ضرورت حرکت به سمت تجاری‌سازی دانش فنی در صنعت پتروشیمی

معاون وزیر نفت تأکید کرد ضرورت حرکت به سمت تجاری‌سازی دانش فنی در صنعت پتروشیمی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی بر لزوم تجاری‌سازی و توجه به الگوی کسب‌وکار در فعالیت‌های شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی تأکید کرد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزاد محمدی در بازدید از مرکز تهران […]

معاون وزیر نفت تأکید کرد

ضرورت حرکت به سمت تجاری‌سازی دانش فنی در صنعت پتروشیمی

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی بر لزوم تجاری‌سازی و توجه به الگوی کسب‌وکار در فعالیت‌های شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی تأکید کرد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزاد محمدی در بازدید از مرکز تهران شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی اظهار کرد: فعالیت‌های این شرکت باید هدفمند و همسو با روند توسعه صنعت پتروشیمی باشد.

وی، شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی را یک برند ارزشمند معرفی و بر نقش مهم این شرکت در تأمین نیاز دانش فنی فرآیند‌ها و کاتالیست‌های مورد استفاده در مجتمع‌های پتروشیمی و ضرورت صیانت از این برند ارزشمند تأکید کرد.

محمدی با تأکید بر نگاه حمایتی شرکت ملی صنایع پتروشیمی از مجموعه پژوهش و فناوری پتروشیمی، گفت: باید امسال و سال‌های آینده گام‌های قابل‌توجهی در زمینه همکاری این شرکت و صنعت پتروشیمی برداشته شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه نگاه پژوهشگران و کارشناسان شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی باید به سمت پویایی و حرکت باشد، افزود: با توجه به حجم فعالیت‌های علمی و پژوهشی در حال انجام، همواره باید نگاهی روبه جلو، همگام با تغییر و تحول داشته باشید.

وی با ابراز رضایت از روند ساخت واحد تولید کاتالیست متانول سنتز برای پتروشیمی سبلان ادامه داد: امیدواریم با توجه به روند مثبت فعالیت‌های در حال انجام، کاتالیست تولیدی از سوی شرکت پژوهش و فناوری در موعد مقرر به پتروشیمی سبلان تحویل داده شود.

محمدی با اشاره به ضرورت حرکت به سمت تجاری‌سازی دانش فنی فرآیند‌ها گفت: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به منظور توسعه دانش فنی تبدیل متانول به پروپیلن (PVM) باید به سمت تدوین مهندسی پایه حرکت کند و صنعت پتروشیمی با توجه به حجم بالای متانول تولیدی، نیاز مبرمی به این دانش فنی دارد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، افزود: دارا بودن روحیه پژوهشی و تغییر و تحول در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی سبب خواهد شد دستاوردهای ارزشمندی در صنعت پتروشیمی کشورمان تحقق یابد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ضمن بازدید از سالن‌‌ها و آزمایشگاه‌های پلیمری، غشایی، فعالیت‌های گروه فناوری – شیمیایی و توسعه محصول و گروه کاتالیست‌‌ها و متانول در جریان اقدام‌های شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به‌ویژه در بخش‌های تجاری‌سازی دانش فنی، مشارکت و همکاری‌های این شرکت در بخش‌های داخلی و بین‌المللی و دستاوردهای دانش فنی قرار گرفت.