بزرگ‌ترین واحد ساخت کاتالیست تا دو ماه آینده راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی‌ بزرگ‌ترین واحد ساخت کاتالیست تا دو ماه آینده راه‌اندازی می‌شود امضای چند قرارداد جدید؛ به‌زودی مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی ‌از تولید کاتالیست پلی‌پروپیلن تا پایان امسال خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده، علی پژوهان با اشاره به اینکه پلنت کاتالیست پلی‌پروپیلن که در مرکز اراک شرکت پژوهش و […]

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی‌

بزرگ‌ترین واحد ساخت کاتالیست تا دو ماه آینده راه‌اندازی می‌شود

امضای چند قرارداد جدید؛ به‌زودی

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی ‌از تولید کاتالیست پلی‌پروپیلن تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، علی پژوهان با اشاره به اینکه پلنت کاتالیست پلی‌پروپیلن که در مرکز اراک شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی ‌نصب شده، هم‌اکنون آماده است، اظهار کرد: کارهای راه‌اندازی این پلنت آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال این کاتالیست تولید شود.

وی با بیان اینکه برای واگذاری کاتالیست پلی‌پروپیلن مذاکرات مختلفی با مجموعه‌های مختلف انجام شده است، تصریح کرد: این پلنت ظرفیت تولید کاتالیست برای مصرف یک مجتمع صنعتی پتروشیمی‌ را دارد.

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی ‌انجام طرح GTPP کرمانشاه را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کنونی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی‌ دانست و افزود: این طرح یک واحد تبدیل گاز به متانول، متانول به پروپیلن و یک واحد پلی‌پروپیلن دارد که تهیه ارائه لایسنس و اسناد مهندسی چند هفته‌ای است آغاز شده و براساس تعهد داده‌شده اسناد این طرح باید تا پایان سال تحویل شود.

پژوهان با اشاره به اینکه بخش زیادی از برنامه‌های امسال این شرکت انجام شده است، گفت: راه‌اندازی واحد تولید کاتالیست متانول برای پتروشیمی ‌سبلان که قرارداد آن در بهار امسال منعقد شده بود، آغاز شده است.

وی با بیان اینکه واحد کاتالیست LL نیز به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد ساخت کاتالیست به لحاظ ظرفیت و حجم سرمایه‌گذاری تا دو ماه آینده به سرویس می‌آید، گفت: مجموعه پتروشیمی ‌باختر مالک این واحد است و این واحد در پتروشیمی ‌لرستان ساخته شده و در حال راه‌اندازی است.

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی‌ با اشاره به اینکه بخش بزرگی از تجهیزات مورد نیاز این شرکت از داخل تهیه می‌شود، گفت: خوشبختانه شرکت‌های فعال تأمین‌کننده تجهیزات مورد نیاز کار ما زیاد شدند و بیش از ۸۵ تا ۹۰ درصد تجهیزات این شرکت از داخل تأمین می‌شود.

براساس گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، وی با بیان اینکه مذاکرات شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی‌ با مجتمع‌های پتروشیمی‌ مختلف تداوم دارد، اظهار کرد: این شرکت هم‌اکنون ۱۴ قرارداد فعال دارد و پیش‌بینی می‌شود در چند ماه آینده چند قرارداد جدید برای آغاز پروژه‌های جدید نیز امضاء شود.