انعقاد قرارداد بومیسازی قطعات هواپیما توسط یک شرکت دانشبنیان قراردادی به ارزش ۵۰۰ هزار دلار بین یک شرکت دانشبنیان داخلی و یک شرکت هواپیمایی به منظور ساخت برخی قطعات هواپیماهای این شرکت و بومیسازی آنها مطابق با استانداردهای هواپیمایی کشوری منعقد شد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی ریاستجمهوری، پویا باهمت، […]
انعقاد قرارداد بومیسازی قطعات هواپیما توسط یک شرکت دانشبنیان
قراردادی به ارزش ۵۰۰ هزار دلار بین یک شرکت دانشبنیان داخلی و یک شرکت هواپیمایی به منظور ساخت برخی قطعات هواپیماهای این شرکت و بومیسازی آنها مطابق با استانداردهای هواپیمایی کشوری منعقد شد.
به گزارش مناقصهمزایده به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی ریاستجمهوری، پویا باهمت، مدیرعامل یک شرکت دانشبنیان با اشاره به جزییات قراردادی که در حاشیه رویداد معرفی نیازهای فناورانه تعمیر و نگهداری هواپیما که در ساختمان صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شده بود، منعقد شد، افزود: پس از شناسایی نیازمندیهای یک شرکت هواپیمایی که با توانمندیهای شرکت ما منطبق بود، نمونههای اولیه از آن نیازمندیها با صرف سرمایهای قابلتوجه از جانب شرکت و در قالب یک فرآیند تحقیق و توسعه منسجم، طراحی و ساخته شد و به منظور ارزیابی توسط تسترهای مربوطه در اختیار این شرکت هواپیمایی قرار گرفت.
وی افزود: این شرکت هواپیمایی پس از بررسی نمونههای اولیه قطعات ساخته شده و انجام ارزیابیها مطابق با دستورالعملهای مرجع و با تأیید صحت کارکرد محصولات، تولید انبوه این قطعات را با رعایت الزامات سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت ما سپرد.
باهمت در ادامه درباره زمینه فعالیت این شرکت و محصولات دانشبنیانی که در آن تولید میشود، گفت: زمینه عملکرد شرکت ما در حدود ۶۰ درصد در بخش صنعت هواپیمایی و ۴۰ درصد در بخش صنایع بالادستی نفت متمرکز بوده و این شرکت در هر دو صنعت مذکور دارای رتبه دانشبنیان نوع یک از معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری است. همچنین، دو حوزه فنی اصلی فعالیت شرکت، شامل تجهیزات سامانههای هیدرولیکی و تجهیزات انتقالدهنده نیرو است.
وی درباره نوع تسهیلات دریافتی این شرکت از صندوق نوآوری و شکوفایی برای تولید محصولات دانشبنیان خود اظهار کرد: تسهیلات دریافتی ما از صندوق تاکنون غالباً متمرکز بر صدور ضمانتنامه در قراردادها بوده است که خدمات مناسبی در این خصوص توسط صندوق ارائه میشود.
باهمت درباره بازار هدف و استفادهکنندگان نهایی محصول تصریح کرد: بازار هدف ما در ایران در حالحاضر ایرلاینهای داخل کشور هستند. از آنجایی که هواپیمایی کشوری ایران، عضو (CAO) سازمان بینالمللی هوانوردی غیرنظامی است در صورت تأیید هواپیمایی کشوری با گذراندن مراحل و قوانینی، امکان صادرات محصول برای شرکتهای ایرانی فعال در زمینه طراحی و ساخت قطعات هواپیمایی میتواند فراهم باشد.
مدیرعامل این شرکت دانشبنیان درباره میزان رقابتپذیری و برابری محصول تولیدی این شرکت با مشابه خارجی آن گفت: محصول تولیدی ما در حوزههای مختلف عملکرد یکسانی با نمونههای خارجی دارد؛ اما بالطبع شرکتهای بزرگ بینالمللی سازنده قطعات هواپیمایی که دهههاست در این صنعت با صرف هزینههای بالای تحقیق و توسعه فعال هستند دارای بلوغ فناوری بالاتری نسبت به شرکتهایی هستند که چند سالی است به این حیطه ورود کردهاند و رشد و توسعه در این صنعت نیازمند بهرهگیری هرچه بیشتر از نخبگان کشور و استحکام بخشی زیرساختهای تحقیق و توسعه توسط شرکتهای فناور داخلی است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.