بخش معدن نیازمند توسعه اکتشافات و حفاری‌های غیرنفتی

بخش معدن نیازمند توسعه اکتشافات و حفاری‌های غیرنفتی   گروه زمین و معدن – اتحادیه حفاران غیرنفتی و صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، تفاهم‌نامه‌ای برای تأمین ماشین‌آلات مورد نیاز شرکت‌های عضو اتحادیه به امضاء رساندند. فرید دهقانی، مدیرعامل صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی در این مراسم گفت: از مدت‌ها پیش در پی آن بوده‌ایم که بتوانیم […]

بخش معدن نیازمند توسعه اکتشافات و حفاری‌های غیرنفتی  

گروه زمین و معدن – اتحادیه حفاران غیرنفتی و صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، تفاهم‌نامه‌ای برای تأمین ماشین‌آلات مورد نیاز شرکت‌های عضو اتحادیه به امضاء رساندند.

فرید دهقانی، مدیرعامل صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی در این مراسم گفت: از مدت‌ها پیش در پی آن بوده‌ایم که بتوانیم حمایت مؤثری از بخش حفاری داشته باشیم و چون توسعه معدن باید از ابتدای زنجیره آغاز شود در نتیجه نوع حمایت از اکتشافات و حفاران غیرنفتی در این رابطه می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود.

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی با بیان اینکه حمایت‌های لازم را برای تأمین مالی تجهیزات حفاری اکتشافی خواهیم داشت، افزود: در توافقی با دو بانک ملت و صنعت‌ومعدن در زمینه تأمین مالی خرید تجهیزات حفاری که بانک‌های اصلی تأمین‌کننده منابع حفاری هستند در این راه گام برداشته‌ایم و امیدواریم این توافق بتواند مسائل موجود در این بخش را حل کند.

دهقانی با تأکید بر اینکه با توجه به توافقنامه فوق فکر می‌کنم تضامین لازم را از کارفرما دریافت کنیم، تصریح کرد: امیدواریم این تفاهم‌نامه حالت اجرایی به خود بگیرد و تا پایان سال اولین تأمین مالی برای خرید بخشی از تجهیزات مورد نیاز را در این بخش داشته باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: با افزایش سرمایه در سال‌جاری و سال آینده صندوق افزایش تسهیلات در بخش حفاری و توسعه را در بخش اکتشافات داشته باشیم.

در ادامه محمدرضا بهرامن، رئیس خانه معدن ایران با بیان اینکه در هرکجا که به دنبال توسعه بخش معدن هستیم باید به حفارى و به تبع آن اکتشافات توجه زیادی داشته باشیم، تأکید کرد: بدون امر حفاری و اکتشافات توسعه این بخش غیرممکن است و صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی می‌تواند در توسعه حفارى‌ها نقش بسیار مؤثری داشته باشد.

رئیس خانه معدن ایران با اشاره به اینکه امروز سیاست ما ایجاد صندوق مشارکت در توسعه بخش حفارى است، ادامه داد: امکانات موجود پاسخگوى نیازهاى آینده در این بخش نخواهد بود و به همین دلیل باید به دنبال افزایش تأمین مالى در حوزه حفارى باشیم.

وی افزود: خدمات اتحادیه حفاران غیرنفتی هم در نهایت به بخش معدن کشور بازمی‌گردد و امیدواریم این تفاهم‌نامه تا پایان سال منجر به اجرایی شدن یکی، دو مورد از تأمین تجهیزات این بخش شود.

بهرامن با تأکید بر اینکه احساس می‌کنم صندوق در زمینه تأمین مالی به هر میزانى با مشکل مواجه نشود، تصریح کرد: ما به دنبال افزایش سرمایه صندوق بیمه فعالیت‌هاى معدنى هستیم و به همین دلیل باید در حفارى با پتانسیل‌هاى موجود در کشور توسعه مورد نیاز را داشته باشیم و نیاز است این توسعه در کوتاه‌ترین زمان ممکن اتفاق بیفتد.

همچنین در این مراسم رضا اشرف‌سمنانی، رئیس اتحادیه حفاران غیرنفتی با بیان اینکه اکتشافات الزام‌بخش معدن و پایه اکتشافات حفاری است، عنوان کرد: با این وجود ما هنوز با اکتشافات روز دنیا فاصله داریم.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از تجهیزات حفاری امکان تولید در داخل کشور را ندارد، تصریح کرد: به همین منظور نیاز به تأمین مالی برای خرید این تجهیزات وجود دارد و به همین دلیل ما در اتحادیه حفاران غیرنفتی به دنبال تأمین مالی خرید این تجهیزات از طریق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی هستیم.

گفتنی است که این تفاهم‌نامه در محل خانه معدن ایران و با حضور رئیس اتحادیه حفاران غیرنفتی، مدیرعامل صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی و رئیس خانه معدن ایران به امضاء رسید.