حرکت قطار تحصیلی سال ۹۸-۹۹ کشور با میلیون‌‌ها دانش‌آموز

حرکت قطار تحصیلی سال ۹۸-۹۹ کشور با میلیون‌‌ها دانش‌آموز مسعود طاهری- قطار تحصیلی سال ۹۸-۹۹ کشور در آستانه حرکت قرار دارد و میلیون‌‌ها محصل تا خردادماه سال آینده در این قطار حاضر خواهند بود. برای کلاس‌اولی‌‌ها فردا(یکشنبه) روز خاصی است و آنها باید به دلیل آشنایی با محیط مدرسه یک روز زودتر یعنی در سی‌ویکمین […]

حرکت قطار تحصیلی سال ۹۸-۹۹ کشور با میلیون‌‌ها دانش‌آموز

مسعود طاهری- قطار تحصیلی سال ۹۸-۹۹ کشور در آستانه حرکت قرار دارد و میلیون‌‌ها محصل تا خردادماه سال آینده در این قطار حاضر خواهند بود. برای کلاس‌اولی‌‌ها فردا(یکشنبه) روز خاصی است و آنها باید به دلیل آشنایی با محیط مدرسه یک روز زودتر یعنی در سی‌ویکمین روز از شهریورماه بر سر کلاس‌های درس حاضر شوند. در پایتخت به علت وجود جمعیت بالا، مشکلات حمل‌ونقل دانش‌آموزان بیشتر از دیگر استان‌های کشور است و ساماندهی صد‌‌هاهزار دانش‌آموز در این کلانشهر کار چندان راحتی نیست. البته این تنها مشکل دانش‌آموزان تهرانی نیست و بسیاری از مدارسی که آنان مشغول تحصیل در آن هستند، یا اجاره است یا مزایده‌ای و همچنان مسؤولان در پی حل مشکلات آنان هستند. مشکلاتی که برخی با بستن قراردادهای جدید و بعضی دیگر هم با جا‌به‌جایی مدارس باید حل شوند.

زنگ وزراء برای شروع سال تحصیلی

هر سال سنت نواختن زنگ شروع سال تحصیلی انجام می‌شود و امسال نیز وزیر جدید آموزش‌وپرورش از اعضای دولت و همچنین وزرای سابق آموزش‌وپرورش برای به صدا درآوردن زنگ آغاز سال‌تحصیلی مدارس دعوت به عمل آورده است. محسن حاجی‌میرزایی در گفت‌وگو با یک خبرگزاری اظهار کرد: شروع سال تحصیلی یک جشن ملی است و همه باید در آن مشارکت کنند. وی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش دارای یک خانواده بزرگ است که همه مردم به نوعی با آن در ارتباط هستند خاطرنشان کرد: از آنجایی که در اکثر خانواده‌ها یکی از اعضاء یا معلم هستند یا دانش‌آموز، ما از اعضای دولت و همچنین وزرای پیشین آموزش‌وپرورش درخواست کردیم که هر کدام که فرصت‌شان اجازه می‌دهد در مدرسه‌ای که تحصیل کرده‌اند یا در مدارسی که در آنها تدریس کرده‌اند در روز آغاز سال تحصیلی حضور یابند و زنگ آغاز سال تحصیلی را به صدا درآورند. وزیر آموزش‌وپرورش گفت: تاکنون تعدادی از افراد دعوت شده اعلام آمادگی کردند و ما نیز در حال انجام هماهنگی‌های مربوطه در این زمینه هستیم.

آماده‌باش ۱۴ هزار مأمور پلیس راهور

رئیس پلیس راهور ناجا از آماده‌باش بیش از ۱۴ هزار مأمور پلیس راهور ناجا در طرح بازگشایی مدارس به منظور ایجاد ایمنی و تسهیل در تردد دانش‌آموزان خبر داد. سردار سیدکمال هادیان‌فر، رئیس پلیس راهور ناجا به آماده‌باش مأموران پلیس راهور ناجا در طرح بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۴ هزار مأمور پلیس راهور در سراسر کشور در طرح بازگشایی مدارس به منظور ایجاد ایمنی و تسهیل در تردد دانش‌آموزان در معابر و میادین و مسیرهای منتهی به مدارس حضور فعال خواهند داشت. رئیس پلیس راهور ناجا به پیش‌بینی افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی ترافیک در مهرماه نسبت به شهریورماه پرداخت و گفت: پلیس راهور تمهیدات ویژه‌ای را برای تسهیل در تردد در دانش‌آموزان و دانشجویان اندیشیده است. وی گفت: موضوع شناور شدن دو ساعت کار ادارات در ۱۰ روز اول مهر و پیشنهاد این موضوع به استانداران در راستای همین تمهیدات بوده است. هادیانفر با بیان این مطلب که متأسفانه در سال گذشته ۷۲۶ فقره تصادف در حوزه سرویس مدارس رخ داده بوده که ۳۷ فقره آن منجر به فوت دو دانش‌آموز و مجروحیت ۱۰۹ نفر دیگر شده است به ضرورت رعایت مسأله ایمنی سرویس مدارس اشاره کرد. وی خاطرنشان کرد: به مسؤولان آموزش‌وپرورش تأکید کرده‌ایم که حتماً باید سرویس مدارس از ماشین‌هایی با ایمنی کامل و معاینه فنی برتر باشند و نباید از تاکسی‌‌‌ها و آژانس‌‌ها برای سرویس مدارس استفاده شود و حتماً باید سرویس‌مدارس بر طبق آئین‌نامه اجرایی سرویس مدارس به‌کارگیری شوند.

به هر شکل از فردا (یکشنبه) زنگ رسمی آغاز سال تحصیلی جدید با حضور برخی از وزراء نواخته خواهد شد تا میلیون‌‌ها دانش‌آموز فصل جدید تحصیلی خود را شروع کنند.