدی، مهلت اعتبار طرح‌های فعلی تا ۱۵خردادماه جاری تمدید شد، گفت: اسامی خبرنگاران حائز دریافت به رسانه‌ها اعلام شده و می‌بایست اسامی دریافتکنندگان سهمیه از سوی رسانه‌ها اعلام شود.

بازگشایی سایت تکمیل اطلاعات

وی با بیان اینکه بعد از اعلام اسامی دریافتکنندگان سهمیه از سوی رسانه‌ها، سایت برای تکمیل اطلاعات این افراد بازگشایی می‌شود گفت: این افراد می‌بایست حساب شهروندی خود را شارژ کنند چراکه در وهله اول ۱۲۰هزار تومان به‌عنوان بهای خدمات از آنها کسر خواهد شد. به گفته مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک شهرداری تهران، از سوی مرکز صدور آرم پیامکی برای دریافتکنندگان سهمیه ارسال خواهد شد. سعیدیان افزود: خبرنگارانی که موفق به دریافت سهمیه نشده‌اند می‌توانند اعتراض خود را به طریق گروهی از طریق رسانه و یا به صورت انفرادی به معاونت حمل‌ونقل اعلام کنند.