تردد ۹ میلیون راکب موتورسیکلت فاقد بیمه‌نامه در کشور!

سلیمانی در مجمع صندوق تأمین خسارت‌های بدنی اعلام کرد تردد ۹ میلیون راکب موتورسیکلت فاقد بیمه‌نامه در کشور! گروه بانک، بیمه، بورس- صندوق تأمین خسارت‌های بدنی یک نهاد عمومی غیردولتی مستقل بیمه‌ای است که با هدف تحقق عدالت اجتماعی و حمایت از زیان‌دیدگان حوادث رانندگی که به دلایلی امکان دریافت خسارت از مقصر حادثه یا […]

سلیمانی در مجمع صندوق تأمین خسارت‌های بدنی اعلام کرد

تردد ۹ میلیون راکب موتورسیکلت فاقد بیمه‌نامه در کشور!

گروه بانک، بیمه، بورس- صندوق تأمین خسارت‌های بدنی یک نهاد عمومی غیردولتی مستقل بیمه‌ای است که با هدف تحقق عدالت اجتماعی و حمایت از زیاندیدگان حوادث رانندگی که به دلایلی امکان دریافت خسارت از مقصر حادثه یا شرکت بیمه را ندارند تشکیل شده است. در همین رابطه مجمع عمومی سالیانه صندوق تأمین خسارت‌های بدنی با حضور رئیس کل بیمه‌مرکزی، معاون بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی، نمایندگان اعضای مجمع عمومی و هیأت نظارت و تنی چند از نمایندگان مجلس برگزار و صورت‌های مالی این صندوق برگزار شد.

صندوق تأمین خسارت‌های بدنی مجموعه‌ای قوی است

غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه‌مرکزی اظهار داشت: ما صندوق را به عنوان یک مجموعه قوی می‌بینیم که نه‌تنها پشتیبان افراد زیان‌دیده، بلکه پشتیبان شرکت‌های بیمه است و در زمان مقتضی می‌تواند به شرکت‌های بیمه کمک کند. رئیس کل بیمه‌مرکزی با اعلام این مطلب افزود: با تشریح و تبیین وظایف و مسؤولیت‌های صندوق و گزارش عملکرد آن، قطعاً از میزان فشارهای اقتصادی نهادهای دیگر بر صندوق کاسته خواهد شد.

رئیس کل بیمه‌مرکزی با ابراز خرسندی از عملکرد صندوق تأمین خسارت‌های بدنی در سال‌های اخیر نسبت به تقویت تعامل مسؤولان صندوق با مسؤولان سه قوه تأکید کرد و گفت: درک کامل و دقیق مأموریت‌های حساس و مسؤولیت‌های ویژه صندوق تأمین خسارت‌های بدنی از سوی نهاد قانون‌گذار و سازمان‌های اجرایی به پایداری منابع و خدمات‌رسانی گسترده‌تر آن منتهی خواهد شد. وی از صندوق تأمین خسارت‌های بدنی به عنوان صندوق مکمل شرکت‌های بیمه‌ای نام برد و بر ضرورت حفظ و استفاده از نقدینگی‌های آن تأکید کرد.

نقش فرهنگ‌سازی در کاهش سوانح

رئیس شورای‌عالی بیمه نقش فرهنگ‌سازی را در کاهش سوانح، تعیین‌کننده و مهم ارزیابی کرد و افزود: در کنار مقوله فرهنگ‌سازی، مسأله طرح «راننده محوری» را نیز در صنعت بیمه دنبال می‌کنیم و اعتقاد داریم راهکارهای پیشگیرانه در کاهش حجم خسارات تأثیر بسیاری دارد. وی از تردد ۹ میلیون راکب موتورسیکلت فاقد بیمه‌نامه در کشور خبر داد و گفت: در نشست‌های متعددی که با نیروی انتظامی، پلیس راهور و نهادهای ذی‌ربط برگزار شد راهکارهای مختلفی را برای کاهش تخلفات و تشویق موتورسیکلت‌سواران برای تسهیل در تهیه بیمه‌نامه بررسی کرده‌ایم که به زودی شاهد نتایج عملی آن خواهیم بود.

رشد احتمالی ۶۵ هزار میلیاردی پرتفوی صنعت بیمه

سلیمانی از رشد احتمالی ۶۵ هزار میلیاردی پرتفوی صنعت بیمه در کشور خبر داد و گفت: باید با برنامه‌ریزی دقیق، منظم و فنی در مسیری حرکت کنیم که رشته‌های زیان‌ده نظیر شخص ثالث و درمان با عملیات مالی حرفه‌ای و سپرده‌گذاری مناسب ضریب خسارت آنها به کمتر از صددرصد و سوددهی برسند. رئیس کل بیمه‌مرکزی با تأکید بر ضرورت کاهش تصدی‌گری نهاد ناظر، از سندیکای بیمه‌گران، انجمن‌های حرفه‌ای و نهادهای مرتبط دیگر خواست که در بخش‌هایی از مأموریت‌های بیمه‌مرکزی کمک کنند. وی همچنین بادآور شد که ظرفیت‌های ناشناخته و دست‌نخورده‌ای در صنعت بیمه وجود دارد که شبکه فروش با تمرکز بر آنها می‌تواند تحولی عظیم را در افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور رقم بزند.

کمک صندوق به زندان‌زدایی

در ادامه این نشست دکترعلی جباری، مدیرعامل صندوق با ابراز خشنودی از تأیید عملکرد صندوق تأمین خسارت‌های بدنی توسط اعضای مجمع از قانون تأسیس این مجموعه به عنوان یک قانون مترقی یاد کرد و افزود: دستاوردهای مثبت صندوق تأمین خسارت‌های بدنی در حوزه پوشش‌های مختلف، ایفای تعهدات قانونی و مشارکت در فرآیند «زندان‌زدایی» به عنوان یک الگوی جدید در بین سازمان‌های کشور مطرح شده است. مدیرعامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی با تأکید بر تمرکز این صندوق بر اهمیت انضباط مالی و شفافیت عملکرد، گفت: تأیید کامل و بدون ابهام صورت‌های مالی و عملکردی صندوق، نتیجه شفاف‌سازی مدیران و تمامی کارکنان این مجموعه به شمار می‌رود.