عارضه‌یابی و انتقال دانش فنی در کارخانجات فرآوری مواد معدنی کشور

با امضای تفاهم‌نامه همکاری ممکن می شود عارضه‌یابی و انتقال دانش فنی در کارخانجات فرآوری مواد معدنی کشور گروه زمین و معدن- در مراسمی تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی و مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در راستای عارضه‌یابی، اصلاح فرآیندهای کارخانجات فرآوری و انتقال دانش فنی به منظور استفاده بهینه از پتانسیل و ظرفیت‌ها و […]

با امضای تفاهم‌نامه همکاری ممکن می شود

عارضه‌یابی و انتقال دانش فنی در کارخانجات فرآوری مواد معدنی کشور

گروه زمین و معدن- در مراسمی تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی و مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در راستای عارضه‌یابی، اصلاح فرآیندهای کارخانجات فرآوری و انتقال دانش فنی به منظور استفاده بهینه از پتانسیل و ظرفیت‌ها و توانایی‌های علمی–اجرایی امضاء شد.

در این مراسم خداداد غریب‌پور، مدیرعامل ایمیدرو اظهار کرد: علاقه‌مند به همکاری با جهاددانشگاهی در پروژه‌های دو سطح نرم‌افزاری(مدیریت دانش) و سخت‌افزاری هستیم.

وی در رابطه با توانمندی‌های جهاددانشگاهی اظهار کرد: کارهایی را که این نهاد شروع کرده به نتیجه رسانده است، یعنی نهال‌هایی را که کاشته به ویژه در حوزه نفت و مس تاکنون به بار نشسته است.

همچنین در ادامه این مراسم حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی گفت: عزم و اراده جهادگران برای حل مشکلات و توسعه و الگوسازی در جامعه جدی است.

طیبی در راستای استفاده از نیروهای توانمند بیان کرد: در جهاددانشگاهی به آدم‌های خوب در دانشگاه‌ها دسترسی داریم و می‌توانیم در انجام پروژه‌ها از آنها استفاده کنیم و حرفه‌ای کار را انجام دهیم.

رئیس جهاددانشگاهی تصریح کرد: واحدهای موفق جهاددانشگاهی کم‌تر از پنج درصد به صورت منابع پژوهشی کمک جهاددانشگاهی را دریافت می‌کنند و ۹۵ درصد به صورت خوداتکاء هستند و همین خوداتکایی سبب شده است تا در انتخاب کار با دقت عمل کنند و کاری را انتخاب کنند که توان انجام آن را دارند.

وی افزود: من به این واحد‌ها تأکید می‌کنم که باید ریسک معقول کنند و در صورت داشتن توان علمی، کار را انجام دهند.

این مسؤول تصریح کرد: عزم و اراده جهادگران برای حل مشکلات و توسعه و الگوسازی در جامعه جدی است.

وی ادامه داد: هر جایی کار شاخصی صورت گرفته نتیجه حمایت مدیران ارشد با جسارت و با قدرت ریسک معقول بوده است و جهاددانشگاهی پاسخ معقولی به اعتماد آنها داده است.

موضوع تفاهم‌نامه «عارضه‌یابی و اصلاح فرآیندهای کارخانجات فرآوری در کشور در راستای استفاده از ظرفیت‌های فنی و تکنولوژیک دو طرف در راستای اجرای عارضه‌یابی و اصلاح فرآیندهای کارخانجات فرآوری در کشور، همکاری در تشکیل کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی جهت استاندارد و بهینه‌سازی فرآیندها، همکاری در انجام پروژه‌های مشترک عارضه‌یابی، استاندارد و بهینه‌سازی فرآیندهای فناوری صنایع‌معدنی کشور، همکاری و تسهیل بهره‌گیری از توان تخصصی داخلی بین‌المللی در اجرای طرح‌های عارضه‌یابی و همکاری در ایجاد توسعه دستورالعمل‌ها با رویکرد یکپارچه در عارضه‌یابی فرآیند‌ها و تدوین و توسعه مدل‌سازی در فرآیندهای فرآوری مواد معدنی و «انتقال دانش فنی» در راستای همکاری و مشارکت در فرآیند جلب، جذب و انتقال دانش فنی در بخش فرآوری مواد معدنی و بسترسازی ایجاد و توسعه همکاری‌های فناورانه در بخش معدن و صنایع معدنی و تکنوژی‌های فرآوری مواد معدنی است».

گفتنی است که این مراسم با حضور حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی و خداداد غریب‌پور، مدیرعامل ایمیدرو و مهدی ذاکری، رئیس پژوهشکده فرآوری مواد معدنی، مجید وفایی‌فرد، مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی و دیگر معاونان و مدیران دو مجموعه به امضای مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی و رئیس پژوهشکده فرآوری مواد معدنی رسید.