کاهش یک‌میلیون تومانی پرداخت عوارض طرح ترافیک با معاینه فنی برتر

کاهش یک‌میلیون تومانی پرداخت عوارض طرح ترافیک با معاینه فنی برتر گروه خودرو- مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران اعلام کرد: مالکانی که خودرو آنها معاینه فنی برتر دارند در طول سال و با نحوه محاسبه تردد در طرح کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق)، یک‌میلیون تومان کمتر عوارض برای ورود به این طرح […]

کاهش یک‌میلیون تومانی پرداخت عوارض طرح ترافیک با معاینه فنی برتر

گروه خودرو- مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران اعلام کرد: مالکانی که خودرو آنها معاینه فنی برتر دارند در طول سال و با نحوه محاسبه تردد در طرح کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق)، یک‌میلیون تومان کمتر عوارض برای ورود به این طرح پرداخت می‌کنند.

از تیرماه امسال براساس مصوبات شورای ترافیک و شورای‌اسلامی شهر تهران طرح زوج یا فرد حذف و محدوده کنترل آلودگی هوا (حلقه دوم طرح ترافیک) جایگزین آن خواهد شد.

با این حساب شهروندان از اول تیرماه دیگر نمی‌توانند براساس رقم زوج یا فرد پلاکشان در روزهای زوج یا فرد هفته به صورت رایگان وارد این محدوده شوند؛ اجرای زوج و فرد پایان می‌یابد و شهروندان برای ورود به این محدوده همانند محدوده طرح ترافیک باید هزینه بپردازند؛ البته تسهیلاتی برای تردد در این محدوده گذاشته شده است.

سیدنواب حسینی‌منش با اشاره به اینکه خودروهای دارای معاینه فنی برتر مشمول تخفیف ۲۵درصدی عوارض تردد در محدوده‌های ترافیک و کنترل آلوگی هوا می‌شوند، گفت: خودروهای دارای معاینه فنی برتر در صورت تردد در محدوده کنترل آلوگی هوا (زوج و فرد سابق) در ساعت‌های اوج مبلغ ۱۵هزار و ۵۲۵ تومان و خودروهای دارای معاینه فنی معمولی در صورت تردد در این محدوده در ساعت‌های اوج مبلغ ۲۰ هزار و ۷۰۰ تومان عوارض پرداخت می‌کنند.

این مقام مسؤول افزود: با توجه به معافیت ۸۰ روزه خودرو‌ها در طول سال و کسر تعطیلات روز جمعه، خودروهای دارای معاینه فنی برتر بالغ بر یک‌میلیون تومان هزینه کمتری در مقایسه با خودروهای دارای معاینه فنی معمولی جهت تردد پرداخت خواهند کرد.

وی همچنین از افزایش مراجعات خودروهای غیرمشمول معاینه فنی با سن کمتر از چهار سال به مراکز معاینه فنی شهر تهران جهت اخذ معاینه فنی برتر خبر داد و تصریح کرد: در حال‌حاضر برای تمام خودروهای مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران آزمون معاینه برتر انجام می‌شود.

به گفته حسینی‌منش، در معاینه فنی برتر تست آلایندگی خودرو در دو دور موتور آرام و ۲۵۰۰ دور در دقیقه کنترل می‌شود و در مقایسه با معاینه فنی معمولی که تنها در دور آرام انجام می‌شود تست آلایندگی آن سخت‌گیرانه‌تر هست.

وی تأکید کرد: مالکان خودرو‌ها کاملاً به صورت اختیاری در صورت داشتن شرایط استاندارد می‌توانند معاینه فنی برتر و یا معاینه فنی معمولی دریافت کنند ضمناً هزینه هر دو معاینه فنی یکسان است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: شهرداری پایتخت در راستای اجرای طرح کاهش و ترغیب و تشویق شهروندان به استفاده از خودروهای پاک با حداقل آلایندگی نسبت به اعمال تخفیف ۲۵درصدی برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر و تخفیف ۹۰ درصدی برای خودروهای برقی و هیبریدی در این طرح جدید و کارآمد اقدام کرده و در همین ارتباط شهروندان نیز به خوبی استقبال کرده و از ابتدای سال بالغ بر ۲۶ هزار خودرو غیرمشمول معاینه فنی جهت اخذ معاینه فنی برتر به مراکز شهر تهران مراجعه کرده‌اند.

وی با تقدیر از شهروندان قانون‌مدار و مسؤولیت‌پذیر در کاهش آلودگی هوا افزود: بدون تردید اجرای صحیح طرح کاهش خارج از لحاظ این تخفیف و بسته‌های تشویقی به همراهی شهروندان با مسؤولان نیاز دارد و افزایش هشت درصدی مراجعات از ابتدای سال۹۸ حاکی از این تعامل است.

حسینی‌منش در پایان افزود: با توجه به افزایش مراجعات و اتمام ماه مبارک‌رمضان ساعات کاری مراکز افزایش یافته و شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران inspection.tehran.ir و یا تماس با سامانه پاسخگو ۹۶۰۰۶۰۰۰ با اطلاع از آخرین وضعیت ساعت کاری، به مرکز مورد نظر مراجعه کنند.