جشنواره عکس معدن، فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های معدنی

جشنواره عکس معدن، فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های معدنی گروه زمین و معدن- رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو گفت: جشنواره عکس معدن، فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های حوزه معدن و صنایع‌معدنی است و ایمیدرو از برنامه‌هایی که در راستای توسعه این بخش باشد، حمایت می‌کند.  خداداد غریب‌پور در نشست با اعضای شورای سیاست‌گذاری سومین جشنواره ملی عکس و ویدئو […]

جشنواره عکس معدن، فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های معدنی

گروه زمین و معدن- رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو گفت: جشنواره عکس معدن، فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های حوزه معدن و صنایع‌معدنی است و ایمیدرو از برنامه‌هایی که در راستای توسعه این بخش باشد، حمایت می‌کند.

 خداداد غریب‌پور در نشست با اعضای شورای سیاست‌گذاری سومین جشنواره ملی عکس و ویدئو معدن افزود: چارچوب سیاست‌گذاری ایمیدرو در راستای اقدامات توسعه‌ای تدوین شده و این سازمان علاوه بر این هدف، پیوند با دانشگاه و جامعه هنری را برای پیشبرد اهداف مورد توجه قرارداده است.

وی با تأکید بر فراگیر شدن جشنواره بین شرکت‌های معدن و صنایع‌معدنی گفت: موضوعات جشنواره عکس معدن به فراخور کارکرد شرکت‌ها متفاوت است و این موضوع می‌تواند در ارتقای کیفیت جشنواره مؤثر باشد.

غریب‌پور با اعلام حمایت از برنامه‌های اثربخش شورای سیاست‌گذاری این جشنواره افزود: به‌طور حتم تعیین موضوعات مشخص در هر دوره از جشنواره به معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌ها و دیگر مسائل مرتبط با معدن و صنایع‌معدنی منجر خواهد شد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه ایمیدرو تعامل قابل قبولی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور دارد، می‌توان از ظرفیت‌های دانشگاهی در برگزاری جشنواره بهره برد.

غریب‌پور اظهار داشت: ایمیدرو به زودی فراخوان ارسال آثار مستندسازان بخش معدن و صنایع‌معدنی برای انتخاب فیلم برگزیده در این بخش را اعلام خواهد کرد.

وی افزود: تورهای مستندسازان که از سال پیش با هدف معرفی توانمندی‌های بخش معدن و صنایع‌معدنی توسط ایمیدرو در حال برگزاری است با انگیزه بیشتری تداوم می‌یابد.

وی همچنین تأکید کرد: ایمیدرو از فیلم برگزیده بخش معدن و صنایع‌معدنی در سیزدهمین جشنواره سینما حقیقت تقدیر می‌کند.

بنابر این گزارش، دومین جشنواره ملی عکس معدن آبان‌ماه سال گذشته با موضوعات «انسان و معدن»، «شکوه معدن و صنایع‌معدنی»، «ایمنی و محیط‌زیست در معدن» و «صنایع‌معدنی» برگزار شد و از ۱۹۸۰ عکس ارسالی به دبیرخانه جشنواره، ۴۵ اثر به عنوان عکس برگزیده انتخاب شد.

سومین جشنواره ملی عکس معدن نیمه دوم سال‌جاری برگزار می‌شود. طبق اعلام دبیرخانه جشنواره، بخش آثار «ویدئویی» به سومین جشنواره عکس معدن اضافه می‌شود.