بخشش، لازم نیست اعدامش کنید

عفو نجفی پای طناب‌دار بخشش، لازم نیست اعدامش کنید مسعود طاهری- پرونده قتل میترا استاد، همسر دوم محمدعلی نجفی، شهردار پیشین تهران فرجامی غیر از طناب‌دار یافت. هفتمین روز خردادماه امسال بود خبر کشته شدن همسر دوم شهردار سابق تهران مثل بمب در رسانه‌های مجازی پیچید. ساعتی از اعلام خبر قتل میترا استاد نگذشته بود […]

عفو نجفی پای طناب‌دار

بخشش، لازم نیست اعدامش کنید

مسعود طاهری- پرونده قتل میترا استاد، همسر دوم محمدعلی نجفی، شهردار پیشین تهران فرجامی غیر از طناب‌دار یافت. هفتمین روز خردادماه امسال بود خبر کشته شدن همسر دوم شهردار سابق تهران مثل بمب در رسانه‌های مجازی پیچید. ساعتی از اعلام خبر قتل میترا استاد نگذشته بود که فیلمی از حضور محمدعلی نجفی در آپارتمان مقتوله منتشر شد که ظن قتل وی توسط شهردار سابق تهران بیشتر کرد. در آخر نیز صداوسیما صحنه‌هایی جالب از چای نوشیدن نجفی در کلانتری را نشان داد و اعلام کرد که نجفی پیش از قتل همسرش خود را به کلانتری تسلیم کرده است. نجفی در اعترافات خود مدعی مشکلات خانوادگی شدید با همسرش شد و علت قتل را نیز همین مورد عنوان کرد. در جلسات دادگاه نیز وی اعلام کرد، قتل عمد را قبول ندارد و فقط به قصد ترساندن همسرش اسلحه خود را به داخل حمام(جایی که قتل اتفاق افتاده) برده است. دادگاه، نجفی را در سه مورد، قتل عمد خانم میترا استاد، حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز و ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح (غیر فوتی) متهم شناخت. اما آنگونه که غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه‌قضائیه اعلام کرد، دادگاه در دو موضوع متهم را مجرم تشخیص داده؛ «قتل عمد» را محرز دانسته و با توجه به تقاضای اولیای دم مبنی بر قصاص چون حق‌الناس است حکم به قصاص صادر کرده است. دادگاه در مورد «ایراد صدمه غیرمؤثر در قتل» رأی برائت صادر کرده چون دادگاه بر خلاف دادسرا به این نتیجه رسید که صدمات وارده به مقتول «یک صدمه» بوده، دو تیر به او اصابت نکرده بلکه یک تیر ابتدائاً به کف دست اصابت کرده از دست عبور کرده و در قفسه سینه مقتوله جای گرفته است. در نهایت بعد از برگزاری سه جلسه دادگاه، حکم قصاص برای نجفی صادر شد تا وزیر سابق آموزش‌وپرورش به طناب دار نزدیک شود.

بخشش نجفی

دیروز(چهارشنبه) اما خبر بخشش وی توسط اولیای دم میترا استاد همچون خبر به قتل رسیدنش مثل بمب در فضای مجازی دست به دست شد. مسعود افرازه، یکی از وکلای مدافع اولیای دم میترا استاد از اعلام رضایت برادر میترا استاد از نجفی خبر داد و ساعتی بعد برادر میترا استاد با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از اعلام رضایت از نجفی خبر داد. مسعود استاد با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود و با اشاره به آیه ۱۳۴ سوره آل عمران «الَّذِینَ یُنْفِقُونَ فِی السَّرَّاءِ وَالضَّرَّاءِ وَالْکَاظِمِینَ الْغَیْظَ وَالْعَافِینَ عَنِ النَّاسِ وَا… یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ؛‌ «متقین» کسانی هستند که در راحت و رنج انفاق می‌کنند و خشم خود را فرو می‌برند و از «خطای» مردم می‌گذرند و خداوند نیکوکاران را دوست می‌دارد» نوشته است: «و اما در مورد خودم که روزی سردار گمنام و روزی سردار سپاه نام گرفتم، می‌گویم که الان نه شغلی دارم و نه رسمی که از کسی گرفته باشم. فقط فرزند روستازاده‌ای به نام کاکابرار از دیار کرمانشاهانم. از کودکی از پدر و مادرم مهرورزی آموختم و تا درجه دکتری تخصصی هوا و فضا در معتبر‌ترین دانشگاه‌های کشور و بدون رانت تحصیل کردم. در بهمن‌ماه سال ۹۳ خانه هوا و فضای ایران را در شهرداری تهران تأسیس نمودم و الان نیز فقط مدرس دانشگاه هستم و اما در آخر داستان‌مان به واسطه پادرمیانی بزرگان کرمانشاه و کشور و همچنین وکلای عزیزمان آقای مسعود افرازه و محمود حاجلویی، پدرم، مادرم و مهیارمان، آقای محمدعلی نجفی را بخشیدیم و از خون عزیزمان گذشتیم و خرسندیم که هیچ معامله‌ای با خون آن بزرگوار نکردیم که امیدوارم آقای محمدعلی نجفی در این چند صباح باقی مانده به دور از سیاست، به تزکیه نفس بپردازد. اجر همه خیرخواهان و هدایت همه بدخواهان به راه راست را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.»